wanneer zijn wij begonnen met bestaan?

Pagina: 1
Acties:

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik vind het allemaal maar vaag en erg toevallig hoor,

er was eens 1 cel,
toen 2
toen 4
toen 8, bla bla bla

en toen kwam de aap, en toen de mens
BULLSHIT,

ik kan het gewoon niet geloven,
zoveel toevalligheden, bij elkaar, onmogelijk :(

volgens mij zijn wij gewoon een vet experiment, in een idle time van een mega compu ofzow :)

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hmm, die theorie geeft een heel andere betekenis aan Seti@home ;)
(en ja, ik draai een koetje :))

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Als we een mega experiment zijn, heo is die computer dan ontstaan? Hebben wezens die computer gemaakt? Hoe zijn die wezens ontstaan?
Lijkt me dat het alleen maar onnodig ingewikkeld wordt zo.

Nu, hoe veel mensen er over denken.
Stel je hebt een zeer grote plas met zeer veel water. Daarin worden super vreemde moleculen ingegooit. Vreemde organische moleculen uit de ruimte en die ontstaan zijn door bliksem en andere plekken.
Je geeft het een miljard jaar.
Dan zal er ooit (het hoeft maar 1 keer super toevallig in die miljard jaar) 1 molecuul gemaakt te worden dat zo is dat het zich per ongeluk gaat vermenigvuldigen.
Of zo: Molecuul A hecht aan deeltje in water en zo ontstaat molecuul B, molecuul B hecht zich met weer een deeltje en wordt molecuul C. Molecuul C spilt zich in 2 keer molecuul A.
Als dit is gebeurd gaan meteen de weten der evolutie gelden.
Moleculen die te snel degraderen (muteren, niet stabiel zijn) 'sterven' uit. Moleculen die zich snel vermenigvuldigen verspreiden zich sneller dan langzame moleculen.
Alles wat er bij toe draagt dat het beter vermenigvuldigd zorgt ervoor dat erop wordt geselecteerd. En zo is dat nu nog steeds zo.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ja, MAAR

kijk 's naar jezelf

kun jij jezelf voorstellen, dat JIJ uit 1 molecuul/cel weet ik veel ontstaan bent???

de maan bestaat (denk ik) net zo lang als de aarde, daar is toch ook geen bevolking??

en waar komnt water nou helemaal vandaan??
Stel er is een plas water, ja leuk :)
komt ook uit de hemel vallen :)

en die moleculen ook allemaal

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

bitbyter_:
BULLSHIT
Um, heb je de twee evolutie-threads al doorgelezen?
kun jij jezelf voorstellen, dat JIJ uit 1 molecuul/cel weet ik veel ontstaan bent???
Moleculaire zelfreplicator plus 3 miljard jaar evolutie, ja, daar kan best iets leuks uit komen. :)
de maan bestaat (denk ik) net zo lang als de aarde, daar is toch ook geen bevolking??
Logisch. Geen water, geen atmosfeer, niet echt ideaal voor chemische reacties.
en waar komnt water nou helemaal vandaan??
Waterstof was er al zo'n 300.000 jaar na de Big Bang, gewoon omdat het zo'n achterlijk simpel atoom is dat het spontaan kan vormen. Zuurstof ligt iets ingewikkelder, dan moet je er eerst wat kernfusie en wat supernova's overheen trekken. (Niet moeilijk, daar heb je alleen zwaartekracht voor nodig en niet meer dan dat). Hoe je daarna water krijgt spreekt voor zich.
en die moleculen ook allemaal
Die kunnen spontaan ontstaan uit losse elementen, vooral als je ze oplost in water en er flink wat stroomstoten, warmte, en UV-licht op los laat.

Verwijderd

nou... ik ben ontstaan uit 1 eicel en 1 zaad cel

en dat vind ik persoonlijk best wel fonky ... dat die twee cellen in negen maanden zich omvormen tot een complex wezen

Verwijderd

Misschien zijn jullie uit 1 cel onstaan, ik ben lekker gewoon gekweekt hoor!
We are the Borg and you will be assimilated!!!!!!

(revanche will be very very sweet!)

Verwijderd

Volgens mij is het allemaal toevallig en zo complex om van niets tot een complex iets als een mens te komen, dat iemand (God) daar de hand in moet hebben gehad.

Ondanks alle theorieen over de evolutie moet er in het geheel genomen toch een leidende hand zijn geweest.

Of dachten jullie van niet?

Verwijderd

Als er ook een god is waar moet die dan in godsnaam vandaan komen. Dit maakt het verhaal alleen maar veel complexer en roept mijns inziens meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.
Het is inmiddels bewezen dat uit een soep van anorgansche moleculen met de juiste reactie omstandigheden een aantal organische kunnen voortkomen. Van RNA is al aangetoont dat het zelf replicerend is. Verder heeft de aarde alle tijd gehad om een zelf replicerend iets te ontwikkelen. Het vormen van biomoleculen ging gewoon door, totdat er iets begon te repliceren thats all. De kans is heel klein dat dat gebeurt, maar als dit type reacties maar vaak genoeg plaats hebben gevonden dan gebeurt het vanzelf..
Verdere evolutie is slechts een kwestie van tijd en is zeker voor te stellen wanneer je nagaat dat je als complex wezen voortkomt uit 1 cel (de bevruchte eicel). : )

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb eens een experimentje gedaan met een computer programma. Het gaat als volgt: Stel je neemt een gedicht van Vondel, dat bestaat uit 500 letters. Ga nu random letters genereren. Iedere poging die niet goed is binnen, zeg 95%, delete je. Die is dus dood.
Het duurt een eeuwigheid voor je iets treft dat ook maar LIJKT op het gedicht. En dat is de volgende rond al weer verdwenen.
Iedere letter heeft immers 1/26 kans dat het goed gaat en dat moet dan 500 keer lukken in 1 enkele poging. En er is geen erfelijkheid. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Dus ook alle fouten kunnen weer

Maar zo werkt de natuur niet. Er is nl een situatie die 'het best past bij de omgeving' waarin je probeert te leven.
Als je het programma als volg aanpast:
1e stap: Genereer 500 random letters.
2e stap ga letters veranderen met het volgende algoritme:
Een letter heeft 50% kans door een andere vervangen te worden als het een 'foute' is Deze was niet aangepast aan de 'omgeving'
Een letter heeft 25% kans om te worden vervangen als hij WEL goed stond. Deze was immers aangepast.
De gevolgen zijn enorm. In een stap of 10-20 heb je het gedicht voor het grootste deel te pakken. Dit lijkt aardig op wat er in de natuur gebeurd. Echte missers vliegen er snel uit. Maar ook dingen die min of meer kloppen kunnen wijzigen. Je krijgt dan niet een 100% goede oplossing, maar wel heel snel een van 90%.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

We are Borg, resistance is futile ;)

-=He Who Desires Peace, Should Prepare For War=-

Verwijderd

Helaas, zo werkt het niet Ortep. Zoals uitgelegd in de evolutiethreads gaat natuurlijke selectie pas werken als het eiwit in kwestie werkzaam is.

Ik heb tevens uitgelegd dat het best nauw komt wat betreft de aminozuurvolgorde voordat het eiwit werkzaam wordt.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Xetar, ik ben het totaal niet met je eens over evolutie.
Wij kunnen je niet overhalen om je mening bij te stellen.
Maar kan je ons dan uitleggen hoe dan alle dieren zijn geevolueerd?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Volgens mij is het niet heel gemakkelijk om uit te leggen hoe alle dieren zijn ontstaan. Maar er zijn genoeg aanwijzingen gevonden om te geloven dat uit de ene soort de andere is ontstaan. Vooral archeologische vondsten van schedels en andere botten spreken tot menig verbeelding. Maar ook de vondst van Darwin, dat 2 schilpadden populaties door fysische redenen geisoleerd raakten en zich vervolgens anders gingen evolueren lijkt mij ook erg overtuigend.
Verder zijn er tal van moleculaire aanwijzingen die de evolutie theorie kracht bij zetten (ik heb ooit een vakje moleculaire mechanismen van microbiele adaptatie gedaan erg interessant).
PIKHAAK

edit
Om maar even antwoord te geven op de vraag waarmee deze duscussie begon (dit was namelijk wanneer en niet hoe wij zijn begonnen met bestaan): Ongeveer 3 miljoen jaar geleden liepen er mensachtige wezens over de aardbol.. Deze hebben zich verder geevolueerd en ongeveer 500.000 jaar terug moet de mens er zo uit hebben gezien als de mens nu.. Maar evolutie is een continu proces dus in principe wijken wij nu al af van de mens 200 jaar terug.

Verder begint deze discussie erg te lijken op die van 'Evolutie feit of fictie'

Als je meer wil weten over het onstaan van de mens is hier een link: http://anthropology.about.com/science/anthropology/gi/dynamic/offsite.htm?site=http://www.discoveringarchaeology.com/0499toc/firsthuman.shtm l
Pagina: 1