Toon posts:

Hoe reeel is de Matrix?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
't Zal al wel vaker besproken zijn, maar het is wel echt iets dat zou kunnen bestaan, of niet dan??

Verwijderd

Als dat zo was zou jij het niet weten! >:)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat energie wel efficienter te genereren is dan een zooi organismes af te tappen enzo..wel goed voor de technische ontwikkeling ;)

Verwijderd

Bepaal de eigenwaarden en de vectoren en je ziet het vanzelf.

Verwijderd

Het verhaal is natuurlijk beetje onzin, maar het idee achter de film lijkt me zeer reeel. In verhalen over nanotechnologie heb ik gelezen dat er serieus over dergelijk realistische simulaties wordt gespeculeerd.

Lijkt me wel mooi zo'n nep-werkelijkheid. Kun je je eigen hemel vol mooie vrouwen programmeren :)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

Energie gaat nooit verloren, as je een 100%rendament kan creeren, maar dat is volgens mij alleen aar in de theorie mogelijk.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Ut was op zich wel een fijne wereld als je dat "wakkerterwijlhetlijktofikdroom-syndroom" maar niet had :(

Verwijderd

Je moet wel een flink systeem neer zetten om 6 miljard mensen met elkaar te laten 'interfacen'.

Lijkt me dan beter om voor elk mens een eigen matrix te creeren.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De Matrix als film was wel leuk. Maar precies zoals daar lijkt het me wat lastig.

Maar denk eens na: Een groot deel van de tweakers zit met allerlei simulatie games te spelen. Het realisme neemt hand over hand toe. Beeldschermen hoeven nu al niet meer, het kan via een helm of een bril. Experimenten met direkt op het netvlies projecteren worden al gedaan. Dingen als 'hoorschroeven' bestaan en worden veel gebruikt voor slechthorenden. Misschien is de techniek over een jaar of 30 wel zo goed dat het een hele kleine operatie is. Je kan dan direkt het geluid horen, anderen niet. Via een klein projectortje in een verder normale bril zie je de wereld zoals jij die wilt zien. Wil je een mooi eiland? OK palmen of vulcanen? Vrouwen? Blond of donker?...Formule 1 races? doe maar.

De techniek is er nu al. Een tikje grof misschien. Maar dat is een zaak van geld en techniek.

Er zullen vast wel mensen zijn die in 'hun' virtuele wereld onderduiken en er nooit meer uitkomen. Voeding komt wel via een infuus.
En wat kan het die mensen schelen dat hun lichaam aan puin gaat als ze in hun geest 150 jaar oud worden in de meest ideale wereld die ze zich kunnen voorstellen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

XSDenied:
dan kun je lekker experimenteren met OS-en!

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Mocht er ooit zoiets komen, laat het dan alsjeblieft niet op windows draaien, het lijkt me erg irrie om steeds in een blauwe wereld rond te lopen, laat staan om elke keer de Cntrl+alt+del knoppen te zoeken... Hee misschien wel een leuke idee voor een nieuw MS spel... :)

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

Fatal Exception in livesuprt.dll .... :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hit [nose] [mouth] [eye] to "rebirth"

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

ROFL

What the heart requires may never be understood by the mind!

Pagina: 1