Toon posts:

[CM]Casemod vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigelijk een paar vragen.Ik doe het allemaal wel in een topic,dat scheelt weer!
1.Ik wil misschien een rheobus in mn case zetten. Maar wat is het verschil tussen een rheobus en een baybus? Alleen die potmeters (regelbare weerstanden)?
2.De voeding van een Compaq (van mn zus) ging naar de klote. Deze heb ik open geschroefd >:) en die fan heb ik eruit gehaald.(12 V, 0,12 A)Kan ik deze fan in mn case doen?Er zit een 2pin-connector op, dus die zal dan wel vervangen moeten worden (???)
3.Mn laatste vraag gaat over fans. Ik wil namelijk fans die zo weinig mogelijk geluid maken en die natuurlijk verders ook goed zijn. Iemand ideeën over een merk en waar ik die kan kopen?

Thanks alvast!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

neem papst fans
gebruik verder de search

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Verwijderd

over die fan:

Dat derde draadje wat je bij nieuwe fans vaak aantreft is voor rpm-teller e.d. Dus de fan is gewoon bruikbaar hoor. Alleen zal MBM (o.i.d.) geen rpm weergeven van deze fan.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
1.Ik wil misschien een rheobus in mn case zetten. Maar wat is het verschil tussen een rheobus en een baybus? Alleen die potmeters (regelbare weerstanden)?

yup in principe is een rheobus een baybus met potmeters :D

2.De voeding van een Compaq (van mn zus) ging naar de klote. Deze heb ik open geschroefd en die fan heb ik eruit gehaald.(12 V, 0,12 A)Kan ik deze fan in mn case doen?Er zit een 2pin-connector op, dus die zal dan wel vervangen moeten worden (???)

ja, kan gewoon gebruikt worden in kast. 2pins is genoeg; je hebt dan geen RPM-meting. Gewoon aansluiten op een molex (zwart/geel = 12V, rood/geel = 7V)

3.Mn laatste vraag gaat over fans. Ik wil namelijk fans die zo weinig mogelijk geluid maken en die natuurlijk verders ook goed zijn. Iemand ideeën over een merk en waar ik die kan kopen?

Papst Panaflow (iig GEEN Delta), waar? geen idee, even zoeken op dit forum; er zijn zat topics over geweest.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Digital-X schreef het volgende:
dan kun je instellen hoe snel je FANnetjes gaan... met een schakelaar allen 7V/0V/12V

Verwijderd

kopen..........? een echte tweaker durfd en bus bay toch wel zelf te maken? >:)
Pagina: 1