---
Verwijderd
Verwijderd
en dan kan het wel volgens e=Mc^
maar dat weet ik niet zeker, is theorie van hawking.... zal het ff opzoeken
zal wel een keertje de title opzoeken van dat boek.
hier een link van dirk jan in de andere posting. http://news.bbc.co.uk/hi/english/sci/tech/newsid_841000/841690.stm
"Beam smashes light barrier"
---
Verwijderd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
En dan hoor je iedereen zeggen: Wat een onzin dat startrek.
Vroeger had je de oude star trek en daar had je wel eens van die hologrammen, waarop iedereen zij dat dat niet kon. Nu bestaan die ook al want in New Yoork staat een gebouw waar ze een hologram van dat gebouw hebben als je binnenkomt.
De warp theorie bestaat ook en is al waargenomen. Alleen op heel wat kleinere schaal dan in Star Trek. (Sub-atomaire schaal)
Het is nog nooit waargenomen en heeft super vreemde eigenschappen.
Het deeltje reist altijd sneller dan het licht. Net als normale materie niet sneller kan dan het licht, kan dit deeltje niet langzamer dan het licht.
Als het oneindig veel energie heeft, dan gaat het met de snelheid van het licht, maar verliest het energie, dan versnelt het.
Heeft het energie nul, dan gaat het oneindig snel.
Deze eigenschappen heeft het omdat het een imaginaire massa heeft. Iedereen die Analyse 101 op de universiteit of hoge school heeft gehad weet wat dit betekent.
Imaginaire getallen hebben dezelfde vreemde eigenschappen.
Misschien wil iemand anders verder uitleggen, wat voor getallen dat zijn, want ik moet weg.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
http://www.cnn.com/2000/TECH/space/07/20/speed.of.light.ap/index.html
Dit laatste artikel moet je goed doorlezen.
Er staat namelijk niet dat het licht zelf sneller gaat dan de lichtsnelheid, maar dat de groepsnelheid, (De snelheid waarmee een bundel lichtstralen door een medium lijkt te gaan) groter is dan de lichtsnelheid.
Ze zeggen daar ook dat dat niet betekend dat de afzonderlijke lichtstralen sneller dan het licht gaan.
Verwijderd
Ik dacht dat dat elementjes waren die bijna gelijk zijn aan electronen, behalve dan dat ze geen lading hebben. Maar dat kan ik dus helemaal mis hebben.
En volgens mij gingen ze sneller dan het licht...
Fout 1. Quotje: "Quasars are most likely the centers of Active Galaxies."Daaromheen draait materie wat naar dat zwarte gat wordt gezoken. Dit noemen ze quazars.
Het is dus nog niet helemaal zeker wat het is maar zeker niet de materie die in een zwart gat wordt getrokken.
??Uit zo'n zwart gat kan niets ontsnappen, zelfs geen licht. Behalve dan neutrino's.
Neutrino's zijn heel lichte deeltjes zonder lading. Blijven gewoon lekker in een zwart gat zitten..
Wat jij bedoelt zijn neutronen. Die hebben een massa in de buurt van een electron (geloof wel nog 100 keer zo klein, maar goed). Hebben idd ook geen lading..Ik dacht dat dat elementjes waren die bijna gelijk zijn aan electronen, behalve dan dat ze geen lading hebben. Maar dat kan ik dus helemaal mis hebben.
Neutrino's bewegen met bijna de lichtsnelheid. Ze hebben echter wel een massa en kunnen de lichtsnelheid dus nooit halen, en ze kunnen zeker niet sneller. Ze zullen dan ook niet uit een zwart gat kunnen ontsnappen.
een neutron is weer heel wat anders. Alle atomen zijn opgebouwd uit een kern waaromheen elektronen rondjes draaien (volgens het klassieke model dan). De kern van een atoom is opgebouwd uit neutronen en protonen. Waarbij er altijd evenveel protonen als elektronen zijn en het aantal neutronen kan verschillen. protonen hebben een lading van +1, elektronen van -1. neutronen hebben geen lading, en een atoom is dus elektrisch neutraal. neutronen en protonen zijn ongeveer even zwaar, en elektronen zijn zo'n 1600 keer lichter (dus nìet 100x zwaarder). Alle normale materie is opgebouwd uit deze drie deeltjes. Dit laatste verhaal is gewoon middelbare school stof.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett