Dode PC?

Pagina: 1
Acties:

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik zou de pc van een kennis even updaten. PC naar mijn huis gehaald en aangesloten, maar hier doet ie nagenoeg niks meer. Bij het opstarten brand even het lampje van de HD. De fan van de processor draait ook, maar ik krijg geen beeld en de pc boot niet verder. VGA kaart vervangen, monitor vervangen, alle overbodige hardware weggenomen, zelfs HD en floppy-drive losgekoppeld. Hij hoort dan met een foutmelding op het scherm te komen dat ie geen bootdevice heeft, maar het scherm blijft zwart, geen pieptoontjes, niks meer. Ik ben geen Newby en volgens mij hb ik alles al geprobeerd, maar heeft iemand nog een suggestie? :?

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hoe ziet het moederbord eruit ? Beschadigingen ofzo :?

Check alle kabels nog een keertje...

Verwijderd

Wat heb je geupgrade?
Op ander mobo testen, met enkel CPU geheugen en videokaart.
Kan eventueel ook je voeding zijn.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
bios reset jumper :? of ben je niet rond het mobo geweest anders moet je ff de jumpers chekuh of dat je een kabel niet verkeerd hebt gedaan ( ike wel eens gedaan computer deed toen ERG vreemd >:) )

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Ik heb dit zelfde probleem ook eens meegemaakt, bij mij was de cpu defect. Zou dat dus eens nakijken

Verwijderd

Je hebt ook gekeken of je een geaarde stopcontact gebruikt? Wat soms ook help is om de computer aan te zetten, zonder de stekker in het stopcontact te hebben. Blijkbaar ontlaadt ie dan. Zo heb ik wel meerdere comp aan de praat gekregen. Ook wil een half uurtje wachten wel eens helpen.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Geheugen verkeerd erin zitten?
Andere voeding (<-- deze kan werken maar toch kapot zijn)?

In het ergste geval is je mobo kaduuk. Test dus de hardware op een ander mobo, dan weet je of die in ieder geval goed is (de hardware).

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Bedankt voor jullie reacties
Ik had nog niks veranderd of geupgrade. Gewoon machine neergezet en aangedaan, maar ik ga nog een aantal vn jullie suggesties proberen.
thx

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Verwijderd

Misschien maakt je mobo contact met de kast?

Dit kan natuurlijk gebeuren door een schroefje oid dat is losgetrilt tijdens het vervoer.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien deed ie al niks, dat heb ik ook eens gehad.

Senile! Senile Oekaki

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
bij vervoer wil er nog wel eens een kaartje uitdonderen (of toch somehow lostfloepen) of zo iets.

dus schroef machine maar eens open en druk alle kaarten even aan. Ik denk dat daarmee het probleem al is opgelost. Dus gewoon alles even aandrukken.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• GaveGozer
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

ik denk dat het idd de videokaart is die los zit

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Cis

Probeer een andere processor, zou ik zeggen (als je die bij de hand hebt).
De VGA-kaart kun je makkelijk controleren door 'm even in een andere computer te gooien.
Heb je de proc. goed vastgezet? Alle hendeltjes e.d. omgezet? Had ik nl. bij mijn oude P133. Bleek een hendeltje te zijn vergeten om te gooien. 1 uur verkwitst aan replacen van geheugen, videokaart etc etc...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

agp slot is niet mer goed denk dat heb ik ook hier op me werk meegemnaakt :) moet je ff heen en weer halen in dat agp slot

Verwijderd

dat heb ik ook eens gehad.. hele PC los gehaald .. tot en met de CPU..
wat bleek..
** RESET knop zat vast**
dus bleef de PC hangen in een reset...

ff het knoppie losgemaakt en toen deed ie het weer ...
(stomme fout.. maarja daarvoor is het een fout :)

dus ... tjek die ook ff :)

Verwijderd

ik heb een keer coolpasta tussen m'n processor en m'n mobo laten sijpelen. Ook niet een optimale situatie.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Misschien ligt het aan je ram, heb ik laatst nog gehad dat m'n ram kapot was en ik dus ook geen beeld meer kreeg whatsoever.

Nieuwe ram erin, probleem opgelost
Pagina: 1