Toon posts:

vage output van PC -> stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn line-out van PC met de DAT/VIDEO in van mijn stereo verbonden, nu heb ik een beetje een raar probleem..
Als ik absoluut geen geluid op mijn PC aan heb(alles mute), dan blijft nog de linkerkant, lage tonen, van de EQ op mn stereo branden.
Ik hoor verder niet echt een opvalled geluid, en het werkt verder prima, maar ik vond dit gewoon zo raar.

Met mijn vorige computer(met een super oude geluidskaart) had ik dit nooit, dus ik denk dat het met deze on-board geluids chip te maken heeft.

Weet iemand waar dit vandaan komt ? en is er mssn iets aan te doen ?

Tnx.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welk MB en welke chip? Versterkte of onversterkte line-out ?

Verwijderd

Topicstarter
een MSI K7T266 Pro 2.0, met een Avance AC'97 soundchip.
Uhm..ik weet niet of het versterkt is ?
dat doet mijn stereo dan toch :?

Verwijderd

Er zou ruis kunnen komen van je hardeschijf of van je cd-rom. Ik merk bijvoorbeeld dat als mijn cd-rom spint ik een brom in mijn koptelefoon hoor. Dat krijg je nou met die integrated sound-systems....

Verwijderd

Topicstarter
:(( bleh, dus ik kan er verder niet aan veranderen denk je ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 18 februari 2002 14:27 schreef ajay het volgende:
Er zou ruis kunnen komen van je hardeschijf of van je cd-rom. Ik merk bijvoorbeeld dat als mijn cd-rom spint ik een brom in mijn koptelefoon hoor. Dat krijg je nou met die integrated sound-systems....
Dan is je kabeltje van je cd-rom naar je sound neit van superkwaliteit.
Wat je kunt doen is:
Bij de multimedia properties aanvinken dat je digitaal geluid wilt gebruiken bij audio-cd's. Dan gaat alles via de IDE bus.
Dan kan je het kabeltje afkoppelen en heb je die brom niet meer.

Verwijderd

Niks gezegd...... I stand corrected

Verwijderd

Topicstarter
okay, tanks :)
Pagina: 1