Toon posts:

CD-rom werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Voordat iemand begint te schreeuwen van: "gebruik de search"
deze heb ik al gebruikt, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag. Ik heb een oude cd-rom uit een 486 gehaald en deze geplaatst in een "wat" nieuwer systeem. Helaas kan ik de CD-rom niet met IDE-kabels aansluiten, maar gebeurt dit via een connectie op een oude geluidskaart (ISA slot). Ik krijg alleen de CD-rom drive niet gedetecteerd in WIN 98. Het gaat om een phillips CM 206. De geluidskaart werkt trouwens wel gewoon.

Heeft iemand suggesties? :?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 17:30
Ik heb er eerst de dos- driver voor moeten installeren (was voor een Aztech 8 speed cd-rom: sgidecd.sys). Als ik jou was zou ik eerst met google ZOEKEN ;) naar een gebruikershandleiding.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Je zult er vast wel ooit drivers bij hebben gehad.. Misschien kun je proberen de dos-drivers te installeren (Dus in de config.sys), zodat windows je cd-rom kan herkennen?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 17:30
De driver is hier te downloaden: 206_143.lzh . Dit is een archiefbestand die geopend kan worden met WinZip.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
He thnkx dit ga ik effe proberen

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt het werkt nu. WAt mij betreft mag er een slotje op
Pagina: 1