Proc. upgrade op een ASUS P2B rev 1.02?

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 01:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Ik weet dat er verschillende topics zijn die over het upgraden van een ASUS P2B gaan, maar deze gaan steeds over verschillende rev typen. [topic=315995/1/25]

Maar ik hoop dat er iemand is die helder kan uitleggen hoe, met wat en vooral wat niet te doen.

Ik heb een ASUS P2B rev 1.02 met de laatste bios-update.
Momenteel met een slot 370 PII 350

Volgens mij heb ik nodig:
- een andere processor (welke is maximaal en welke kan ik niet gebruiken? ik heb begrepen dat max. een celeron 1000 kan)
- een slotcat (wat voor type?)
- een extra en/of andere koeler

Dan: hoe werkt het met voltages?

Heeft iemand ervaring over hoe het precies te doen, want ik heb niet zo veel geld dat ik een mb kan vernietigen....

En wat is er nog meer nodig dan wat ik hierboven heb beschreven?

Tnx for helping alvast :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:09
Je moet de volgende dingen in de gaten houden:

• Een goede bios (dus bios-update naar de laatste versie)
• Een slot1 => fcpga converter met voltage instellingen (moet dus geschikt zijn voor coppermines! De Asus 370-DL is een goede)

Je moet de converter instellen op 1.8V (omdat de automatische voltage-detectie anders niet goed gaat). Verder kun je dan als het goed is elke PIII met 100MHz bus (dus de 1000 en 1100), en elke coppermine-celeron (dus de 1GHz of de 1100MHz) op je bordje laten draaien!

Natuurlijk heb je ook een goede koeler nodig, maar er zijn genoeg socket370 koelers te vinden die een PIII of celeron koel kunnen houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Helder! *na de beurs naar winkel ren*

Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 22:29
In andere topics werd gezegt dat een celeron 1100 waarschijnlijk niet zou werken. De multiplier van de converter zou niet verder gaan dan 10. Ik weet het zelf ook niet zeker, ik zou het zelf ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:09
Op maandag 18 februari 2002 14:28 schreef Vjenne het volgende:
In andere topics werd gezegt dat een celeron 1100 waarschijnlijk niet zou werken. De multiplier van de converter zou niet verder gaan dan 10. Ik weet het zelf ook niet zeker, ik zou het zelf ook graag willen weten.
Lijkt me vreemd.. De Multiplier wordt alleen geregeld door de processor zelf.. (dus wat je bordje ook probeert in te stellen, het zal altijd resulteren in de vaste multiplier van de processor).

Maar ik heb wel ooit gehoord van een bug in de bios van de P2B waardoor de 1100 niet zou werken..
(theoretisch kan de BX het wel aan!)

Maargoed, de 1GHz moet zeker gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

Op maandag 18 februari 2002 14:28 schreef Vjenne het volgende:
Multiplier loopt toch niet via een convertor, anders moet dat rap uitgezocht worden want dat zou dan betekenen dat jij je P!!! CPU kan unlocken. Maar bij mijn weten kan het gewoonweg niet. MP zitten in de CPU en niet op een convertor kaartje.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 22:29
Ik haal het ook maar uit andere topics
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 21 december 2001 01:24 schreef SunTV het volgende:
Hey de forum-starter!
Een Celly 1.1 gaat denk ik niet werken op je P2B. Sowieso kunnen de converters van ASUS max 1 Ghz aan ( http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq089_S370_SLOT_I.htm ).

Voor de rest is het aan jou om een heel nieuw systeem aan te schaffen of maximaal fl.300,- te investeren in een Celly 1000 met een Asus S370-DL.

Mzzl, Sun

--------------------------------------------------------------------------------

Heej,
jep I am back

Ja daar heb je een goed punt. Maar nu moet ik nog ergens die verrekte converter vinden

Ik d8 dat een 1,1 ghz ook kon, maar ik zie het je hebt gelijk.
toon volledige bericht
en dan dit
SunTV: Thenks for the tip
Ik was al met een vriend aan het ruilen.

Hij heeft twee maanden geleden een Celeron 1GHz gekocht, en hij wil wel ruilen met mijn 1,1GHz Celeron

Ik had ook al gelezen dat de multiplier niet verder dan 10x kon... Hopelijk dit weekend m'n 1GHz PCtje aan de gang.
Zie dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Hmm.. vienne, ik vind het ook ingewikkeld. Ik weet niet wat uiteindelijk verstandig is. Er zijn me te veel antwoorden in te veel verschillende topics. Het antwoord op mijn eerste vraag vond ik duidelijk.

Ik ben nog steeds zeer tevreden over de stabiliteit van die P2B. Zonder problemen hele lange uptimes (totdat ik mijn compu uitzet)

Dat is de eigenlijke reden dat ik niet een ander mb wil. Zie genoeg mensen met veel nieuwere systemen, maar die hebben dan zelfs nog vastlopers in XP

Anyway, als iemand een goed betaalbaar alternatief weet (dus mb + proc.) dan hoor ik het graag, maar nu moet er weer gewerkt worden... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7897

ik heb een 700 goed werkend gehad en ben niet verder gegaan wat wel mogelijk is.. het is toch zonde om een 1000mhz te kopen opzich als je het zo gaat bekijken is hij al behoorlijk oud.

een vriend van me draait wel een Cell 1000 er op maar hij wist me wel te vertellen dat zijn andere cell op een ander moederboard minder problemen / sneller was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Pas je wel op dat je geen tualatin core krijgt? dus die met 256K, Want deze zal niet gaan werken. Je moet echt een Coppermine hebben. Dus geen heatspreaderop je core.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Laatst online: 01-06 20:54
He letatcest,

al een celly1000 gehaald of ben je aan het postorderen gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
[beetje off-topic]
Well.. eh.. ik zei dus: de beurs is er nog niet he...
[/beetje off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hier een celly 1000 op een bx, dat loopt dus heerlijk en geeft absoluut geen problemen.
Mail anders asus of powerleap eens voor je upgrade mogelijkheden. Je kunt de upgrade natuurlijk ook laten doen bij je plaatselijke computerboer, dat kost je iets meer maar dan heb je wel zekerheid.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Bij norrod zeker ben je je compu een week of twee kwijt en hebben die gasten heel je pc verbouwd. Al die build by norrod pc's zijn een beetje raar in elkaar gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op maandag 18 februari 2002 18:07 schreef nadd het volgende:
Bij norrod zeker ben je je compu een week of twee kwijt en hebben die gasten heel je pc verbouwd. Al die build by norrod pc's zijn een beetje raar in elkaar gezet ;)
1) er zijn meer zaken dan norod
2) hier in zwolle kan het bij norrod er zo tussendoor als het rustig is en de onderdelen op voorraad zijn

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Op maandag 18 februari 2002 18:40 schreef outlaw het volgende:

[..]

1) er zijn meer zaken dan norod
2) hier in zwolle kan het bij norrod er zo tussendoor als het rustig is en de onderdelen op voorraad zijn
Weet ik maar ik ben ook wel bereid om dat zelf te doen bij letatcest en anders zn huisgenoot wel. Wonen namelijk tweehonderd meter bij elkaar vandaan.
En ik zie regelmatig computers van Norrod die op een rare manier in elkaar zijn geschroeft, kaartje scheef, erg vast (moederbord kan er alleen uit door hele kast te demonteren enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Op maandag 18 februari 2002 14:17 schreef Letatcest het volgende:
Ik weet dat er verschillende topics zijn die over het upgraden van een ASUS P2B gaan, maar deze gaan steeds over verschillende rev typen. [topic=315995/1/25]

Maar ik hoop dat er iemand is die helder kan uitleggen hoe, met wat en vooral wat niet te doen.

Ik heb een ASUS P2B rev 1.02 met de laatste bios-update.
Momenteel met een slot 370 PII 350

Volgens mij heb ik nodig:
- een andere processor (welke is maximaal en welke kan ik niet gebruiken? ik heb begrepen dat max. een celeron 1000 kan)
- een slotcat (wat voor type?)
- een extra en/of andere koeler

Dan: hoe werkt het met voltages?

Heeft iemand ervaring over hoe het precies te doen, want ik heb niet zo veel geld dat ik een mb kan vernietigen....

En wat is er nog meer nodig dan wat ik hierboven heb beschreven?

Tnx for helping alvast :)
toon volledige bericht
Beide postings die je noemt zijn van mij, ik kan je zeggen dat het systeem nog steeds erg stabiel en super loopt, ik heb vanaf het begin nog nooit problemen gehad. Belangrijkste is inderdaad de gebruikte adapter (ik heb asus s370-DL) en het feit dat je geen tualutin koopt.