Toon posts:

advies gevraagd: over multi-boot partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb uw raad nodig...

Ik ben van plan om meerdere windows te installeren in mijn Matrox 80 Gb harde schijf:
- Windows 98 SE (voor oude games) op C: partitie,
- Windows 2000 Pro (voor nieuwe games en online playing of multiplayer) D: partitie,
- Windows 2000 Pro (voor internet, digital art en CGI) E: partitie,
- Windows XP Professional (voor het testen en uitproberen) F: partitie.
en nog meer andere partities, zoals download, swap, temp, etc.

Inderdaad WOW :P :9~ :9 Is het wel mogelijk?

Als ik oude games (in Windows 98 SE) uitgespeeld heb, ben ik misschien van plan om C: partitie te verwijderen... Of kan ik beter c: partitie terugzetten naar ongeveer 5 mb.
Wat denken jullie dit ervan? Ik wil graag uw ideeën horen.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is mogelijk, maar waarom zou je het doen?

Vroeger kon je veel snelheidwinst boeken door bepaalde zaken in High memory te laden en je 640kb block vrij te krijgen (als je dat iets zegt) maar met de nieuwe 32bit OS'en is dat niet meer mogelijk.

Ik zou Win98SE op C: houden en WinXP op D: en de rest houd je vrij voor al je games.

Je bent op de hoogte van de feature 8-) om een spel in comptabiliteitsmodus op te starten? Werkt best aardig.

Maar om antwoord te geven op je vraag. Schaf Partition Magic aan en al je wensen worden vervuld.

Verwijderd

Met Partition Magic kun je tot maximaal 4 (t/m versie 5) Bootable partities creëren. Hierbij moet je rekening houden dat partities na ca 10 Gb niet meer booten... Zoveelste Cylinder boundary (ik meen de 1024ste).

Verder kan het gewoon hoor. Ook in combinatie met Linux en/of Windows NT based OS's kun je over de 4 bootable partities gaan, daar deze OS's ook aan t eind van een harde schijf geïnstalleerd kunnen worden.

:+

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 19:03

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op maandag 18 februari 2002 19:08 schreef RCy2k het volgende:
Met Partition Magic kun je tot maximaal 4 (t/m versie 5) Bootable partities creëren. Hierbij moet je rekening houden dat partities na ca 10 Gb niet meer booten... Zoveelste Cylinder boundary (ik meen de 1024ste).

Verder kan het gewoon hoor. Ook in combinatie met Linux en/of Windows NT based OS's kun je over de 4 bootable partities gaan, daar deze OS's ook aan t eind van een harde schijf geïnstalleerd kunnen worden.

:+
Ik denk dat dit inderdaad de beste oplossing is, maar ik zou ook gaan voor 98SE en wxp...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 19:08 schreef RCy2k het volgende:
Wat bedoel je daarmee??? Bedoel je dat de partitie niet groter dan 10 gb mag zijn? Ik heb bijna iedere windows 3 gb partities gegeven.
Dus: 2,5 gb Primary + 3 gb primary + 3 gb primary + 3 gb logical = 11,5 gb (vanaf begin). Kan dat? Want ik heb 80 Gb (76340 mb) harde schijf.

Ik heb wel een goede vraag: Maar waarom 1024? Ik vind het wel onzin! Maar toch wil ik graag meer weten... weten jullie een goede website over 1024 boot limit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, ben wel bezig met het lezen over int 13 en int 13 extensions. Ik begreep dat als je bios int 1024 extensions heeft, kun je wel BOVEN 1024 limit booten!!!

Dus ik ga nog verder onderzoeken of mijn bios int 13 extensions wel ondersteunt. Misschien weten jullie dit al...
Ik heb Asus A7V moederbord versie en bios versie 1007.
Ik hoop van wel :).
Pagina: 1