Toon posts:

[linux] lpt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een zelf gemaakt schematje waarmee een relais word geschakeld door middel van de lpt poort. een vriend van mij had het onder windows 95 gedaan met Qbasic met deze line:
code:
1
2
3
4
alle pins open:
10 OUT &H378,255
alle pins dicht:
10 OUT &H378,0

dacht ik.
nou vraag ik me af of zoiets als dit ook onder linux kon en op welke manier? welke programeertaal? en misschien een voorbeeldje als het kan :) ik heb heel google al leeggespit en daar had ik niet veel succes...weten jullie misschien een oplossing?

p.s. er zit GEEN Xwindows op deze bak :P

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Het zal wel in Linux kunnen, en onder iedere progrmmeertaal mogelijk zijn.

En volgens mij gaat deze op slot...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Je zou een paralle port device (staan als files onder /dev )moeten kunnen open en daar bytes naar toe kunnen schrijven.... Programmeertaal C/C++. Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, maar volgens mij moet het ong. dus zo.

Verwijderd

Topicstarter
hmm
maar wat is de lpt poort onder linux? ik had ooit ergens gezien dat de COM1 poort onder dos dus COM1 is en dat die onder linux heel anders heette...hoe zit dat met de LPT poort...hoe heet die onder linux? en hoe stuur iik die aan met bijvoorbeeld C\C++ ;) ik ergens iets voorbij zien flitsen met ioperm in een C scriptje misschien is dat de benodigde functie...maar ik weet niet precies hoe die in elkaar steekt.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

iets meer vooronderzoek kan geen kwaad hoor :)
zowel op linux als op programmeergebied :)
/dev/ttySx is je compoort iig

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.