Wat voor een server? Webserver, ftpserver, mail enzovoorts. Iets meer duidelijkheid is wel handig, kijk anders een op download.com en zoek op server.
Web server dusOp maandag 18 februari 2002 15:37 schreef LaWho het volgende:
Hoe zet ik in win xp een simpele server op?
*web server*
zal eens kijken bij downloads.com
Voor geavanceerde windows webservers: IIS (microsoft zelf, zit zelfs bij winXP pro denk ik, hij zit iig bij win2k pro) of Apache (OpenSource -> lees gratis)
Wil je echt alleen klein mini servertje zonder veel functies dan moet je indd op download.com zijn
PS: wil je IIS gebruiken begin EERST te patchen
Verwijderd
Dit topic moet juist blijven staan, voor in de Search weet jeOp maandag 18 februari 2002 18:47 schreef LaWho het volgende:
Thanx 2 ya all!
van mij mag ie *deleted* worden!!
IIS in WinXP Pro hoeft niet gepatcht te worden, iig niet tegen Code RedPS: wil je IIS gebruiken begin EERST te patchen
Verwijderd
Maar gezien de ervaring van degene die het vraagt, is IIS geen slecht idee. Het is een MS product en ook al zijn daar altijd nadelen in te vinden, (iedereen doet goed zijn best) MS is en blijft zeer gebruiksvriendelijk. Grotendeels zul je met gezond verstand de server behoorlijk goed op kunnen zetten.Op maandag 18 februari 2002 19:02 schreef wired het volgende:
ik raad apache aan, want IIS is echt ontzettend STOM!!!![]()
Let wel op, dat de beveiliging op IIS niet direct optimaal is. Daar zul je dus wat aandacht aan moeten besteden. Leuk zou het zijn om er een proxyserver bij te zetten, dan heb je het hele pakket compleet...
Pagina: 1