Toon posts:

wat voor mousmat voor optical muizen

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf de logitech dual optical mouse met een wit muismatje. Bij Logitech Internet Support Assistant (LISA) zeggen ze dat je een een licht- gekleurd, plat, glad niet reflecterend ondergrond moet gebruiken. Ikzelf heb de ratpadz geprobeerd en op mijn dual werkt hij echt niet goed, maar wel op de MS optical explorer. Hij is dan ook zwart en met ribbels. Ze zeggen bij indiweb (waar ze everglides en func mousepads verkopen) dat je juist een zwarte of blauwe muismat moet hebben http://www.indiweb.de/en/faq/index.php3?domain_id=5&warenkorb_id=6979&tab_id=2#antwort5 Wie heeft ergens een betrouwbare review gezien of heeft zelf ervaring met de dual optical mouse en een everglide of andere mat? Ik heb het op papier gebruikt en dat werkt wel aardig maar gebruik nu een witte muismat met logo. Toch blijft de vraag wat is nou optimaal? Ik zit er over na te denken om die witte everglide te kopen.

P.S. ik heb de andere berichten over de optische muizen met matjes ook allemaal al gelezen alleen spreekt het ene bericht het andere weer tegen...

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb gewoon zo'n zwart polssteun matje, geen problemen mee

Verwijderd

gewoon geen :?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
'k heb m'n optical (microsoft) gewoon op m'n bureau, werkt perfect.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 14:46 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
'k heb m'n optical (microsoft) gewoon op m'n bureau, werkt perfect.
same for me

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Psies! ZOuten met die matten!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
hoe lichter de ondergrond hoe beter voor een optische muis....

zonder muismat moet het ook prima gaan hoor >:)

Verwijderd

Ook ik gebruik geen muismat....werkt prima

Verwijderd

ik ook geen muismat meer, zonder werkt eigenlijk alleen maar beter ... ;)

Verwijderd

nu we toch weer ff over optische muizen ouwehoeren heb ik nog ff een vraagje..

Ik heb een logitech optical wireless.. werkt overal perfect

Alleen als ik counter-strike speel dan ziugt ie enorm.... hij reageert heel traag dan en kan dhusz niet snel heen en weer bewegen .. iemand enig id hoe dit kan .. bij unreal tournament heb ik er bijvoorbeeld helemaal geen last van ..

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 00:36

wizza

/dev/null

ik gebruik voor een Logitech optical mouse gewoon een
glade standaard; rechttoe/rechtaan muismat .. werkt
perfect! maar ook zonder muismat is no-problemo! :)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Erazzzer
  • Laatst online: 18:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ps. 2 minuten geleden is m'n gelmatje gejat door iemand van de administratie >:)

Dus nu ook zonder, zonder problemen :+

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik gebruik ook gewoon GEEN matje, lekker makkelijk, kun je ook niet naast het matje komen. :)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

geen mat! :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Doorgaans geen muismat, maar een spiegelgladde witte reflecterende tafel en jou know what?...no problems...

Logitech rules :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 18:23
Ik heb een rood standaard muismatje van fl 4,- met stoffen bovenkant omdat de tafel waar de computer opstaat niet lekker muist zonder matje (beetje oneffen). Werkt prima, is alleen een beetje te glad aan de onderkant :{

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:12
fUnc muismat (www.everglide.de) met een Intellimouse Explorer van MS. Werkt perfect samen.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 15:02 schreef Spookster het volgende:
Doorgaans geen muismat, maar een spiegelgladde witte reflecterende tafel en jou know what?...no problems...

Logitech rules :)
doe je goed dan..

zelfde situatie hier.. wit spiegelglad bureau + logitech optical muis, geeft dus niks anders dan problemen.. bebruik nu dus ook een matje..

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 18 februari 2002 14:53 schreef st33n het volgende:

Alleen als ik counter-strike speel dan ziugt ie enorm.... hij reageert heel traag dan en kan dhusz niet snel heen en weer bewegen .. iemand enig id hoe dit kan .. bij unreal tournament heb ik er bijvoorbeeld helemaal geen last van ..
Ligt dat niet gewoon aan de muis instellingen in de game zelf ?
Of open-gl draait gewoon bagger bij je.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 14:53 schreef st33n het volgende:

in counterstrike de snelheid van je muis hoger zetten mischien :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik heb een budget (lees: geen merk) optical mouse, en deze doet het perfect met en zonder mat, maar doet het nog beter op een oude zijkant van een systeemkast :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier ervaring met 4 muismatten en de Logitech Cordless Optical:

- Rode (stof)
- Blauwe (stof)
- mobo (PCB!!)
- Grijze (stof)

De mobo was niet te doen- al die gaten waar de SMT dingen inzaten maakten de sensor helemaal gek, verder was muis ook niet altijd even blij met rood. Uiteindelijk blijkt m'n 12 jaar oude grijze mat het best (kent iemand Telekoder computers in de Hoogstraat in R'dam nog- ze zijn al een jaar of 9 dicht :+ )

Oslik blyat! Oslik!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:40
Op maandag 18 februari 2002 15:12 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Ligt dat niet gewoon aan de muis instellingen in de game zelf ?
Of open-gl draait gewoon bagger bij je.
OF je draait CS in DirectX, dan reageert je muis idd met een halve seconde vertraging.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Alle muismatjes waarin kleuren zoals rood , oranje enz... Zitten niet gebruiken hier bij wordt het slechter. Ik heb hier een blauwe stoffen en die is super fijn :). En ik heb hier ee nvan de engelse marine ( www.rnjobs.co.uk ). En die is ook zeer fijn! :+.

Kun je die stoffen ook gewoon in de wasmachine keilen :?

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op maandag 18 februari 2002 14:51 schreef yourhunny het volgende:
[...]zie sig
DeX is met 2 hoofdletters lieve schat..

• Diddle
  • Niet online
Ik heb hiero gewoon een wit printervelletje op mijn bureau geplakt.
Werkt perfect, al moet het papiertje wel eens in de maand vervangen worden, want dan is het helemaal groezelig.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval een mousepad met een polssteun nemen, (als je de muis veel gebruikt tenminste) tenzij je RSI wil ;)

Verwijderd

Ik vindt die polssteunen juist Kl*&te werken, maar misschien dat ik gewend ben er geen te gebruiken!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Zeg, wat dachten jullie van een velletje milimeterpapier?

-Perfecte maat (iets groter dan een standaard muismat)
-Goedkoop! €0.0.1 per velletje
-Je kan er meerdere naast elkaar plakken
-Je hoeft ze niet schoon te maken (gewoon weggooien dus)
-Ze worden niet gejat!
-Ze verschuiven niet (omdat je ze natuurlijk vastplakt met plakband)
-Had ik al gezegd dat het goedkoop was? :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 18 februari 2002 20:35 schreef Undertaker2 het volgende:
Zeg, wat dachten jullie van een velletje milimeterpapier?
- [ knip - opsomming ]
Yep, en het is een herhalend patroon, dus als je een eerste generatie optical hebt, schiet je pointer alle kanten op. Bovendien vliegt zo'n papiertje alle kanten op, zeker als je er 2 naast mekaar plakt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• vleppyniles
  • Laatst online: 17-11-2023
Op maandag 18 februari 2002 20:40 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Yep, en het is een herhalend patroon, dus als je een eerste generatie optical hebt, schiet je pointer alle kanten op. Bovendien vliegt zo'n papiertje alle kanten op, zeker als je er 2 naast mekaar plakt :)
Hij werd toch vast geplakt :?

Verwijderd

ik heb geen matje eronder

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 13:56
ik heb de mijne (logitech cordless optical mouseman) gewoon op dezelfde plank (grenen) staan als m'n toetsenplank, geen prob.:*

Lenovo Thinkpad Yoga X380

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 18 februari 2002 20:45 schreef vleppyniles het volgende:
Hij werd toch vast geplakt :?
Ja, maar dan moet je het plakband wel over de volledige lengte doen, anders scheurt het ding meteen als je muis eroverheen gaat (heb het zelf ook wel eens gedaan namelijk). :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
hmm thx for the answers m8's. Zelf heb ik het ook al met een velletje papier geprobeerd en dat werd idd prima. Ik speel alleen Quake3 met mijn muis en dan is een papiertje echt niet goed genoeg. Ik vroeg me daarom af of degene die zonder muismatje werken ook gamen? mijn witte muismatje werkt iig beter dan een papiertje. Heeft er iemand nog ervaring met de FunC en de Logitech Dual Optical Mouse. Ik weet dat hij goed op de MS werkt maar over de logitech heb ik nog niemand gehoord!
Pagina: 1