Toon posts:

piepen moederbord bij netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7V moederbord.
Zodra ik de UTP kabel in de netwerkkaart laat tijdens het opstarten hoor ik alleen maar piepjes.
Laat ik de kabel er echter uit, dan start de pc gewoon op.
Ligt het probleem nu toch bij de netwerkkaart?

Als de netwerkkaart defect zou zijn, is het dan niet zo dat de pc ook niet zou moeten opstarten zonder de UTP-kabel in de netwerkkaart?

Willem-Jan

Verwijderd

Vreemd,

Je PC werkt 100% met je NIC eruit? Probeer de NIC eens in een ander PCI slot te stoppen.

Welke andere PCI devices heb je?

Edit: Welkom op GoT trouwens. ;)

Verwijderd

Euhm dat is wel erg vaag, (ik neem aan dat je je netwerkkaart vasthebt geschroefd zodat niet je netwerkkaart er half uithangt als je een kabel erinduwt?)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat voor netwerkkaart heb je? Komen de piepjes van je mobo of van je nic?

Money for nothin' and your chicks for free

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Zit er misschien een muis in je kast bovenop je netwerkkaart die gaat piepen als-ie lampjes ziet knipperen? :+

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 18 februari 2002 14:02 schreef AdLentis het volgende:
Zit er misschien een muis in je kast bovenop je netwerkkaart die gaat piepen als-ie lampjes ziet knipperen? :+
:X

Tja, het zou natuurlijk kunnen dat je netwerkkaart behoorlijk brak is, en dus je hele systeem ophoud als hij actief is (dus met de netwerkkaart aangesloten).. Maar ik vind het nogal wazig!!

In sommige kaarten zit een detectie of er een kabel aangesloten is, en zoniet, dan kan het een en ander uitgeschakeld worden..
Op maandag 18 februari 2002 13:45 schreef Werkens het volgende:
Willem-Jan
psst.. [topic=309815/1/50] ;)

Verwijderd

Topicstarter
Naast de reeds genoemde netwerkkaart heb ik heb nog de volgende pci-devices:

- PCTVpro tv kaart
- SBLive!
- ethernetkaart voor @home (intel 1024)
- modem

Ik heb een Edimax netwerkkaart met een realtek 8139 chipset.

De piepjes zijn afkomstig van het mobo.

Het vreemde is dat de piepjes alleen komen zodra de UTP-kabel in de netwerkkaart zit. De pc reageert vervolgens nergens meer op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, is die PC goed geaard?

Als de PC niet geaard is (dus op een 'gewoon' stopcontact zonder randaarde aangesloten is) en die aan de andere einde van die kabel ook niet (of juist wel...) kan er een behoorlijk potentiaalverschil zijn wat over die kabel komt te staan. Dit zou wel eens genoeg kunnen zijn om je sys over de zeik te helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De pc's aan beide uiteinden van de UTP-kabel zijn aangesloten op een geaard stopcontact.
Mij is ook aangeraden eens een andere netwerkkabel te proberen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op maandag 18 februari 2002 16:46 schreef Werkens het volgende:
De pc's aan beide uiteinden van de UTP-kabel zijn aangesloten op een geaard stopcontact.
Mij is ook aangeraden eens een andere netwerkkabel te proberen.
En als je de UTP kabel van @home in die realtek doet, start ie dan ook niet op? Zo nee > netwerkkaart brak.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb de oplossing jongens ik heb een p4b moederbord en die piept zig de tering zodra ik hem opstarte.Je moet gewoon alles er in laten zitten en gewoon de speaker stekkertje die in je mobo zit er uit halen dan hoor je het niet meer :)

Verwijderd

Beetje suffe oplossing. Zet dan in het bios die voice rommel uit. Heb je verder wel een 100% geschikte voeding voor die p4b ?? (atx 2.03) Zal ook wat kunnen verhelpen ;)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42
Op maandag 18 februari 2002 17:41 schreef FMolema het volgende:
Ik heb de oplossing jongens ik heb een p4b moederbord en die piept zig de tering zodra ik hem opstarte.Je moet gewoon alles er in laten zitten en gewoon de speaker stekkertje die in je mobo zit er uit halen dan hoor je het niet meer :)
bij die van hem werkt hij gewoon niet meer, naast de piepjes :{ dus de piepjes weghalen heeft hier geen zin

doe gewoon wat W3ird_N3rd zegt, probeer ff je @home UTP kabel in die netwerk kaart te stoppen doet ie dan nog zo gaar dan zou ik je aanraden eens een andere netwerk kaart te proberen ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de @home kabel in de betreffende netwerkkaart geduwd.
De pc startte zonder problemen op.
Nadat ik vervolgens weer de eigenlijk UTP-kabel in de Edimax netwerkkaart duwde, startte de pc tot m'n verbazing ook gewoon op, zonder problemen.

Ik heb geen enkel idee wat er nu fout is gegaan waardoor de pc niet meer opstartte.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Heb je al een hele nieuwe kabel geprobeerd ???

Verwijderd

Topicstarter
ja, ook het gebruik van een hele nieuwe kabel leverde geen problemen op.
Alles functioneerde.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
Op maandag 18 februari 2002 17:41 schreef FMolema het volgende:
hehehe hattik ook op mn p3b-f, vorige week weer de speaker aangesloten en het probleem was weg :???
Pagina: 1