Toon posts:

FTP server achter een getweakde alcatel modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi luitjes,

Ik wil graag een FTP server draaien op mijn adsl.
Ik heb al gezocht bij dit tweaker forum, maar hellaas ben ik niet tot een oplossing gekomen.
Ook met de site http://www.bruring.com/adsl/ ben ik niet verder gekomen.

Dus wie zou mijn kunnen helpen een ftp server op te zetten achter NAT.... of stel ik wat verkeerd in bij BPFTPServer
Wie heeft hem zelf al werkende....

info:
modem ip: 10.0.0.138
pc1 ip : 10.0.0.151
pc2 ip : 10.0.0.152

alvast THX

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon zorgen dat die ADSL router (want dat is het in feite geworden, een router nadat je hem getweaked hebt) alle IP packets forward (met defserver geloof ik), dan moet je gewoon je FTP server kunnen benaderen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 16:42 schreef jelmervos het volgende:
Gewoon zorgen dat die ADSL router (want dat is het in feite geworden, een router nadat je hem getweaked hebt) alle IP packets forward (met defserver geloof ik), dan moet je gewoon je FTP server kunnen benaderen.
en hoe doe ik dat???

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nou, je hebt die ADSL tweak site al gevonden, doe dat, tweak je Speedtouch Home modem zo dat hij denkt dat het een Pro is. Daarna staat daar wel ergens dat je in je ADSL modem(router) dan moet invoeren wat de defserver is, dat is de proxyserver die weer verbinding heeft met je ADSL modem. Dit houdt in dat hij alle packets forward naar je server, de router doet er dan zelf niks mee en dat is wat je wilt hebben neem ik aan.

Als je dit werkend hebt, dan is het ook geen probleem meer om een FTP server te draaien, omdat hij gewoon alles op poort 21 en 20 doorstuurt naar je server achter je ADSL modem. Het is wel aan te raden om een firewall te installeren als je deze configuratie eenmaal hebt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."