Toon posts:

Betere videokaart, CPU of meer ram

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week eeen nieuwe computer kopen! yes!
Maar wat kan ik nou beter nemen..... een snellere processor, meer ram of een betere videokaart? 1 van deze dingen gaan dus ten koste van de andere) Zeg nou niet allemaal, want ook ik heb maar een gelimiteerd budget...

ojia... hoe ga ik dus met mn pc om? ehmm... laten we zeggen dat ik Max Payne wil spelen op 1024*786 als ik 5 downloads heb, msn & trillian aanheb, winamp op stop, 3 explorers, en de inhoud van mijn A: naar mijn zipdisk wil kopieren..

(okee dit is wel een erg lompe & extreme vorm, maar je heb nu wel een beeld hoe ik ongeveer aan het nurden ben.)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Doe dan wat meer Ram :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ram en vidcard ipv een XP 2000+

Verwijderd

Ik zou toch voor een goede videokaart gaan, tenminste als je dan niet een celeron 300 met een gforce 4 bedoelt ;)

Maar denk dat het meer nut heeft om een ahtlon 1600+ met een gforce 3 te nemen, dan een athlon 1800+ met een gforce 1

en tja het geheugen, 256 is toch wel minimum en 512 is geen overbodige luxe :)

Verwijderd

Een voldoende snelle processor. XP 1600+ of een soortgelijke Intel geval. Gf3 Ti200, en 512 MB ram, en een minstens 40GB HD.

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Op maandag 18 februari 2002 15:18 schreef CB het volgende:
Een voldoende snelle processor. XP 1600+ of een soortgelijke Intel geval. Gf3 Ti200, en 512 MB ram, en een minstens 40GB HD.
Waarom een 40 gig? ik zou hier bij de eerste aanschaf dus op bezuinigen en pas later bij kopen als je weer geld hebt. Zelfde kun je doen met een beeldscherm als je er nog 1 over hebt.

Verwijderd

Ik zou dus ook even nadenken aan een ATi, het hoeft niet per sé een 8500 Retail te zijn, maar in veel aspecten scoort de RadeOn veel beter dan de GeForce 2/3/4. Je kan dan bijv. een ATi RadeOn 8500 LE of een 7500 Retail nemen. Ik weet niet precies wat een GF3 kost, maar het zal niet zo heel erg veel uit elkaar liggen... IMO heb je met een ATi een betere prijs/prestatie verhouding...

Ohja: ik zou zeker niet op een HDD bezuinigen in de vorm van snelheid. Neem echt een 7200 rpm schijf, of een 10/15k SCSI schijf!! Dat merk je heel snel bij games, en verder natuurlijk ook minimaal 256MB geheugen (DDR!)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op maandag 18 februari 2002 15:22 schreef WiXX het volgende:

[..]

Waarom een 40 gig? ik zou hier bij de eerste aanschaf dus op bezuinigen en pas later bij kopen als je weer geld hebt. Zelfde kun je doen met een beeldscherm als je er nog 1 over hebt.
40 gig kost maar heel weinig meer dan 20 of 30. Ik zou idd ook zoiezo 40 kopen (ook niet groter waarschijnlijk)

Specs

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 15:32 schreef Masterdam het volgende:

[..]

40 gig kost maar heel weinig meer dan 20 of 30. Ik zou idd ook zoiezo 40 kopen (ook niet groter waarschijnlijk)
60gig is iets van €20 euro meer (teminste hier)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:08 schreef kippiej het volgende:
Maar wat kan ik nou beter nemen..... een snellere processor, meer ram of een betere videokaart? 1 van deze dingen gaan dus ten koste van de andere) Zeg nou niet allemaal, want ook ik heb maar een gelimiteerd budget...

ojia... hoe ga ik dus met mn pc om? ehmm... laten we zeggen dat ik Max Payne wil spelen op 1024*786 als ik 5 downloads heb, msn & trillian aanheb, winamp op stop, 3 explorers, en de inhoud van mijn A: naar mijn zipdisk wil kopieren..

(okee dit is wel een erg lompe & extreme vorm, maar je heb nu wel een beeld hoe ik ongeveer aan het nurden ben.)
Duron 1200, ECS K7VTA3, 512MB DDR, Radeon 8500/GeForce 3 ti200, Maxtor D740X harde schijfje.

Gistron.com :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, je kunt het beste volgens mij iets doen wat bij elkaar past.
Dus niet een vette proc, met een TNT2 oid. Daar zul je met gamez ook weinig aan hebben. Gewoon wat doen dus wat bij elkaar past: Dus gewoon een lompe videokaart (GF3), een goede proc (AMD XP) en 512MB ram. >:)

🌞🍃

Verwijderd

databeest, that's it all.. voor games heb je echt niet veel aan meer dan een Duron 1200.. zorg iig. dat je bij een moderne vid.kaart (GeForce 3 en hoger / Radeon 8500xx) een DDR systeem hebt voor de nodige bandbreedte, daar merk je echt veel van. Verder is het snelheidsverschil tussen Duron 1200 en XP 1700+ kleiner dan het snelheidsverschil tussen GeForce3 ti200 en een GeForce 4 ti4400 (om maar 2 dingen met gelijk prijsverschil te noemen..)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm als je dat alles tegelijk wil gaan draaien heb je een dual systeempie nodig, maar ja... dat weet je dus wel, geen budget... maar een standaard systeempie met xp 1600, ti200 (gf3) en 256 mb DDr moet er toch wel inzitten ??

Deze plek is te koop.

Verwijderd

ehmmz.. dual systeem voor msn, trillian, kopieren, wat downloads en winamp? heb je absoluut geen baat bij. 512MB DDR kan ik me íets bij voorstellen, maar niet eens heel erg nodig.. Als je het geld ervoor heb :)

Verwijderd

340 AMD Athlon XP 2000+ 1670MHz
200 Abit KR7A-133RAID (onboard Ultra DMA/133 RAID)
500 Corsair 256MB*2 PC2400 DDR (headspreader)
370 Hercules 3D Prophet III Ti500 TV-out AGP

110 Pioneer DVD 115 16/40
229 Plextor PX W4012TA (40speed) CDRW

HmmZz..hierboven een paar top-computeronderdelen voor een niet zo'n hoge prijs. Je zou kunnen overwegen om ze (of een paar) toe te voegen aan je systeem :)
Dat zijn, by the way, richtprijzen dus niet echt exact.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Een GeForce 2 MX 400 64MB kopen, een redelijke prijs/kwaliteit/snelheid CPU en 128 of 256MBRAM zou ik doen...

Als CPU zou ik dan een Celly 1200 kopen, goedkoop en leveren goeie prestaties!!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Neem gewoon een snelle CPU en een goede beeldkaart. Het geheugen kun je altijd zonder problemen uitbreiden, voor die 2 andere onderdelen moet je dan weer wat vervangen!

|Specs|

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:08 schreef kippiej het volgende:

wat meer ram en een goedkope geforce 2 ti

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op dinsdag 19 februari 2002 23:03 schreef zultan het volgende:

[..]

wat meer ram en een goedkope geforce 2 ti
Heb je hem ook weer ;) (grapjuhh Zultan)

Topic 1 :)

Topic 2 :)

Verwijderd

Als je spellen gaat spelen, gewoon een ATI videoplank kopen. Klinkt lekker, schijnt heel goed te zijn, en ook een goeie 2d performance, want je zegt ook te gaan surfen en chatten. Een snelle CPU schijnt zeer weinig invloed te hebben op je 3d, zorg dus voor een goede videoplank.

Neem niet een enorme CPU, nergens voor nodig! Een systeem dat goed in balans is heb je veel meer aan. Komt nog bij dat elke CPU die je koopt al supersnel is als je het mij vraagt.

Neem ook gewoon een lekkere hoeveelheid geheugen. Ik zou zeggen 256MB DDR.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 23:09 schreef Coolcase het volgende:
Als je spellen gaat spelen, gewoon een ATI videoplank kopen. Klinkt lekker, schijnt heel goed te zijn, en ook een goeie 2d performance, want je zegt ook te gaan surfen en chatten. Een snelle CPU schijnt zeer weinig invloed te hebben op je 3d, zorg dus voor een goede videoplank.

Neem niet een enorme CPU, nergens voor nodig! Een systeem dat goed in balans is heb je veel meer aan. Komt nog bij dat elke CPU die je koopt al supersnel is als je het mij vraagt.

Mee eens, alleen zou ik als je het trekt toch voor 512MB gaan.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 23:09 schreef Coolcase het volgende:

Dat was ongeveer wat ik zei dus.. 256MB is trouwens niet veel, eerder weinig ;) het minimum voor een nieuwe PC iig.. Remember WinXP :P. En idd.. Een duron 1200 is prima, waarvoor heb je een snellere nodig? 2D performance heeft niks met snelheid te maken in dit geval... eerder met beeldkwaliteit.. je kunt ook een Leadtek GeForce 3ti200 of ti500 nemen, die gebruiken onderdelen hiervoor (RFI-filters) met kwaliteit gelijk al dan niet hoger aan die van ATI.. Maar aan de andere kant.. een Ati R8500 is nu zijn geld meer dan waard.. zeker als je niet tweaked (een ti200 is enorm tweakable met crystel orbje of alpha :)0

Verwijderd

[quote]Op maandag 18 februari 2002 15:08 schreef kippiej het volgende:

Zoals je wel zietkrijg je weer alle nodige hulp van de medetweaker. Allemaal goeie tips maar als je ff noemt wat dat budget is.......weten ze hier wel de optimale allocatie te vinden >:)
Pagina: 1