Op vrijdag 08 maart 2002 09:12 schreef Dirk-Jan het volgende:
Wat dacht je van een beetje ML370?
lekker standaard, lekker makkelijk.
1 server is op zich wel genoeg (ik ga er vanuit dat jullie al meer servers hebben, aangezien je zegt dat alles al van compaq is)
[..]
beetje nutteloos antwoord he?
Een blade is alleen nuttig ICM een SAN. (Zelf hebben die dingen amper genoeg hdd voor een OS

)
en wat denk je dat 5 blades kosten? meer dan een ml370. En dan moet je nog de management module, switch en SAN aanschaffen.
niet echt van toepassing op dit gebied.
EDIT: geef ook even de preciese toepassingen:
bijv. is het de enigste DC?
heeft iedereen een userdirectory die INTENSIEF gebruikt word? Hoelang is de gemiddelde wachtrij (van alle printers samen?) Hoe groot word die SQL database?
ik bedoel, leuk dat je zo wat dingen op het internet flikkert, maar ben eens wat duidelijker. Op het mid en high-end server gebied heb je nl. geen standaard oplossingen.
Je bedoet waarschijnlijk een NAS.
San is meestal via glas, en dei blades kan je volgens mij niet uitvoeren met een glaskaart. Daar zat een dual 100Mbit NIC in, dus je kan er een NAS achter hangen.
SAN=Storage Array Network (SCSI over glas)
NAS=Network Attached Storage (Gewoon een disk die over ethernet te bereiken is.)
Persoonlijk vindt ik het een slecht idee om zowel domain cotroller fnctionaliteit en een SQL server op 1 en de zelfde machine te plaatsen.
Voor je schaalbaarheid en beschikbaarheid zou ik dat verdelen over 2 verschillende servers.
Een DC hoeft helemaal geen sware jongen te zijn, dan is zo'n dl360 voldoende.
Wil je er echter ook een file/print-server van maken, dan kan je beter kijken naar een ML370.
dual uitvoeren, en max 436Gb diskruimte en ik dacht max 4 of 6 Gb RAM.
die kan dan alle funtionaliteit die jij wilt makkelijk an voor 100 gebruikers. (en dan hoef je echt niet de server tot aan zijn maximum vol te proppen met memory.)
Ik zou zeggen:
ML370
SmartArray 5300 RAID controller
6x36Gb disken (15k Ultra160)
2Gb RAM (vooral voor je database..de rest heft dat niet nodig..Ligt er ook een beetje aan hoe groot de DB is)
disk0 & disk1 in raid 1 voor OS.
disk 2, 3, 4 en 5 in RAID 5 voor beschikbaarheid..
Leef je uit..