Toon posts:

[CM] Zelf temp sensor bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag: is het mogelijk om zelf een temp sensor te bouwen, die NIET op de mobo connectoren gaan, dus bijv op je LPT, COM, USB enz.

Heeft iemand een id? Of zelfs een schemaatje hiervoor?!?!

In principe hoeft de sensor alleen maar de temp te meten, dus geen luchtvochtigheid of iets dergelijks.

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Bij conrad zijn ze kant-en-klaar te bestelle, hier is nog een manier om het te maken http://www.tweakers.net/reviews/139
ma je had ook zelf wel ff kunne zoeke

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 16:52 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
Ik heb de volgende vraag: is het mogelijk om zelf een temp sensor te bouwen, die NIET op de mobo connectoren gaan, dus bijv op je LPT, COM, USB enz.

Heeft iemand een id? Of zelfs een schemaatje hiervoor?!?!

In principe hoeft de sensor alleen maar de temp te meten, dus geen luchtvochtigheid of iets dergelijks.
je kunt ook zo'n in/uit temp meter nemen :+

Verwijderd

Topicstarter
erhm de replies die jullie hebben gegeven gaan niet over mn vraag, ik vroeg iets waarmee je door de lpt / com / usb of iets dergelijks iets met temperatuurweergave kan maken

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:42 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
erhm de replies die jullie hebben gegeven gaan niet over mn vraag, ik vroeg iets waarmee je door de lpt / com / usb of iets dergelijks iets met temperatuurweergave kan maken
no idee

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• Robino
  • Laatst online: 11:35
Bedoel je er eentje die je gewoon op je 12V aansluiting kan aansluiten en waarbij je alleen maar de NTC ergens hoeft op te hangen????

• Vipertje
  • Laatst online: 20-08 14:39
dan gebruik je in plaats van een baterij toch een molex connector effe kijken welke draadjes je nodig beetje knippen en solderen en klaar is kees

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik zoek een schema of uitleg,...over hoe je een temp sensor kan maken via de usb / lpt / com / whatever port,...niemand ids????

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

zeker zijn die er !

kant en klaar ?

maar jij wilt em zelf maken ?

ik zal eens zoeken - tip zoekterm : testo !

al wat gevonden : http://www.testo.nl/produkt.htm

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Kijk anders eens naar wat ik in aanbouw heb:

[topic=410594/1/50]

Deze unit heeft plaats voor 1 tempsensor (later komt er denk ik ook een die er meer heeft), en kan ook gelijk FANs aansturen als je dat wil.

De versie die ik nu maak krijgt DENK ik alleen een RXD (serieel in) dus temperaturen uitlezen gaat niet direct, misschien kies ik toch gelijk voor een iets duurdere microcontroller met meer I/O etc. zodat ik gelijk een volledig uitbouwbare versie maak.

Volg het bovenstaande topic als je meer weten wil!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

is er niet op T.net een guide geweest voor het zelf bouwen van een temp meter? Misschien is dat een goed begin en daarna te kijken naar interfacen met de parport/compoort..

Verwijderd

khep laasts bij de halfoords `n temp. dashbord meter gehaald
zitten 2 sensors met apparte temp. en tijd.
paste na veel vijlen mooi in me disk drive bay en met backlight. iets van 19,95 FL
misschien iets???

Verwijderd

die temp. meter werkt trouwens gewoon op 5v van je voeding

• EL_Loco
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op woensdag 20 februari 2002 03:40 schreef DJ-C het volgende:
khep laasts bij de halfoords `n temp. dashbord meter gehaald
zitten 2 sensors met apparte temp. en tijd.
paste na veel vijlen mooi in me disk drive bay en met backlight. iets van 19,95 FL
misschien iets???
Best goedkoop bij Comrad hebben ze er een voor 60 piek :(

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

wie weet hoe je een schakelaartje aan de cooler vast maakt zodat ik on/off hebt

Verwijderd

Even ontopic graag! Er geeft vrijwel niemand antwoord op de vraag. Die jongen wil een tempmeter hebben en die af kunnen lezen vanuit z'n PC.

[ontopic]
Hmm, met een microcontrollertje en een sensortje zoals de LM35 is het zo in elkaar gestopt. Met een serieel A/D-tje trouwens ook wel.

Kijk eens in oude Elektuurs. In een van de elektuurs van een jaar of 4 geleden stond een seriele 12-bits A/D omzetter. Knoop daar een (of meerdere) LM35's aan, en klaar ben je.
[/ontopic]

Verwijderd

Ja, maar een sensor is heel wat anders dan een komplete schakeling, dan moet ie de vraag anders stellen.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:08

Atmoz

Techno!!

Die bij de CONRAD heb ik hier ook:

Afbeeldingslocatie: http://137.120.156.62/Luc/casemod2002/images/DSCF0002.JPG

Check m'n site voor meer details: http://137.120.156.62/Luc/casemod2002 (Bij temp. project)
Pagina: 1