Win98se + winXP netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
-PC 1:
WINDOWS XP
AMD1333
Geforce III
MSI mobo
392 MB SDram
netwerkkaart: UNEX Ethernet PCI adapter NexNIC ND012C

-PC 2:
WINDOWS 98se
PIII 450
Geforce II mx
noname mobo
64 MB SDram
netwerkkaart: UNEX Ethernet PCI adapter NexNIC ND012C

Nu werkt het niet. Ik ben absoluut niet ervaren met het aanleggen van netwerkjes, maar ik dacht dat ut toch wel makkelijk zou lukken.. ;( Ik heb de guide op tweakers gebruikt en andere FAQ's.

Het volgende heb ik al gedaan/geprobeerd:

1. kaarten in de PC's
2. geinstalleerd; windows herkende de kaarten en vertelde me dat ze correct functioneerden.
3. IP adressen ingesteld; de 1e pc '192.168.1.1' de 2e pc '192.168.1.2'
4. Ik kon nergens vinden waar je de Host kon invullen in winXP, maar de host in win98se heet 'PC'. Het domein heb ik 'Game' genoemd op beide pc's.
5. Subnetmasker ingesteld op beide pc's; 255.255.255.0

Ik had geen flauw idee wat ik bij DNS configuratie moest invullen bij beide pc's.

Wat zijn de volgende stappen; ik kom er niet uit..

alvast zeer bedankt!

" Play the violent strings of my symphony "

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Kan je wel pingen van de ene naar de andere pc :?

Wat voor kabel heb je gebruikt ?

Verwijderd

Eerst ff domein verwijderen zoo..... en een werkgroep aanmaken.. dan maak je het jezelf al een stuk makkelijker. Probeer ff te kijken of er Active directorie in winXP zit. Dan ken je je win98 bij je xp machine laten aanmelden.

• Symphony-X
Op maandag 18 februari 2002 16:10 schreef Pizzaman het volgende:
Kan je wel pingen van de ene naar de andere pc :?

Wat voor kabel heb je gebruikt ?
ehm .. ja.

Ik heb een 20m crosskabel gebruikt.

• Symphony-X
Op maandag 18 februari 2002 16:12 schreef gaffer het volgende:
Eerst ff domein verwijderen zoo..... en een werkgroep aanmaken.. dan maak je het jezelf al een stuk makkelijker. Probeer ff te kijken of er Active directorie in winXP zit. Dan ken je je win98 bij je xp machine laten aanmelden.
....ehm... ?

Sorry maar ik snap helemaal niets van deze zin.. :?
Kun je misschien heel laaaaannngggzaaaaammmmm uitleggen wat je bedoelt; stapje voor stapje voor stapje.

-sorry voor newbie mode-

Verwijderd

gaat het puur om het netwerk?? probeer het eens door het NETBEUI protocol te installeren. deed bij mij wonderen

• Symphony-X
waar staat HOST in windows XP; als ik dat weet ben ik al een heel stuk verder..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=win98+winxp+netwerk&data%5Border%5D=relevance#hitstart]SEARCH[/url]

Daar staan heel wat topics

• Symphony-X
Op maandag 18 februari 2002 16:28 schreef wfvn het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=win98+winxp+netwerk&data%5Border%5D=relevance#hitstart]SEARCH[/url]

Daar staan heel wat topics
Thx, hier heb ik inderdaad wel wat aan gehad. MAAR, het is nog steeds niet opgelost. Daarom kom ik nu weer terug op dit probleem.

In winXP krijg ik zo'n monitor rechts onderin, zodat ik weet dat ik een ping heb. Maar in win98se krijg ik NERGENS een 'teken van leven binnen het netwerk'. Als ik de PIII450 uitdoe zegt de AMD1333 dat het netwerk verbroken is, maar anderom laat de PIII450 niks merken dat yet netwerk niet meer aktief is..

Ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd; hielp niets.

Ik heb alle settings overgenomen uit topics uit de search, maar tevergeefs.

De kabel is goed; anders zou de AMD1333 nooit een signaal kunnen geven dat het netwerk werkende is.

I could use some help here :7

Verwijderd

Op de Win98 pc in de netwerkinstellingen, geavanceerd, moet je een vinkje zetten bij "aanmelden bij Windows NT netwerk" een dns hoef je niet in te vullen, alleen een ip-adres, en natuurlijk beide in de zelfde werkgroep. Als dat gebeurd is loopt het netwerk als een zonnetje *D

• Symphony-X
hoe browse je door PC2 met PC1? moet je dan een drive aanmaken ofzo?

bedankt voor de replies.

Verwijderd

Je moet dan op pc2 een aantal mappen of drives delen, dit kun je heel makkelijk doen door in Windows Verkenner de map (of drive, wat je wilt) te selecteren, rechtermuisknop, op "Delen" klikken, vervolgens verschijnt een menu waarin je kunt aangeven wat je wilt. als dat gedaan is verschijnt er vanzelf een handje onder datgene wat jij gedeeld hebt, en kun je ook met pc1 zien wat er gedeeld staat op pc2. Het spreekt vanzelf dat je dit ook andersom kunt doen.

Suc6 :Y)
Pagina: 1