Toon posts:

Schaduw op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit grapje heb ik vorig jaar ook al 'ns gehad, maar nu is het weer teruggekomen (vorige keer was het opeens weer goed):
M'n muiscursor en al m'n desktopiconen hebben een hele lange schaduw op het beeldscherm gekregen van een aantal centimeters. Een soort streep erachter dus. Dit gebeurt alleen bij een donkerdere achtergrond. Verder zijn m'n kleuren heel flets geworden. Wit is bijvoorbeeld een beetje geelwit geworden. Het ligt allemaal niet aan de instellingen. Degauss helpt ook niet.
Het ligt volgens mij aan m'n beeldscherm zelf, maar ik weet niet if het uberhaupt wel te verhelpen is.
Ik hoop het wel, want ik zou het nogal zonde vinden deze 21" weg te moeten gooien.

p.s. De vorige keer dat ik dit had flikkerde m'n beeldscherm ook wel 'ns. Dat doet ie nu niet.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, bij mij lag het aan de monitor kabel. Heb een nieuwe (en goede, afgeschermde) gekocht en het probleem was voorbij. Koop dus wel een goede, want een dunne, niet afschermde kabel, heeft exact ditzelde probleem.

Hoop dat dit het bij jou oplost

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 19:12
Het kan anders ook nog aan een verbogen/afgebroken, pinnetje van de monitor kabel liggen. dus check deze ook eens.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu heb gedaan is m'n kabel even schoongeblazen. M'n schaduwen zijn nu wel weg *D, alleen flikkert m'n beeldscherm nu af en toe. Misschien dat het komt omdat m'n kabel nogal strak gespannen staat omdat m'n beeldscherm en kast nogal ver van elkaar staan? Er zit dus een kleine knik in de kabel op het punt waar hij de monitor ingaat.
Misschien dat een nieuwe/langere kabel dan wel een optie is ja.. :)
Bedankt in ieder geval. Ik hoef dus waarschijnlijk niet bang te zijn dat het aan m'n monitor ligt dus?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gewoon bij de plaatselijke electroboer een kabeltje halen, kost nix vergeleken met compuzaak :)

Verwijderd

pleur weg en koop en commadore

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 19:41 schreef pcking het volgende:
pleur weg en koop en commadore
Thanks for the input...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Schaduwen zijn meestal een gevolg van een slechte kabel. Scherpe knikken in een kabel zijn zeker niet goed.
Koop een kabel, maar niet een veel te lange, 1 metertje meer dan nu moet voldoende zijn, en kom niet in de verleiding om te gaan verlengen (de verbinding is een bron van storingen en reflecties). Het beste is eentje met ontstorings-ferriet-kernen aan beide einden (dat zijn die dikke klossen op een paar centimeter van de pluggen), zeker bij wat langere kabels.
Maar schik dan niet van de prijs, aan de andere kant is het zonde om een paar tientjes te besparen en dan de honderden piekjes uitgegeven aan een kwalitatief hoogstaande video-kaart en monitor teniet te doen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1