Toon posts:

[sygate] inet delen met derde pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server waarop in sygate draai op win98 en een 2de pc met win98 met client sygate. dit alles gaat via een switch.

Nu heb ik vanmiddag een derde pc aangelosten op die switch, pc's kunnen elkaar zien in netwerkomgeving maar die derde pc heeft geen inet. ip nummers zijn goed.

Wie heeft enige idee?

Verwijderd

Gateway etc zijn goed??...connecten met windows internet verbinding opzetten wizard bla.bla wil ook wel eens werken

Verwijderd

Topicstarter
Bij die eerste pc hoefde ik alleen het ip en subnetmask nummer in te vullen en toen werkte het

bij die 2de niet :(

gateway nummer is er niet tussen het lokale netwerk

Ip server: 192.168.0.1
Ip 1ste pc: 192.168.0.2

Ip 2de pc: 192.168.0.3

subnetmask nummer: 255.255.255.0

Verwijderd

volgens mij moet er wel een gateway ingevuld zijn en dat is dan het server ip.....zo zou het moeten werken.. of je moet zo'n client hebben geinstalleerd dan hoef je alleen maar het ip en subnetmask in te vullen

Verwijderd

Topicstarter
Deze kan dicht, is al opgelost

gateway = ipnr server
dns = ipnr server
dnshost = pc naam

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

van mij mag hij nog heel even open blijven want ik heb namelijk een soortgelijk probleem..

In mijn NT4 netwerkje (en Sygate) hangen momenteel 2 Win98SE machines en een Win2000pro bak. Het probleem alleen is dat de 2000 bak het internet niet op kan... Ik heb alles al nagelopen maar ik kom er niet aan uit.. File- en printersharing en dergelijke zijn geen enkel probleem alleen dat internetten dus wel...

Iemand een idee?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Soms wil een reboot helpen, ook met win2k

ik heb het gisteren hiero geinstalleerd.
Werkt relaxed voor alle 5 de pc's

ik heb dus als config:

server win2k prof.:
Met mxstream werkend en al.
en Sygate server draaiende.
IP: is 192.168.0.1

op alle clients van verschillende MS versies:
IP: 192.168.0.x (vul de x maar in)
GateWay: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

en alles werkt >:)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• judgem

judgem

Lord of Metal

mja.. maar ik heb hier NT4.. ik heb gehoord dat dat problemen kan geven met Windows versies recenter dan 98 op de client PC's... Iemand een idee?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• judgem

judgem

Lord of Metal

inmiddels de FAQ en de seach 3 keer doorgenomen maar niks kunnen vinden... :'(

HELP!!!
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Topicstarter
win2k had volgens mij een firewall, staat deze uit? Inet sharing in win2k uit? Client Sygate goed ingestelt?

• judgem

judgem

Lord of Metal

alles klopt.. behalve dat internet... En toch durf ik te beweren dat dat een meergehoorde klacht was bij w2k in een nt4 netwerk....

• judgem

judgem

Lord of Metal

Weet nu echt niemand dit??

OMHOOG!!!!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Erm, Sygate Client ??? wat ben je allemaal van plan ? Die client is helemaal niet nodig als je het goed doet. Zeg tegen sygate dattie voor DHCP server speelt, en zeg tegen je clients dat ze automagisch een ip krijgen, dan staan al je gateway en DNS instellingen ook meteen goed...

Maakt nix uit of je nou Win 98 of MacOS of workbench (:P) draait :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 07:50
met sygate kun je ook een client diskette maken dan die draai je op je client pc en alle instellingen staan dan goed

An eye for an eye makes the whole world blind.

• judgem

judgem

Lord of Metal

Ik draai nergens de Sygate client... slechts alleen de server... Ik heb zelfs plannen om over te stappen naar Winroute...

Ik heb toch het vermoeden dat de oorsprong van mijn probleem in NT zit of denk ik dat verkeerd?

Pagina: 1