• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:24

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier nu een mooi Sony MZR-500 en daarin heb ik een Duracel Alkeline zitten.

Daar kan ik echt heeeeeeel lang op afspelen.

Nu wil ik dus een oplaadbare batterij kopen maar hoeveel Mah moet ik hebben om even lang te kunnen spelen als op die Duracel?

Ik wil een GP Kopen

Alvast bedankt!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

potlood : 1175 mAh.
penlite : 2700 mAh.
baby : 7750 mAh.
mono : 18000 mAh

bron : http://www.conrad.nl

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:24

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 15:37 schreef Parlor_Inventor het volgende:

Tnx!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Op maandag 18 februari 2002 15:37 schreef Parlor_Inventor het volgende:

Ik denk niet dat dat klopt. Volgens mij zijn duracel penlight alkaline batterijen hooguit 1175mAh.

Duracel Alkaline batterijen zijn namelijk veel te licht voor o.a. de Minolta Dimage 5......zelf ervaren!

Wat oplaadbare batterijen betreft: ik zou de GP Powerbank 1800mAh batterijen kopen: betere (lees zwaardere) zijn er volgens mij niet.

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:10
Er schijnen ook 2300 mah oplaadbare batterijen in de omloop te zijn maar deze heb ik zelf nog niet gezien, zelf zweer ik bij GP Powerbank met 1800 mah batterijtjes... werkt prima...

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op maandag 18 februari 2002 20:01 schreef Gash het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat klopt. Volgens mij zijn duracel penlight alkaline batterijen hooguit 1175mAh.

Duracel Alkaline batterijen zijn namelijk veel te licht voor o.a. de Minolta Dimage 5......zelf ervaren!

Wat oplaadbare batterijen betreft: ik zou de GP Powerbank 1800mAh batterijen kopen: betere (lees zwaardere) zijn er volgens mij niet.
Voor batterijen speelt er meer dan alleen het aantal mAh. Hoe veel ze tegelijkertijd af kunnen geven speelt namelijk ook een rol. Vooral voor een flitser wil je een batterij die een flinke dot stroom geeft zodat je flitser gauw vol is, en die kracht tot het bittere einde volhoudt. Vooral dat laatste is hard nodig voor een gulzige digicam, je wilt niet dat een half-lege batterij als leeg wordt aangegeven. en daar ligt dan ook een groot deel van de kracht van lithium-batterijen. Die houden hun spanning tot het eind hoog. Voor normaal gebruik kan die 2700mAh best goed kloppen. Mijn discman gaat minstens drie keer zo lang mee met alkalines dan met 1000 mAh NiMh's van de Hema....

Over de ontlaad-curves van NiMh's weet ik niet zo veel, maar als ze in een Minolta goed werken dan zal dat wel goed zitten :P

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Ik heb voor een paar weken geleden een GP powerbank met 1600 MaH batterijen gekocht (4 stuks) voor mijn digicam... Ik maak tegen de 75 foto's met flits en LCD scherm aan op 2 van die dingen ;)

Errug aan te bevelen dus :)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:33

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Heb zelf twee oplaadbare NiMh batterijen a 1600 mAh, die krengen kosten dan wel een tientje per stuk, maar ze gaan wel lang mee. Heb ze ooit bij Dixons gekocht inclusief zo'n NiMh-lader.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Pagina: 1