Ik ben een beetje de kluts kwijt, en hoop dat iemand me ff iets kan uitleggen. Ik heb een yamaha receiver met:
50W + 50W (8 ohm) RMS uitgangsvermogen,
0.04% THD,
20-20000 hz.
Daarop zitten de volgende box op aangesloten:
schalldruck 90 db/watt/m
dauerbelastbarkeit 60 watt
musikbelastbarkeit 120 watt
impendanz 4.0 ohm.
Mijn vraag: aan de ene kant heb je rms vermogen en aan de andere kant dus dauer en musik belasting. Hoe verhoud zich dit? , ik geloof dat mijn boxen krachtig genoeg zijn om nooit op geblazen te worden. Hoe zit het met de Ohm, moet die juist groter of kleiner zijn bij de boxen of maakt dat niet uit?
Dan nog een vraag:
Als ik deze boxen er op aansluit, hoewel ze fysiek kleiner zijn, mag dat geen probleem zijn toch?

Model 700 Specification
Acoustic Loading 2 Way Reflex
Frequency Response 65Hz-20kHz
Sensitivity 87 dB
Cross-Over Frequency 4 kHz
Volume 10.5 Litres
Impedance 8 Ohms
Recommended Amplifier 25 - 75 W/Ch
Alvast erg bedankt, op audio gebied, voel ik me nog een beetje een n00b. Ik hoop een beetje wijzer te worden. Thanxs!!!
50W + 50W (8 ohm) RMS uitgangsvermogen,
0.04% THD,
20-20000 hz.
Daarop zitten de volgende box op aangesloten:
schalldruck 90 db/watt/m
dauerbelastbarkeit 60 watt
musikbelastbarkeit 120 watt
impendanz 4.0 ohm.
Mijn vraag: aan de ene kant heb je rms vermogen en aan de andere kant dus dauer en musik belasting. Hoe verhoud zich dit? , ik geloof dat mijn boxen krachtig genoeg zijn om nooit op geblazen te worden. Hoe zit het met de Ohm, moet die juist groter of kleiner zijn bij de boxen of maakt dat niet uit?
Dan nog een vraag:
Als ik deze boxen er op aansluit, hoewel ze fysiek kleiner zijn, mag dat geen probleem zijn toch?

Model 700 Specification
Acoustic Loading 2 Way Reflex
Frequency Response 65Hz-20kHz
Sensitivity 87 dB
Cross-Over Frequency 4 kHz
Volume 10.5 Litres
Impedance 8 Ohms
Recommended Amplifier 25 - 75 W/Ch
Alvast erg bedankt, op audio gebied, voel ik me nog een beetje een n00b. Ik hoop een beetje wijzer te worden. Thanxs!!!