Ik wil casefans in mijn pc hangen, maar ik heb bij iemand ff gecheckt of het wat uitmaakt, maar die fans hebben amper luchtverplaatsing, dus ik dacht, waarom geen cpu fan als casefan gebruiken. Die blazen heel wat beter. Is dat mogelijk ivm voeding ed ??
Het hangt natuurlijk af wat voor casefan je gebruikt. Je statement van amper luchtverplaatsing klopt niet. Mijn Enermax fans blazen met 3500 RPM zo'n 40 cfm das vrij veel. Als je nog grotere wilt koop dan een 120 mm Delta HP ofzow
Verwijderd
zo wel cpu als case fans heb je in heel veel afmetingen, toerentallen en luchtverplaatsing...
Ik heb een Chieftec Scorpio en daar zitten van die paarse klemmen in. Ik geloof niet dat daar 120mm fans in passenOp maandag 18 februari 2002 15:11 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Het hangt natuurlijk af wat voor casefan je gebruikt. Je statement van amper luchtverplaatsing klopt niet. Mijn Enermax fans blazen met 3500 RPM zo'n 40 cfm das vrij veel. Als je nog grotere wilt koop dan een 120 mm Delta HP ofzow
Zoooooo, hang er dan gelijk maar een stofzuiger in[b]Op maandag 18 februari 2002 15:11 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Als je nog grotere wilt koop dan een 120 mm Delta HP ofzow
I love watercooling
Verwijderd
Uhm....Op maandag 18 februari 2002 15:13 schreef Jaded het volgende:
[..]
Ik heb een Chieftec Scorpio en daar zitten van die paarse klemmen in. Ik geloof niet dat daar 120mm fans in passen
Dremel
hahaha
Don't think so
Dit ding heeft me genoeg gekost. Ben er wel erg trots op btw
Don't think so
Dit ding heeft me genoeg gekost. Ben er wel erg trots op btw
ten eerste is het sterk afhankelijk van het type fan wat de luchtverplaatsing is, ten tweede is het maar net wat je wilt.....meer luchtverplaatsing betekent onvermijdelijk meer geluid........
goed en stil: enermax en papst fans
high performance (maar ook straaljagergeluid): Delta MP of HP
ik zou als casefan geen 60 mm fan gebruiken (of is je cpufan groter?).....zo'n kleine fan maakt altijd meer geluid dan een 80/90/120 mm fan met dezelfde luchtverplaatsing...........
ik zou als casefan geen 60 mm fan gebruiken (of is je cpufan groter?).....zo'n kleine fan maakt altijd meer geluid dan een 80/90/120 mm fan met dezelfde luchtverplaatsing...........
Ik moet die fans nog kopen, maar ik zal hier niet vragen welke goed zijn want dan komt er weer gezeurOp maandag 18 februari 2002 15:17 schreef EmilneM het volgende:
ten eerste is het sterk afhankelijk van het type fan wat de luchtverplaatsing is, ten tweede is het maar net wat je wilt.....meer luchtverplaatsing betekent onvermijdelijk meer geluid........
Delta 80mm HP en MP worden ook gebruikt voor cpu cooling. Alleen ze maken wel een heel stuk meer herrie als een enermax of papst.
Je kan ze ook op 7 Volt zetten. dan is het al een stuk beter.Op maandag 18 februari 2002 16:32 schreef Tweak-Freak het volgende:
Delta 80mm HP en MP worden ook gebruikt voor cpu cooling. Alleen ze maken wel een heel stuk meer herrie als een enermax of papst.
En wat is het verschil tussen de Delta HP en MP ??
Staat niet in de search btw
Staat niet in de search btw
hp hoge plures herrie ( meer cfm )
mp minder plures herrie ( minder cfm )
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Je bedoelt dan zeg maar:Op maandag 18 februari 2002 18:18 schreef BruceLee het volgende:
hp hoge plures herrie ( meer cfm )
HP = High Performance
MP = Medium Performace
Verwijderd
EEN: Ik heb een 8x8 case fan...Sprite...Blaast toppie!Op maandag 18 februari 2002 15:10 schreef Jaded het volgende:
...casefans...maar die fans hebben amper luchtverplaatsing...cpu fan...Die blazen heel wat beter. Is dat mogelijk ivm voeding ed ??
Echt waar, minstens 30 cm erachter voel je het nog...
TWEE:Een cpu fan meer??? Mijn 4x4 van een pIII blaast voor geen fuck...Wel een beetje natuurlijk, maar dat is nix vergeleken bij mijn spire
(hangt natuurlijk ook af wat voor fan je op je cpu pleurt...Maar casefans zijn er voor om veel lucht te verplaatjen over een redelijk groot 'gebied')
DRIE: Kwa voeding zit dat wel goed denk ik...Ik heb de standaard 3 pins pIII 4x4, een extra 4x4 en een 8X8 aan mn voodoo hangen, ook 3 pins, en mijn voedingtje trekt het gewoon... Alleen weet ik niet hoeveel watt ie is, ik denk onder de 300...
Heb zelf een CPU koeler die ik overhad aangesloten op mijn moederbord en boven mijn harddisk gehangen. Koelt weer wat extra
Wat de voeding betreft, mijn vraag was hoe je het aansluit op de voeding. Ik heb 340 Watt dus dat is geen enkel probleem
Verwijderd
http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm
kun je een mooie vergelijking maken tussen 40, 60, 80, 92 en 120mm fans.
Veel cfm = veel db
kun je een mooie vergelijking maken tussen 40, 60, 80, 92 en 120mm fans.
Veel cfm = veel db
Je kan hem gewoon op een 12V aansluiting aansluiten. Dat maakt niks uit aangezien een ventilator maar iets van 0,4A aan stroom vreet
Verwijderd
0.15A 8x8Op maandag 18 februari 2002 20:44 schreef Rave17 het volgende:
Je kan hem gewoon op een 12V aansluiting aansluiten. Dat maakt niks uit aangezien een ventilator maar iets van 0,4A aan stroom vreet
0.14A 4x4
0.4??? Waar heb je dat vandaan... Mijnes zijn 12 V op 0.15A...0.4 is dan opeens wel veel he?
Bedoelde eigenlijk 0,14A 
Als je een mooie hebt
Als je een mooie hebt
Bedoel ik mee als je er eentje hebt die niet teveel stroom vreet maar wel koelt. Die kan je meerdere keren om te koelen ophangen. Tenminste als je er meerdere hebt
Verwijderd
Ja, koelen kun je er inderdaad wel mee...Mijn voodoo'tje is er aardig wat cooler op geworden...Ik heb er nu samen 3 fans in hangen(niet 3 op mn voodoo)...Maar ik wil nog 2X 8X8 casefans...
Mn case is nog niet gekoeld snappie
Mn case is nog niet gekoeld snappie
dat bedoel ik ook niet. HOE bevestig je ghem aan de voeding
Verwijderd
w00t, met een stekkertje natuurlijkOp maandag 18 februari 2002 20:51 schreef Jaded het volgende:
dat bedoel ik ook niet. HOE bevestig je ghem aan de voeding
[edit]
Op je mobo zitten minstens 2 3 pins aansluiters...Maar als je die niet wilt kun je em op zon ding aansluiten waarmee je je cd\dvd\hd van stroom voorziet...Daarvoor moet je ergens een kabeltje voor kunnen kopen...zoniet heb je de verkeerde fan...Dan zal je een andere moeten kopen
Die mobo-aansluitingen zijn al bezet.Op maandag 18 februari 2002 20:52 schreef slindenau het volgende:
w00t, met een stekkertje natuurlijk
[edit]
Op je mobo zitten minstens 2 3 pins aansluiters...Maar als je die niet wilt kun je em op zon ding aansluiten waarmee je je cd\dvd\hd van stroom voorziet...Daarvoor moet je ergens een kabeltje voor kunnen kopen...zoniet heb je de verkeerde fan...Dan zal je een andere moeten kopen
Verwijderd
K, maar is het wel een 3-pins???Op maandag 18 februari 2002 20:55 schreef Jaded het volgende:
[..]
Die mobo-aansluitingen zijn al bezet.
Dan zal je em dmv een kabeltje aan zon grotere moeten kunnen hangen...Weet zeker dat ze bestaan, alleen niet direct waar je ze kan kopen...En ook niet zeker of je een 3-pins kan converteren, maar dacht het van wel...Wat weet ik wel zeker? Je kunt een fan kopen die je er wel direct tussen kan hangen...Dan verlengt ie die van de stroom van cd\dvd\hd en komen er ook nog een paar draadjes uit die naar de fan gaan...
Verwijderd
waarom vraag je het dan? als je het weet!Op maandag 18 februari 2002 19:41 schreef Jaded het volgende:
[..]
Je bedoelt dan zeg maar:
HP = High Performance
MP = Medium Performace
Dit heb ik terplekke verzonnenOp maandag 18 februari 2002 20:58 schreef JJMeatloaf het volgende:
waarom vraag je het dan? als je het weet!![]()
![]()
![]()
een delta 80 HP fan voel je na 20 m zowat nogOp maandag 18 februari 2002 20:36 schreef slindenau het volgende:
[..]
EEN: Ik heb een 8x8 case fan...Sprite...Blaast toppie!
Echt waar, minstens 30 cm erachter voel je het nog...
TWEE:Een cpu fan meer??? Mijn 4x4 van een pIII blaast voor geen fuck...Wel een beetje natuurlijk, maar dat is nix vergeleken bij mijn spire
(hangt natuurlijk ook af wat voor fan je op je cpu pleurt...Maar casefans zijn er voor om veel lucht te verplaatjen over een redelijk groot 'gebied')
DRIE: Kwa voeding zit dat wel goed denk ik...Ik heb de standaard 3 pins pIII 4x4, een extra 4x4 en een 8X8 aan mn voodoo hangen, ook 3 pins, en mijn voedingtje trekt het gewoon... Alleen weet ik niet hoeveel watt ie is, ik denk onder de 300...
https://wren.co/join/Devian
6 meter ??? Das wel erg veel hoorOp maandag 18 februari 2002 21:04 schreef Devian het volgende:
een delta 80 HP fan voel je na 20 m zowat nog( beetje overdreven... 6 m haalt tie denk ik wel )
Verwijderd
ach zon verloop stekkertje heb je echt niet nodig hoor..
je knipt gewoon ff zon stekker van je voeding af... ff de search gebruiken welke kleuren combinaties van de kabeltjes bij welk voltage hoort..(ben ik ff kwijt) draai het aan elkaar.. tapeje eromheen en blazen maar
je knipt gewoon ff zon stekker van je voeding af... ff de search gebruiken welke kleuren combinaties van de kabeltjes bij welk voltage hoort..(ben ik ff kwijt) draai het aan elkaar.. tapeje eromheen en blazen maar
Een grote Sunon 100mm casefan onder/voor plaatsen & een zelfde maat boven/achter in je kast(4 gaten in top, BOVEN CPU, snijden dmv Ikea's gatensnijder voor aanrechtkranen!) en blazen maar. Zonder bovenste casefan(+gaten) wordt mijn XP 10C warmer(59 ipv. 49 idle!). 
Tip: Koelers uit oude voedingen zijn 'gegarandeerd' stil met een redelijke doorstroming(cfm)
Tip: Koelers uit oude voedingen zijn 'gegarandeerd' stil met een redelijke doorstroming(cfm)
49 idle ?? Daarbij vergeleken is zelfs die van mij koel. En das een Thunderbird 1400 Met Volcano IIOp maandag 18 februari 2002 21:20 schreef bluf98 het volgende:
Een grote Sunon 100mm casefan onder/voor plaatsen & een zelfde maat boven/achter in je kast(4 gaten in top, BOVEN CPU, snijden dmv Ikea's gatensnijder voor aanrechtkranen!) en blazen maar. Zonder bovenste casefan(+gaten) wordt mijn XP 10C warmer(59 ipv. 49 idle!).
De mijne is 45 idle en stressed iets van 54Op maandag 18 februari 2002 21:29 schreef ionize het volgende:
AMD XP1500+ @1400MHZ met standaard coolermaster
idle:39
stressed:47
Zonder casefans btw
dit is wel wat voor jou:
sorry voor de layout
code:
1
2
3
| Merk Type afmetingen rpm watt CFM dBA Volt gevonden op waar te koop ? prijs Delta FFB0812EHE 80x80x25 5700 10,8 80,16 52,5 12V DC http://www.delta.com.tw/dcfans/ http://www.oc-shop.nl/ 63 |
sorry voor de layout
Kan je nagaan wat een drama het eerst was!
Kdenk dat mijn MC370(alu 1st gen) bij een mb-temp van 25C(22C kamer temp) een 1800+ gewoonweg niet kouder kan krijgen?
Verwijderd
MUhaaa....45 IDLE, ZONDER CASEFANS :D:D:D:D:D:D:DOp maandag 18 februari 2002 21:41 schreef Jaded het volgende:
[..]
De mijne is 45 idle en stressed iets van 54
Zonder casefans btw
Mijnes is idle, ook zonder casefans, 25-30 !!!
Maarja...Tis ook maar een pIII 550 he
Pagina: 1