Toon posts:

Sidewinder ffb Wheel remt constant

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van het ms force feedback wheel met een aansluiting op de gameport. Dit heeft altijd probleemloos gewerkt eerst onder W98 en ook met XP's eigen driver. Nu heb ik het probleem dat sinds enkele dagen er een constant rempedaal signaal wordt uitgestuurd, wat het bochtenwerk in games vrijwel onmogelijk maakt door het automatisch remmen bij het loslaten van het gaspedaal. Zonder iets aan te raken rijd ik nu vanzelf achteruit. Ik heb 't stuur al opnieuw gekalibreerd maar zonder succes.

Ik kan niet de sidewinder software installeren omdat microsoft geen ondersteuning meer biedt voor de gameport versie.

Bij het openen van het testvenster in het configuratiescherm is de rem al helemaal rood wat bij het licht aantikken van het rempedaal verdwijnt. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de y en z as. Deze worden gescheiden. y voor het gas en z voor de rem, maar dit is dus nergens in te stellen in het configuratiescherm.

Hoe kom ik van dit uitermate irritante probleem af?

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 00:55
Je kunt in het sidewinder control panel iets doen met je pedalen. Ik weet niet meer precies wat. Maar dan reageren ze apart. Nu werken ze als combo. Het ene spel gebruikt dat wel, het andere niet. Bij need for speed doet ie het gewoon goed op deze manier, maar bij bijv Grand Prix 3 moet je je pedalen anders instellen. Zodat de nulstand anders is.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 00:55
whoops, sorry, niet gelezen dat je die software niet kon installen. Tjsa, dan weet ik t ook niet.Sorryz

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• Merlin T
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-01 10:34
Lekker dan, ik heb hetzelfde probleem, ook met de gameport versie. Uitermate stom van Microsoft dat ze bij hun eigen nieuwe besturingssysteem niet eens ondersteuning bieden voor hun eigen stuurtje.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
Merlin T > stoppen met al die oude topic omhoog te schoppen.

Dit topic is gesloten.