[inet delen] zeer trage tot geen snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:41

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
Heb pas winroute 4.01 pro geinstaleerd, om men mxstream te delen. Ik heb de beschikking over 3 comps, 2x win2kp en een win98.

Op de 'server comp' heb ik een super verbinding, maar op de andere 2 comps haast niks. msn en hotmail laad ie meteen, maar als hij naar andere sites moet zoeken, komt er niks van terecht. textbased sites vind ie wel snel, zoals de pagina op deze server is verhuisd oid. maar pagina's waarbij er daadwerkelijk iets geladen moet worden, doet ie niks...(tweakers.net, emeel.nl, stats.distributed.net, etc)Ook vind ie dat er een nieuwe virusscannerupdate beschikbaar is, maar downloaden kan die niet.

GEbruik 3 realtek kaartjes en voor men mxstream een sandaard upc 3com kaartje. de proxys worden automatisch gedetecteerd (bovenste vinkje)Verder staat nat natuurlijk aan in winroute, maar heb ik ook internet sharing aangezet onder win(2k) zelf...properties netwerk-->sharing-->aanvinken.

Hoe dit nu op te lossen...

edit:
ow...ik gebruik zonealarm als firewall, en morpheus om wel eens wat te downloaden...morpheus staat momenteel op de 'server comp'maar shared een dir op de andere win2k comp via netwerk.

[edit2]heb ze ook al alletwee uitgezet, maar geen verbeteringen[/edit2]

The more I learn, the less I know, I just realised

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:24 schreef Sharad_R het volgende:
de proxys worden automatisch gedetecteerd (bovenste vinkje)Verder staat nat natuurlijk aan in winroute, maar heb ik ook internet sharing aangezet onder win(2k) zelf...properties netwerk-->sharing-->aanvinken.
dit lijkt me niet slim... of de ene of de andere gebruiken .. niet beide.

geen ervaring met winroute... ics krijg je werkend door op alle clients en je interne netwerkkaart op de server ip verkrijgen op auto te zetten en te rebooten (is niet altijd nodig ligt aan os).

serverkaart intern moet nu 192.168.0.1 /24 zijn en je clients krijgen 192.168.0.x /24.

het zou ook moeten werken met winroute, maar dat moet iemand anders maar ff uitleggen...

overigens kan je ics de proxy automatisch detecteren ook uitvinken... (maakt dacht ik niet uit)

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Waarom gebruik je niet gewoon de standaard optie van winxp om het internet te delen. Deze gebruik ik ook en het werkt allemaal prima. Ook geen snelheidsverlies.

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:41

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
Ok, nou deelt ie alleen via winroute, via standaard windhoos staat hij uit..

maar nog steeds een langzame verbinding...

btw...het gata hier om win 2k en een win98, dus geen XP...

The more I learn, the less I know, I just realised