pitch control

Pagina: 1
Acties:

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Hey pplz,

Ik ben op zoek naar meer informatie over de werking van pitch control. We zijn bezig om te kijken hoe het in een mp3 speler te maken, of dat via hardware of software gedaan kan worden, en hoe het nu precies werkt.

Is er iemand die meer informatie voor mij heeft, of ergens een bron weet waar ik meer info kan vinden?

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
dit topic hou ik even in de gaten, interessant...

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Een vriend van me heeft het gemaakt in de software die we bij ons radiostation gebruiken. De software is allemaal geschreven in Delphi en voor de "communicatie" met de pitch control gebruikte hij gewoon DirectX.

Hoe het precies zat weet ik ook niet, maar ik kan 'm wel eens vragen :)

• Rotjeknor
Graag. Ik hoor het wel... (-:

Verwijderd

Moet je is op http://www.pcdj.com kijken misschien staat daar iets voor je bij.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

waarschijnlijk zal je iets moeten doen met een audiocallback zoals vst of directX..of portaudio of iets anders, daar heb ik geen verstand van.. en dan dmv wat synthese technieken de boel pitchen, maar da's vrij pittig en realtime al helemaal.. bovendien kan je nooit veel omhoog of omlaag omdat je dan teveel foutjes gaat horen..

lijkt me een virj pittige klus.

• Rotjeknor
Niet echt iets te vinden op die site. Wel interessant als software te zien, maar over de werking niks te vinden...

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op maandag 18 februari 2002 14:51 schreef Rotjeknor het volgende:
Hey pplz,

Ik ben op zoek naar meer informatie over de werking van pitch control. We zijn bezig om te kijken hoe het in een mp3 speler te maken, of dat via hardware of software gedaan kan worden, en hoe het nu precies werkt.

Is er iemand die meer informatie voor mij heeft, of ergens een bron weet waar ik meer info kan vinden?
Hmmmm.... Dit ken ik ergens van..... Toevallig ook student Elektrotechniek van Fontys Eindhoven. Toevallig ook lid van een E5C-projectgroep. :P

En ja ik heb wel info kunnen vinden maar voordat ik een link geef wil ik toch eerst wel ff weten of je inderdaad "concurent" bent :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
http://www.geocities.com/mpxplay/

Dos mp3 playertje met pitch

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Is het niet het veranderen van de bitrate/samplerate?

Verwijderd

Je moet gewoon BPM studio profie hebben
www.alcatech.com

Kost wel wat geld maja daar hebben we het internet voor >:)

• Rotjeknor
Christus, waar heb je het over?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik zit op Fontys Hogescholen Eindhoven en doe elktrotechniek. Wij hebben nu een half-jaarsproject over een mp3speler met pitch-control. Datgene wat je in je eerste post zegt hebben wij dus ook al moeten doen/gedaan. Het informatie zoeken over pitch-control en hoe het geheel uit te voeren (software of hardware of combinatie).

Vandaar mijn vraag of je toevallig ook op Fontys zit in Eindhoven en of je ook elektrotechniek doet en of je in een E5C klas zit. (E5 = 1ste helft 3de jaar) Zit je namelijk met het zelfde project maar in een andere projectgroep dan krijg je plekken waar ik de info heb gevonden pas over een aantal weken te zien :P Dit om toch een stap voor te zijn op de concurentie. Die we zijn van elkaar volgens de leraar.

Anyway meer info over dit alles is hier te vinden (het project wat ik dus doe niet over pitch-control)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Rotjeknor
Aha, interessant. Ik ben er op dit mee moment bezig, jammer dat je de links niet door kan geven.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Op dinsdag 19 februari 2002 00:20 schreef ChristuS het volgende:
...
Kun je mij de links wel sturen? Ik heb overigens ook op Fontys gezeten maar dan Hogere Informatica (ben februari 2001 afgestudeerd)
Pagina: 1