Onstream ARD 30 gig usb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Topicstarter
Heb hier een Onstream ARD 30 staan die is verbonden met USB. Hij is nu helemaal geinstalleerd met drivers. In apparaatbeheer staat de tapestation en bija atapi devices staat de freecom cable.

Maar er komt geen driveletter ofzo iets. Ik draai windows xp dus echo werkt ook niet.
Maar heb net even de evoluatie software gedownload van Tapeware maar die vind de device ook niet. En Xp zelf vind ook de device niet.

Iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34567

haha vet remcy heeft een probleempje :D

wel vaag eigenlijk want als je iets in je usb propt moet hij het automatisch te zien krijgen ! zit er wel een tape in trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah tuurlijk zit er een tape in. Heeft iemand een enig idee hoe je misschien een driveletter toe kunt wijzen?
Ik heb de drivers weg bij www.onstream.com.
Maar het werkt nog steeds niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29
Die OnStream kan volgens mij alleen werken met drivers van onstream zelf, dus je kan het eigenlijk wel vergeten om dit nu onder XP werkend te krijgen :'(
Da's gelukkig onder DDS/DLT beter geregeld, wordt gewoon standaard herkent door het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12358

Probeer eens de nieuwste versie van Echo; 3.6.9 Dit is een beta maar hij werkt al een hele tijd bij mij probleemloos en is gemaakt voor o.a. Windows XP. Je vindt hem o.a. bij OnStream zelf en bij Hastec (http://www.hastec.nl/files/onstream/onstream_windowsxp_betadrivers/echo1safe3.6.9.exe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok laat ik de vraag nu is anders stellen.
Wie heeft de USB ARD30 onstream aan de praat onder WinXp
en hoe heb je dat gedaan?

Ik heb hem geinstalleerd maar af en toe staat hij niet in het apparaatbeheer en als ik hem dan van usb heb verwisseld dan wel weer :? Ik zal dat echo nog even downloaden, maar heeft iemand hier nog wat meer over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij doet nog steeds niks hij werkt wel onder 98 maar onder xp :(

Is er iemand die verder mij nog kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17621

Hier hetzelfde probleem, beta echo 1 safe biedt geen oplossing, hij maakt alleen drive v: aan. ik kan bij backup geen drive kiezen, nieuwe drivers van onstream ook geen oplossing, ik gebruik hem nu in windows 98 geen problemen, wacht met smart op een goede oplossing voor windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 22:49
Als je 1safe Echo gebruikt moet je geen drivers installeren, daar zorgt Echo voor. Je kan in Echo dan de drive letter wijzigen bij Devices (ik gebruik het al een tijdje niet meer, maar zoiets is het). Ik heb btw. een DI-30 (intern IDE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Dit vond ik:

Echo 1Safe 3.6 for Windows XP

Dit is denk geen beta.

edit:

Ik zit nog ff te denken, staat de drive wel "geactiveert" in Echo? Ik heb hier ook wel eens problemen mee gehad.

[edit2]
Xie trouwens dat dit een erg oude }:O is.
[/edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 11 juni 2002 21:49 schreef psmeets het volgende:
Als je 1safe Echo gebruikt moet je geen drivers installeren, daar zorgt Echo voor. Je kan in Echo dan de drive letter wijzigen bij Devices (ik gebruik het al een tijdje niet meer, maar zoiets is het). Ik heb btw. een DI-30 (intern IDE).
Bedankt, hiermee lijkt het opgelost. < de gouden tip (8> >
Ik heb nu de drive alleen geinstalleerd met de freecom driver, ik heb de "onstream USB30" als een uitroepteken in het apparaatbeheer laten staan, hierna 1safe echo geinstalleerd, bij tools -> device options heb ik een driveletter toegewezen aan de "onstream USB30". Dan gaat windowsXP weer drivers installeren, deze drivers WEL accepteren en de drive werkt na een herstart :D
Ik hoop dat alle andere gebruikers van de "onstream USB30" hun drive ook op deze manier aan de gang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Wat ik erg klote vond bij Echo onder XP is, dat als je het installeert dan komt er een scherm van XP dat de drivers niet compatible zijn. Maar Echo staat op de voorgrond, dus die melding zie je niet. En dan druk je 10x op Ok, je komt er pas achter als je op de windows toets drukt en de taakbalk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 12 juni 2002 11:31 schreef psmeets het volgende:
Wat ik erg klote vond bij Echo onder XP is, dat als je het installeert dan komt er een scherm van XP dat de drivers niet compatible zijn. Maar Echo staat op de voorgrond, dus die melding zie je niet. En dan druk je 10x op Ok, je komt er pas achter als je op de windows toets drukt en de taakbalk ziet.
Precies, dat was lastig maar gelukkig zag ik het na 2 keer !!
Pagina: 1