Toon posts:

En hoe intelligent ben je nou helemaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Here's an interesting diversion for two minutes. A quick test of intelligence. Don't cheat! If you do, the test won't be fun. I promise, there are no tricks to the test. Read the sentence below:

> > FINISHED FILES ARE THE RE-
> > SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
> > IC STUDY COMBINED WITH
> > THE EXPERIENCE OF YEARS.

Now count the F's in that sentence.
Count them ONLY ONCE.
Do not go back and count them again.
See below.....

ANSWER:
There are six F's in the sentence.
A person of average intelligence finds three of them. If you spotted four, you're above average. If you got five, you can turn you nose at most anybody. If you caught six, you're a genius. There is no catch. Many people forget the "OF"'s. The human brain tends to see them as V's and not F's!
Pretty weird, huh?

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 09:19
weird ja, in een 'quick count' zie je er inderdaad maar 3.

maar of dit nu met intelligentie te maken heeft..... Meer het filteren van belangrijke informatie uit minder belangrijke informatie...

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

Is dislectie of woord/letterblindheid voor jou een eigenschap die iemand als minder intelligentie bestempeld, of als iemand slecht is in spelling?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Is er trouwens een verschil tussen mannen en vrouwen in deze test? Mannen hebben voor zover ik weet meer de neiging om in woord 'beelden' te lezen. Dus de 'of' over te slaan. Vrouwen lezen meer losse woorden die ze tot zinnen maken. Dat komt wel tot uiting in spelling. Vrouwen zijn er gemiddeld iets beter in dan mannen. Mannen schijnen weer gevoeliger te zijn voor een foute zinsbouw. Het lijkt op een soort nauwkeurigheid uitwisselen tegen snelheid. Overzicht tegen detail.

Voor er mensen kwaad worden: Het een is niet beter dan het ander. Soms is het handig om snel te zijn, soms is het handiger on nauwkeurig te zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Nou ja, het heeft nix te maken met slechter of beter, maar vaag is het wel... ik zag er ook maar 3!

Verwijderd

heeft hier een paar dagen geleden ook al gestaan

Verwijderd

Hij is al ou ja. Maar ik heb altijd al meteen alle 6 gezien. Echt waar :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 14:51

SiGNe

Ook hoi!

Ik zie ze ook meteen, misschien komt het ook wel omdat dit pas geleden nog in Stuffis generalis stond.

Niet?
[Specs]

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

ik zag er ook 6.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hehe..k Signe ;)

Verwijderd

Ik zag er ook meteen zes en dat terwijl ik niet bepaald een hoge opleiding doe (MBO kantoorautomatisering op niveau 4 om precies te zijn) en dus niet meteen als 'intelligent' bestempeld zou worden. Ik ben altijd al goed geweest in de spelling van woorden en in zinsopbouw. Dingen als dit zie ik dan ook direct.
Ik denk trouwens zelf dat deze kijk op tekst een van de oorzaken is van het feit dat ik stotter, dat ik dus niet de woorden lees als zijnde klanken maar als aaneenrijging van letters, maar dat ff terzijde.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10-2025

edward2

Schieten op de beesten

Opleiding geeft niet altijd je intelligentie weer.
En deze test al helemaal niet, hij trouwens wel geinig, ik zag er ook maar 4

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ja hoor, een woord grapje gebruiken om iemands intelligentie te bepalen. rofl.

Verwijderd

Ik denk niet echt dat dit met intelligentie te maken heeft, en dit zeg ik niet omdat ik er maar 3 zag :). Maar mensen die woordblind zijn lezen woorden toch meestal letter voor letter? Dan zie je ze vast, dus die zijn gewoon allemaal geniaal!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 09:19
dit heeft compleet niks met intelligentie te maken!

Iemand die niet kan lezen of geen engels kan(en dus geen woorden kan herkennen) zal dit letter voor letter bekijken en wel 6 letters herkennen.

Ik zag er zelf trouwens ook maar 3, de eerste keer. Als je er 3 ziet betekent juist dat je goed engels kan :)

Verwijderd

6 zie ik er.

Verwijderd

ik zag er ok maar 3
raar zeg dat je gewoon 3 F's niet ziet...

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:58
Door dit soort posts krijg ik een zelfbeeld zoals dit: :( :P :o.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Je leest er heel snel overheen, maar als je goed leest. zie je ze wel. Ik had er wel 6 :)

Verwijderd

Ik betwijfel het of het iets met inteligentie te maken heeft, maar raar is het wel!

BTW ik had er ook maar 3!

Ik heb 'm thuis laten zien en iedereen zag er maar drie.

Verwijderd

Ik zag er inderdaad ook maar 3.

Maf

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zag er ook maar 3 maar ik was afgeleid. Hoe intelligent ben je eigenlijk als je er maar 2 ziet of als je alleen die Fjes ziet die de OF's uitmaken?

Het is laat en ik begin weer eens slap te lullen. :)

Verwijderd

I am the one that counted zero "F-words" :D

Verwijderd

3?, ik zag er vier... en zat de hele tijd te kijken toen er stond dat 't goeie antwoord 6 moest zijn. 2x geteld en nog steeds maar 4, ik had maar 1 OF meegeteld, later ff de info bij de oplossing gelezen en toen zag ik die OF f's, vreemd...vreemd VREEEEEEEMD.
Pagina: 1