Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sluiten van omhooggeschopte topics

Pagina: 1
Acties:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb het al eens gezegd in een topic hier in LA, maar nu open ik er maar eens een topic over;

Ik vind het zinloos dat een oud topic gesloten wordt als het omhooggeschopt wordt. Waarom doen jullie dat? Er kan toch nog altijd een leuke discussie uit voortvloeien of de reeds bestaande discussie kan weer aangewakkerd worden. Ik vind het maar een raar idee dat een topic gesloten wordt op basis van zijn datum. Straks gaan jullie er nog een 'houdbaarheidsdatum' op plakken: "Ten minste houdbaar tot...".
En wat ik nog erger vind is, dat je een NOW kunt krijgen voor het omhoogschoppen van een topic.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/75204

https://fgheysels.github.io/

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 17:11 schreef whoami het volgende:
En wat ik nog erger vind is, dat je een NOW kunt krijgen voor het omhoogschoppen van een topic.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/75204
Met een nieuwe opmerking als
fockin' grrrreat movie
is de kans op interessante discussie die daarop volgt zo goed als uitgesloten. :{

Verwijderd

Ja! Eens! Ik schopte laatst 2 oude topics omhoog en meteen slotjeuuh. Ik bedoel, als er niemand verder op reageert zakt ie weer lekker weg, en anders komen er misschien nog leuke reacties. Waarom sluiten?

/edit oke, dat voorbeeld van Snatch is inderdaad terecht. Maar als je ookal een NOW kan krijgen voor het omhoogschoppen? Sjongejonge.

Verwijderd

Je mag best topics schoppen als je iets zinnigs toe te voegen hebt. Dat was hier duidelijk niet het geval.

Ik heb vanmiddag 4 topics gesloten omdat iemand het nodig vond om Viper II topics te gaan schoppen, gaat dat te ver dan worden er gewoon waarschuwingen voor uitgedeeld.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:14 schreef Patrickje het volgende:
Ja! Eens! Ik schopte laatst 2 oude topics omhoog en meteen slotjeuuh. Ik bedoel, als er niemand verder op reageert zakt ie weer lekker weg, en anders komen er misschien nog leuke reacties. Waarom sluiten?
Omdat er altijd reacties komen op je 'oude koe uit de sloot halen' en dan gaat zo'n topic helemaal de verkeerde kant op.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:17
Op maandag 18 februari 2002 17:11 schreef whoami het volgende:
Ik vind het zinloos dat een oud topic gesloten wordt als het omhooggeschopt wordt. Waarom doen jullie dat? Er kan toch nog altijd een leuke discussie uit voortvloeien of de reeds bestaande discussie kan weer aangewakkerd worden.
Dan kun je beter een nieuw topic openen. Reageren op een oude post heeft eenmaal niet zo veel nut, omdat de topicstarter (en andere users die gereageerd hebben) er niet meer naar kijken en misschien wel nooit meer naar GoT zal komen. Als je een echte discussie wilt, kun je daarom beter een nieuw topic openen, dan is het nog 'schoon'. Je kunt natuurlijk dan wel altijd linken naar dat andere topic.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 februari 2002 17:14 schreef Patrickje het volgende:
Omdat schoppen zonder nuttige toevoeging geen zin heeft.

Oude topics kunnen makkelijk weer opleven, maar voeg dan in ieder geval wat nuttigs toe. Bij een nutteloze kick blijft het meestal beperkt tot opmerkingen als "Zo, waar haal je deze oude topic vandaan? :Z" enzo.

* JvS is trouwens voorstander van het wissen van nutteloze schop-posts en doet dat regelmatiger dan een slotje plaatsen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• whoami
  • Nu online
Op maandag 18 februari 2002 17:14 schreef Sinterklaas het volgende:
Je mag best topics schoppen als je iets zinnigs toe te voegen hebt. Dat was hier duidelijk niet het geval.
OK, ik ben het er mee eens dat er in dit geval niet veel kans was op een heropleving van de discussie ofzo. Maar het is wel zo dat alle oude topics direct gesloten worden, terwijl dat niet altijd aan de orde is lijkt mij.

• whoami
  • Nu online
Op maandag 18 februari 2002 17:15 schreef elnino het volgende:

Dan kun je beter een nieuw topic openen. Reageren op een oude post heeft eenmaal niet zo veel nut, omdat de topicstarter (en andere users die gereageerd hebben) er niet meer naar kijken en misschien wel nooit meer naar GoT zal komen. Als je een echte discussie wilt, kun je daarom beter een nieuw topic openen, dan is het nog 'schoon'. Je kunt natuurlijk dan wel altijd linken naar dat andere topic.
In het geval van specifieke vragen/problemen kan ik er wel inkomen dat het openen van een nieuw topic dan beter is, maar dit is niet geval voor gewone, algemene discussies.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 18 februari 2002 17:17 schreef whoami het volgende:
Maar het is wel zo dat alle oude topics direct gesloten worden, terwijl dat niet altijd aan de orde is lijkt mij.
In mijn beleving is dat niet waar. Ik ben genoeg oude topics tegengekomen die 'redelijk' liepen na de schop. Dan laat ik het daarbij :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:16 schreef JvS het volgende:

[..]

Omdat schoppen zonder nuttige toevoeging geen zin heeft.

Oude topics kunnen makkelijk weer opleven, maar voeg dan in ieder geval wat nuttigs toe. Bij een nutteloze kick blijft het meestal beperkt tot opmerkingen als "Zo, waar haal je deze oude topic vandaan? :Z" enzo.
oke, ik begrijp dus dat er hier vanuit gegaan wordt dat het omhoogschoppen van oude topics bijna per definitie zinloos is (oke, 80% van de gevallen wel maar dat is niet per definitie), en dat het sowieso gesloten wordt omdat er altijd wel iemand is die een "ouwe koeien???" reactie geeft.

Vraag ik me af wie de NOW moet krijgen, of welke post gewist moet worden :?

/edit oh ja nog iets, dan open je een nieuw topic en dan is het: "UTFS!!!" "Gaap, daar zijn al zoveel topcis over (met verwijzing naar stokoud topic" "ow komt er weer iemand met zo'n topic". Naja, je kan ze zelf zowat verzinnen.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

OK, ik ben het er mee eens dat er in dit geval niet veel kans was op een heropleving van de discussie ofzo. Maar het is wel zo dat alle oude topics direct gesloten worden, terwijl dat niet altijd aan de orde is lijkt mij.
neehoor. en als dat wel zo is, kom dan maar met voorbeelden waarin het fout gegaan is, want die zijn dan onterecht dichtgegaan :).
oke, ik begrijp dus dat er hier vanuit gegaan wordt dat het omhoogschoppen van oude topics bijna per definitie zinloos is (oke, 80% van de gevallen wel maar dat is niet per definitie), en dat het sowieso gesloten wordt omdat er altijd wel iemand is die een "ouwe koeien???" reactie geeft.
Jammer dat je dat zo begrijpt, want dan begrijp je het fout. En dat terwijl er benadrukt wordt dat het om zinloze toevoegingen gaat...

(slechts 5 keer in dit topic trouwens).

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 18 februari 2002 17:20 schreef Patrickje het volgende:
en dat het sowieso gesloten wordt omdat er altijd wel iemand is die een "ouwe koeien???" reactie geeft.
Of mensen hebben in eerste instantie niet door dat het een oud topic is. Da's ook niet prettig, als er dan iemand 'waarschuwd' dat het een oude koe is vind ikdat meestal niet zo heel erg. Maar de manier waarop dat gaat, EN hoe het topic verdergaat zijn voor mij bepalend of ik het openlaat of niet.
Ik kies er overigens meestal voor om het eventjes aan te kijken

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

/edit oh ja nog iets, dan open je een nieuw topic en dan is het: "UTFS!!!" "Gaap, daar zijn al zoveel topcis over (met verwijzing naar stokoud topic" "ow komt er weer iemand met zo'n topic". Naja, je kan ze zelf zowat verzinnen.
Je kan ook wel erg moeilijk doen en alles zo negatief mogelijk opvatten :z.

voor slechts de 6e keer: Alleen als het met een zinloze kick omhoog geschopt wordt, wordt een topic gesloten, en dat heeft verder niets met "je moet een beetje zoeken" te maken. :{

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:20 schreef JvS het volgende:

[..]

neehoor. en als dat wel zo is, kom dan maar met voorbeelden waarin het fout gegaan is, want die zijn dan onterecht dichtgegaan :).
[..]
Hhm, kan ff geen link naar voorbeeld geven. Was laatst wel iets met een topic over BG I en de verwachtte BG II (die inmiddels al een tijdje bestaat natuurlijk). Vond ik zelf een tikje onnodig om meteen op slot te gooien, maar goed.
Jammer dat je dat zo begrijpt, want dan begrijp je het fout. En dat terwijl er benadrukt wordt dat het om zinloze toevoegingen gaat...

(slechts 5 keer in dit topic trouwens).
Point taken *D ik begrijp het nu beter ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik sluit zo'n topic meestal niet, als er nog amper reacties staan trash ik die reacties en staat het topic weer ver onderaan :)

Dat doe ik dus alleen als de reacties ansich nutteloos zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op maandag 18 februari 2002 17:49 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik sluit zo'n topic meestal niet, als er nog amper reacties staan trash ik die reacties en staat het topic weer ver onderaan :)

Dat doe ik dus alleen als de reacties ansich nutteloos zijn :)
Reactie trashen is inderdaad de beste optie, als er inmiddels niet al tig andere reacties op zijn gekomen..

Maar meestal is een kick niet echt nuttig.. Vaak zijn het loze opmerkingen zoals in het hier gegeven voorbeeld.. Wat ook vaak gebeurt is dat er opeens een reply komt op een vraag van 2 jaar geleden.. Dat noem ik nou ook niet echt nuttig, omdat de kans vrij groot is dat de poster van toen die reply niet zal lezen!

Verwijderd

[..]

Absoluut niet waar :) Er lopen op dit moment in SP bijvoorbeeld zelfs 2 BC3 topics en verschillende topics uit 2001 die gekicked zijn met waardevolle informatie.
Op maandag 18 februari 2002 17:24 schreef Patrickje het volgende:

[..]

Hhm, kan ff geen link naar voorbeeld geven. Was laatst wel iets met een topic over BG I en de verwachtte BG II (die inmiddels al een tijdje bestaat natuurlijk). Vond ik zelf een tikje onnodig om meteen op slot te gooien, maar goed.
[..]

Point taken *D ik begrijp het nu beter ;)
En er zijn idd BG2 topics dichtgegaan. Er waren op een gegeven moment 9 topics over BG2 en dat vond IK er toen 4 teveel :)
Oh en kijk eens goed naar mijn icoon :) : of ik zomaar BG2 topics dichgooi?? Met pijn in mijn hart lijkt er meer op :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[..]

lang niet alle, en ik heb hier een gigantisch goed voorbeeld (en toevallig was het een topic van mijzelf O-))

gestart op 26 juni 2001, en laatste reactie was 6 januari 2002, en alle kicks waren nuttig :)

[topic=170601]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1