Toon posts:

[JS/VB/HTML] Cursor positie bepalen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag nog een probleem, ik heb een input box, type tekst. Daarvan wil ik client side ( javascript of vbscript ) bepalen wat de cursorpositie is.

In VB is dit simpel met selstart te doen, maar ik krijg het dus met VBScript en Javascript gewoon niet voor elkaar.

Als iemand de oplossing heeft graag. Als voorbeeld:

--------------------
:Tekst staat h|ier :
--------------------

De | is in dit voorbeeld mijn cursor, ik wil dus het getal 13 krijgen, omdat ie op positie 13 staat.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kan niet in javascript. JS1.3 ref

Volgens mij is er wel iets in VB, maar dan zit je gelijk aan IE vast.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In Netscape was het niet mogelijk. Voor Mozilla weet ik het niet, maar ik neem aan van niet.

In IE was er volgens mij wel een carret functie oid (javascript), maar het is in ieder geval niet volgens enige standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is best wel bagger, maar met VBScript vind ik het ook goed, maar kan ik het ook niet vinden. Ik wil nu al heeel vies een raar karakter in de tekst plaatsen en daar op gaan zoeken, geeft het zelfde resultaat, maar is gewoon niet netjes. Vind het wel raar dat het er niet in zit. Hoor van sommige dat het met het selection object moet lukken, maar daar vind ik ook al niks meer over.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 15:41 schreef Janoz het volgende:
Kan niet in javascript. JS1.3 ref

Volgens mij is er wel iets in VB, maar dan zit je gelijk aan IE vast.
We hebben ons rot lopen zoeken naar een mogelijkheid, maar die is er gewoon niet ( ook niet in VB, als iemand die wel weet vind ik dat echt heeel knap, omdat er gewoon geen info over is ).

We hebben nu toch gewoon een karakter ingevoerd, en dan bepaald op welke positie dat karakter dan staat, op die manier weet je ook de positie. Het gaat zo snel dat de gebruiker er niks van ziet.

Bedankt voor de reacties allemaal.