Toon posts:

Passmailer en emailadressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Adjes,
Ik zet net ff te bedenken of het volgende mogelijk is. Dit geldt uiteraard alleen als de gebruiker zijn e-mailadres op zichtbaar ingesteld heeft in z'n preferences.

Ik heet Boer_Frients op de Frontpage. Mijn emailadres staat daar duidelijk zichtbaar in mijn profile (als plaatje).
Een of andere snaak denkt: "hé, laat ik Boer_Frients even een nieuw password toemailen", en die gaat vervolgens voor mij een nieuw password aanvragen. Lijkt me redelijk irritant worden, want 20x achter elkaar iemand's pass laten opbeamen is no problemo.

Dus vraag ik me af of het misschien handig is als je een fake emailadres neer kan zetten, het mailadres waar iig niet de account op geregistreerd is, zodat niemand voor jou je pass kan laten mailen, mits hij natuurlijk je emailadres niet weet.

Wordt dit een probleem of geen probleem?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat wordt een probleem ja, want het moment dat je je mailadres veranderd wordt je uitgelogd en krijg je een nieuw wachtwoord naar je nieuwe (fake dus) mailadres gestuurd.

Niet doen dus :+

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus een _echt_ emailadres => voor niemand zichtbaar, alleen voor de passmailer zelf.
En een fake emailadres, degene die de normale user ziet. Via dit emailadres kan de normale user contacten met de persoon.
Maar de passmailer werkt met het echte-mailadres, deze is dus voor niemand zichtbaar, en als je je emailadres dus verandert, dan wijzig je dus de normale, IPV de fake.

Fake => voor normale users
Real => voor de adjes / passmailer.
Je moet dus _twee_ emailadressen invullen bij je reg.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je kunt je mailadres toch ook gewoon verbergen in je prefs?

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 18:29 schreef Wouter Tinus het volgende:
Je kunt je mailadres toch ook gewoon verbergen in je prefs?
En als ik nou _toch_ contacten wil met die user?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 18 februari 2002 18:29 schreef MrIpFiReWALL het volgende:

[..]

En als ik nou _toch_ contacten wil met die user?
Dan heb je dus ook niks aan z'n fake e-mail adres. Wat wil je nou?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je dus ook niks aan z'n fake e-mail adres. Wat wil je nou?
Dat emailadres _hoeft_ niet fake te zijn. Het is gewoon een echt emailadres. Wie heeft er nou geen twee emailadressen? De een vult 'ie in bij de echte, en de ander voor de mensen die willen contacten, de laatste is dus alleen zichtbaar => niemand kan dus een nieuw pass voor je aanvragen.

Ach, laat maar ook, het is geen probleem, en als het het wordt, dan zie je het dan wel weer.
Pagina: 1