Toon posts:

epox 8kha+ probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik ben op de hoogte van alle 8kha+ topics zo ongeveer, maar ik heb toch een specifiek probleem.
Ik was een hdd aan het installeren in mn systeem, ff dimm eruit gehaald, toen weer erin gezet (blij9kbaar verkeerd |:() Het ging dus roken en ik rook brandlucht :(. Ik heb mn pc meteen uitgedaan, bleek het dat de lucht van mn dimm afkwam. De dimm is niet kapot, want die heb ik zonet al omgeruild. Nu is volgens mij mijn mobo kapot. Hij zegt de hele tijd met zijn lampjes [C1] dat er een geheugenfout is. Als ik nu mijn bios reset en GEEN usb gebruik, dan start hij gewoon op en is hij retestabiel. Ik type dit nu dus ook op die pc. Maar zodra ik het in mijn hoofd haal te herstarten, XP / 98 / maakt niet uit, krijg ik de [C1] geheugenfout weer en start de pc niet op. Het beeld blijft dan zwart.
Zou hier nog iets aan te doen zijn, want echt kapot is hij dus niet imo. Het is wel vreselijk irritant dat elke restart afgestraft wordt

bvd

Verwijderd

Topicstarter
EDIT //\\

Het is bij nader inzien helemaal niet stabiel. Ik heb na ongeveer 10 minuten een spontane reset...
Iemand een oplossing? of ervaring hiermee?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Ik ken iemand die weliswaar geen rokend moederbord had, maar die wel vastlopers op C1 had tijdens het opstarten. Het vreemde was alleen dat het na een ritje naar de computerzaak weer over was zonder dat ze er wat aan hebben gedaan.

Maar ja, als je rook hebt geroken, kan dat nooit echt goed zijn natuurlijk.

Edit: Kun je de exacte brandplek nog terugvinden? C1 heeft overigens wel met het geheugen te maken.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen brandplek terugvinden.
Het is trouwens ook geen reset, maar het scherm gaat gewoon op zwart.
Het probleem is dat de computerzaak van hier 200 km = (x2 = meer dan 4 uur in de trein :z )

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Je kan nog kijken of het helpt als je je DRAM kloksnelheid lager zet? Misschien wordt ie wat stabieler? Of misschien je CPU ietsjes langzamer? Hij is niet opgevoerd he?

Edit: Oh zo te zien wel :) Misschien je CPU even op defaults zetten?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Het ziet ernaar uit dat je Epox echt wel dood is. Je zet een geheugen verkeerd om erin en het gaat roken. Daarna start je op en krijg je een geheugenfout duuhh

Blijkbaar is ergens iets richting je memcontroller gefried... Ook al stop je er nu ander geheugen in zal het zaakje nog steeds instabiel zijn denk ik...

Het is sowieso een wonder dat het ding nog aan wil!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik vrees ook dat hij niet meer echt heel is ;(
Ik kan niets instellen natuurlijk, omdat ik alleen maar na een biosreset kan opstarten. Dus ik heb niets geOCd, maar kan ook niets instellen verder.
Dan moet ik maar hopen dat ik dat ding kan omruilen :'(
Pagina: 1