Lan Party in bungalow park

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Tja ik wil met wat vrienden mischien een lanparty houden in een bungalow park. We denken aan een man of 8. We maken ons alleen een beetje zorgen over de stroomvoorziening in zo'n huisje. Heeft iemand hier ervaring meer mischien. Beetje lullig als we als onze comps meeslepen en de stoppen gaan eruit. :)

p.s. ik wist niet waar dit topic hoorde dus ik heb hem hier maar neergezet.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

moet opzich wel kunnen denk ik...

mv Lan Party in bungalow park > Thema Forum (Oeps ikke ben geen Mod :+ )

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TF lijkt me niet geschikt ervoor.
Ik denk dat het stroomverbruik wel mee zal vallen.
Mag toch aannemen dat ze aardig wat stroom verbruik aankunnen daar op het park :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ja het park in totaal zal geen probleem zijn alleen de groepen in zo'n huisje zijn niet super zwaar denk ik. Als er een afwasser is dan trek je die er gewoon uit natuurlijk. Dat zijn vast al 4 computers en een fohn trek ook eng veel ook wel bijna 2 pc's

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Uhm als ik hier in huis ga LAN-en dan kunnen ook niet alle computers op 1 groep. Dan knalt de zooi eruit.

(wel in combinatie met andere apparaten maar toch)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
dat is dus ook een beteje mijn probleem weet iemand wat de minimale zekereings grootte is. als ik dat weet kan ik wel een gok maken

Verwijderd

In een normaal huis 25 Ampère :?

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
Je hebt ook bungalowparks waar de huisjes aan elkaar stranden, dan is het natuurlijk heel makkelijk om bijv 3 huisjes te huren en dus 12 mensen te hebben en dan gewoon utp trekken van huisje naar huisje.
:)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Neem een hoop verlengsnoer mee en....

maak zelf een lamp-vitting-naar-stopcontact-adapter.

Zeker in het buitenland willen die huisjes nog wel eens een gebrek aan stopcontacten hebben. En de TV zit dan bijv. vast in de muur met z'n voeding.

Draai een lamp eruit, zelf gekluste vitting erin, en nog een voedings-bron erbij.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 10:52
Op maandag 18 februari 2002 14:56 schreef Boss het volgende:
Neem een hoop verlengsnoer mee en....

maak zelf een lamp-vitting-naar-stopcontact-adapter.

Zeker in het buitenland willen die huisjes nog wel eens een gebrek aan stopcontacten hebben. En de TV zit dan bijv. vast in de muur met z'n voeding.

Draai een lamp eruit, zelf gekluste vitting erin, en nog een voedings-bron erbij.
Is leuk, maar als er dan iemand bij komt en zegt "wat is het donker hier" dan heb je dus wel een probleem :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

ehm, ik plan ook een lanparty voor 5 a 6 man, hoeveel pcs kan ik op een groep zetten dan ?
ik heb nu hier 2 pcs draaien, +zooi randapp+tv+more, dus ik neem aan dat 4 pcs wel zou moeten lukken, maar wat is de grens ?
(ik kan eventueel op een andere groep nog wat pcs aansluiten met verlengsnoeren)

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Op maandag 18 februari 2002 14:32 schreef Pizzaman het volgende:
Uhm als ik hier in huis ga LAN-en dan kunnen ook niet alle computers op 1 groep. Dan knalt de zooi eruit.

(wel in combinatie met andere apparaten maar toch)
bij mij thuis 5 met ook nog andere apparaten, maar geen problemen hoor (16A stop)

There's no place like 127.0.0.1

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

6 pc's, tv, psx, scheerapparaat, versterkers, boxen, andere randapparatuur, telefoons en gewoon huistuinkeuken zooi ging hier samen op 1 groep met de afgelopen LAN bij mij thuis...
Ik heb ook een paar keer gehoord dat het wel meeviel met de totale stroomtrekkerij, maar meer met of je ze ook allemaal tegelijk aanzette... Als je nou max 2 PC's binnen 10 sec tegelijk aanzet, wat je zoiezo toch al niet zal gaan doen waarschijnlijk, kan het denk ik wel

Specs

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op maandag 18 februari 2002 14:59 schreef DrJamez het volgende:

[..]

Is leuk, maar als er dan iemand bij komt en zegt "wat is het donker hier" dan heb je dus wel een probleem :P
LOL, er zijn toch monitoren aan?? licht zat *D

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoeveelheid stroom hangt natuurlijk af van de pc. zit een groot verschil tussen een 533 celeron en een DUAL AMP MP 2000+ met een DUAL peltier+water koeling.
De eerste zal hooguit honderd Watt trekken, de tweede al gauw enkele kilowatts.

Je zal dus eerst moeten bepalen hoeveel elke PC trekt.

Verwijderd

Toevallig is er een electricien in de zaal en die zal even vertellen dat dat makkelijk gaat, op een standaard 16 A afgezekerde groep. misschien wordt de rekening wat pittig maar 4 computers is gemakkelijk te doen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 15:04 schreef Masterdam het volgende:
... scheerapparaat ...
ja dat scheerapparaat zal het hem doen. Of heb je zo'n Taliban baard die met een heggeschaar te lijf moet worden gegaan :)
Op maandag 18 februari 2002 15:42 schreef LaWho het volgende:
Toevallig is er een electricien in de zaal en die zal even vertellen dat dat makkelijk gaat, op een standaard 16 A afgezekerde groep. misschien wordt de rekening wat pittig maar 4 computers is gemakkelijk te doen.
Ik heb nog nooit een rekening gehad in zo'n huisje maar als er 16 Ampere in hngt zal het geen probleem zijn inderdaad. Ik kan dat zelf ookw el uitrekeken alleen de vraag is hoeveel mpere heeft zo'n huisje

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
ja dat het op 1 groep kan is gewoon uit te rekenen
alleen weet nog niemand hoe veel ampere de stop van zo'n huisje is :?

edit:
ik was al te laat zo te zien aan het bovenstaande bericht:)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Een groep is 16*220=3,540kw
Dus gewoon ff rekenen,dat huisje zal wel 3 a 4 groepen hebben.

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

gewoon ducktape mee en die automatische zekering vast plakken :+

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 18:10 schreef white_panther het volgende:
gewoon ducktape mee en die automatische zekering vast plakken :+
En als het geen automatische zijn gewoon afwashandschoen aan en er alumunium folie indraaien
McGyver on the run

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
[topic=393289]

is mijn topic, puter zelf z'n 165 max, dit is met veel hd's en een flinke vga kaart, voor een monitor 17" 75 watt, voor een 21" iets van 170 watt. Dus max per hele computer 340 watt. dus 8 computers moet kunnen op 1 groep.
MAAR vanwege de hoge inschakel stroom 1 voor 1 aanzetten !!!!

Antwoord goed genoeg?

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Ik heb zelf inmiddels drie keer een fragfest gehad op een bungalowpark...gewoon vooraf aangegeven dat er nogal wat computers komen te staan. No problemo. Twee huisjes met een kabeltje ertussen maakt team deathmatch nog geiniger.

Ook leuk voor de buren (we gamen nogal luidruchtig):"Jongens kan het wat rustiger" >:)hehehe

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:10 schreef PG_SonicBoom het volgende:
Ik heb zelf inmiddels drie keer een fragfest gehad op een bungalowpark...gewoon vooraf aangegeven dat er nogal wat computers komen te staan. No problemo. Twee huisjes met een kabeltje ertussen maakt team deathmatch nog geiniger.

Ook leuk voor de buren (we gamen nogal luidruchtig):"Jongens kan het wat rustiger" >:)hehehe
welk bungalow park was dat. En maakten ze er geen bezwaar tegen dat je er nogal wat comps neer wil zetten

Verwijderd

Gokje: 3 groepen

1 keuken
2 slaapkamers
3 woonkamer

(Kijk uit in sommige parken zijn de meterkasten op slot.)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

p=v*a

300watt/220=1.36 = ong. 1.5 A per pc.

reken voor pc met monitor dan eens 3 A

16 A zekering 3*5= 15 A

5 pc's moet je kwijt kunnen denk ik... wel de andere apparaten eraf !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• martijnn
  • Laatst online: 21-08 07:07
Op dinsdag 19 februari 2002 08:23 schreef xychix het volgende:
p=v*a
Erm, P = U x I misschien :?

Verwijderd

ik weet nog wel dat m'n pa altijd de meterkast verbouwde in zo'n bungalow omdat het gourmet geval anders alles plat legde!

gewoon alles beetje verdelen over de ruimtes en anders vraag je aan de buren naast je of je daar wat stroom mag tappen :)

meeste mensen zijn overdag toch weg :P

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Op maandag 18 februari 2002 18:03 schreef Tripax-909 het volgende:
Een groep is 16*220=3,540kw
Dus gewoon ff rekenen,dat huisje zal wel 3 a 4 groepen hebben.
Tegenwordig is de spanning ~230 V (grotendeels in Europa). Toen ik op de MTS zat, waren ze de spanning langzaam aan het opvoeren van ~220V naar ~230V

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Op maandag 18 februari 2002 15:39 schreef jadjong het volgende:
Hoeveelheid stroom hangt natuurlijk af van de pc. zit een groot verschil tussen een 533 celeron en een DUAL AMP MP 2000+ met een DUAL peltier+water koeling.
De eerste zal hooguit honderd Watt trekken, de tweede al gauw enkele kilowatts.
Enkele kilowatts ???
|:( |:(

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 14:55 schreef Spaceknarf het volgende:
12 bedoel je

Verwijderd

Om je een idee te geven :
Op een normale huis-tuin-en-keuken stop (16A, als ik me niet vergis) kunnen officeel 12 PC's. We hebben hier op één plek zelfs 16 PC's op één stop zitten en die is er in de afgelopen drie maanden nog maar twee keer uitgeklapt (worden vrij intensief gebruikt voor 'kantoorapplicaties').

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 12:19 schreef jaspernl het volgende:

[..]

Enkele kilowatts ???
|:( |:(
kijk maar eens in OCM (user DaBit)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 01:38 schreef 00fly747 het volgende:
Gokje: 3 groepen

1 keuken
2 slaapkamers
3 woonkamer

(Kijk uit in sommige parken zijn de meterkasten op slot.)
Badkamer :?

Verwijderd

Als er een 16A zekering/automaat in zit kun je maximaal 3680W op 1 groep zetten.
P = U x I

P = Het vermogen
U = De spanning (230V)
I = De stroom van de zekering/automaat

Dit is het maximale wat je er op kunt zetten.
Op die groep zullen ook nog wel wat lampen zitten dus je moet er wel een marge in bouwen.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb weleens gehoord dat mensen het gedaan hebben, ik weet geen namen maar ik heb het via via gehoord. Alleen was het onduidelijk of dat in 1 huisje was of in meerdere.

Op zich is het natuurlijk een leuk idee, lijkt me wel leuk om de gezichten te zien van personeel van het park. Komt er zo'n poetsvrouw binnen ziet me daar een zooi kabels lopen, halve piza's over de vloer, enz. en denkt dan meteen weer van "hmm... ik kom wel met versterking terug als ze weer weg zijn". :+

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
J ahet idee lijkt me ook wel heel erg leuk alleen de onzekere dingern erin

Verwijderd

Het idee is inderdaad erug gaaf... maare zo'n poets mevrouw komt niet zomaar je huisje binnen :) Tenminste tijdens de keren dat ik daar ben geweest niet.

Wordt leuker als je stoppen er uit knallen, en er moeten van die knakkers van de "TD" langs komen.... hehe die schrikken zich rot 8-)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Ik zat zonder problemen met 35 computers in mijn huis, met magnetron om pizza's op te warmen zelfs :)

Dan moet 't jullie ook wel lukken met 8 :)

Verwijderd

Ach bullshit over meerdere groepen... ik had vorig jaar een 48hour gaming en dar hebben we 6 pcs op 1 groep gegooit ... ging perfect, 48 uur langs.. ;).. En dan ook nog eens een Inspiria 9 met 4 Dolby sets eronder waar dus allemaal 5 speakers per dolby set worden aangesloten.en 2 speakers duz op de inspiria 9... En het waren echt niet de minste bakken..

Verwijderd

Je kunt ongeveer 8 pc's op een 16 Groep zetten.
Configuratie: een normale pc: AMD 1000 + 256mb + geforce 2 + 40GB + brander + dvd + 300 watt voeding + 17 Inch monitor.

Monitor is zeer afhankelijk van Type ik heb hier een vier jaar oude Philihps 105S trek maximaal 0.8 Ampere mijn 19" Vision Master Pro 450 trek maximaal 1,4 Ampere.

De opstart stroom is het belangrijkste. Als je de computer scheelt ongeveer 1 sec of minder naar een piek die is ongeveer 1,3 t/m 1,5 Ampere.

Als gaat trekt een pc maximaal 550 Watt. Maar dat trekt lang niet elke pc ik ga ongeveer van uit 400Watt. Dus kun je 230 x 16 = 3680 : 400 = 9 computers op een 16 Ampere groep zitten.

Verder verwacht ik dat in huisje minder als 16A stoppen zitten. Je kunt kleiner als 16A zekeringen pas in een 16A stop. Dus ik zou wat stoppen van 16A meenemen dat je kunt verwisselen als ze te weinig zijn. Verder moet je ook nog rekening mee houden dat licht ook op die groepen zijn aangesloten.

verder http://home.hccnet.nl/ward.vissers/ staat mee over stroom en wat je ongeveer nodig hebt :) :) :)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

In de meeste huizen zit 1 stop van 25A met daarachter groepen met elk 16A, als je 1 groep van 16A eruitknalt niet zo erg, als je de 25A eruitknalt ben je de lul..

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:23
Op maandag 18 februari 2002 14:55 schreef Spaceknarf het volgende:
3 X 16A snel

't is maar dat je 't weet :-)
Pagina: 1