Toon posts:

[PHP] Mail functie werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Warning: mail() is not supported in this PHP build in /htdocs/bla/bla.php

hier gebruik ik gewoon de mail functie (zoals het hoort)

voorbeeld:
mail ("bla@bla.com","het onderwerpje","de body tekst\nEnzo!");

en dan krijg ik de bovenstaande melding, hoe fix ik dit ? ik heb in de php.ini (/usr/local/php/lib/php.ini) dit wel gedefineerd en sendmail geinstalleerd

kan iemand mij alsjeblieft hiermee helpen, ik zit er heel erg mee omhoog! alvast bedankt!

PS: Ik heb PHP 4.1.0 (bij 4.1.1 werkte het ook niet)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Volgens mij zegt die msg dat je php opnieuw moet compilen met sendmail support...

Stop uploading passwords to Github!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zeer waarschijnlijk moet je bij het configureren van PHP (als je PHP zelf compiled) opgeven dat ie de mail functies moet includen.

Als ik het goed heb, gebruikt PHP daar imap voor, dus wordt het:

./configure --with-imap

of

./configure --with-imap=/waar/je/imap/is/geinstalleerd.

Natuurlijk niet je andere opties vergeten die je gebruikt (zoals --enable-ftp bijv. :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
nou het moet volgens mij geen IMAP support zijn aangezien ik een SMTP server nodig heb voor het mail() commando, en ik heb me rot lopen zoeken bij alle ./configure opties waar ik sendmail support kan op/aangeven .. en niet gevonden......

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

Warning: mail() is not supported in this PHP build in /htdocs/bla/bla.php
Het is waarschijnlijk een disabled functie. Zie je php.ini (disabled_functions = .....)

Verwijderd

Topicstarter
thnx.. daar vind ik dus wel een aantal dingen erover, onder andere op een forum een zelfde vraag, en daar werd op gereplied met "put the path to your sendmail in your php.ini".. en dat is dus exact wat ik ook gedaan heb, en wat niet werkt! :(

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Configure script zou zoiets moeten doen:
code:
1
2
3
...
checking for sendmail... /usr/lib/sendmail
...

Was sendmail geinstalleerd toen je compileerde? Lijkt erop van niet.

Eventueel zou je in main/php_config.h ervoor kunnen zorgen dat HAVE_SENDMAIL goed gedefinieerd is en dan make clean en opnieuw compileren.

Maar dit zou het configure script dus zelf al goed moeten doen, wat voor systeem/configuratie gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
k thnx.. ga ff php opnieuw compilen.. kijken of het wat uithaalt...
Pagina: 1