Wintendo >>>
Over wetenschap gesproken.
Als ik heel eerlijk ben heb ik weinig goede dingen van de wetenschap gezien maar ik word graag op het tegendeel gewezen
Nou daar gaat ie dan:
- De gehele hedendaagse gezondheidszorg.
- Vrijwel alle transportmogelijkheden.
- De ruimtevaart, die ervoor zorgt dat we bv klimaatontwikkelingen en dergelijke in de gaten kunnen houden.
- Vrijwel alle communicatiemogelijkheden, zoals telefonie en internet.
- De computer, niet geheel onbelangrijk apparaat in de moderne samenleving.
- Alle electronische apparatuur, van gloeilamp tot beeldscherm.
- Alle kennis over evolutietheorie, opbouw van het universum etc etc. om onze aangeboren nieuwsgierigheid te voeden.
Kortom de hele moderne samenleving is gebaseerd op de wetenschap. Natuurlijk zijn er ook slechtere zaken voortgekomen uit de wetenschap, chemische oorlogsvoering bijvoorbeeld. Maar oorlog is altijd wreed, daar kun je in mijn ogen niet de wetenschap de schuld van geven.
Verder moet ik zeggen dat je niet inziet dat de mens neit alleen volgens intelligente denkmethoden handelt maar ook volgens zijn oerinstinct. Het heeft de natuurlijke drang te overleven, ten koste van alles. En als jij een arme boer in een tropisch land bent en je hebt geen hap te eten dan denk je ook, fuck het regenwoud, kappen en verkopen die handel.
De mens is geen perfect schepsel. Soms handelen we op een wijze die andere bewoners van deze planeet kan schaden, omdat we er zelf beter van worden (oerinstinct). Sommige mensen doen dit meer dan anderen. Maar dat wij dus ook onjuiste beslissingen maken maakt ons niet dom. Alleen al uit het feit dat wij deze discussie voeren en we een voor een onderbouwde argumenten opvoeren om onze mening duidelijk te maken vind ik toch een teken van een zekere maat van intelligentie die niet te vergelijken is met enig ander diersoort.