"Station restrictions" in Windows 2000 Server

Pagina: 1
Acties:

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Bij een Novell Netware server kun je per user "station restrictions" aanzetten. Je kunt dus exact aangeven vanaf welke computers gebruikers wel of niet kunnen inloggen.

Bestaat zo'n mogelijkheid ook in Windows 2000 Server?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij moet je dat idd gewoon per user kunnen instellen, want onder NT4 kan dat ook.
Kijk ff bij de usermanager en dan de user properties.

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 14:08 schreef Koffie het volgende:
Volgens mij moet je dat idd gewoon per user kunnen instellen, want onder NT4 kan dat ook.
Kijk ff bij de usermanager en dan de user properties.
Helaas, ik kan daar niks vinden om toegang vanaf een bepaalde computer te blokkeren... Voor alle duidelijkheid, ik kijk bij 'computer management'. De user manager bestaat niet echt meer onder 2000... toch?

Nog even wat gegevens:
Het gaat om een standalone Windows 2000 Server. De server maakt geen onderdeel uit van een domein, en er is geen active directory geactiveerd.

Ik krijg eigenlijk een beetje het idee dat ik die active directory moet gaan activeren :?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 18 februari 2002 16:03 schreef TaZz het volgende:

[..]

Helaas, ik kan daar niks vinden om toegang vanaf een bepaalde computer te blokkeren... Voor alle duidelijkheid, ik kijk bij 'computer management'. De user manager bestaat niet echt meer onder 2000... toch?
Jawel, die staat onder Computermanagement ;) (local users & groups)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 16:07 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Jawel, die staat onder Computermanagement ;) (local users & groups)
Ja dat weet ik wel, maar ik bedoel het is niet echt een losstaand onderdeel meer zoals bij NT. Het is nu geintregeerd in het computermanagement.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 18 februari 2002 16:08 schreef TaZz het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel, maar ik bedoel het is niet echt een losstaand onderdeel meer zoals bij NT. Het is nu geintregeerd in het computermanagement.
:?

Computer Management is meer een soort samenvatting, dwz een overzichtelijke shell waarin diverse zaken benaderbaar zijn.

Als je perse wilt kun je usermanagement ook wel benaderen via start > settings > controlpanel > users & passwords.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Maar goed, daar gaat het nu helemaal niet om.....

Ik weet wel hoe ik users/groepen moet beheren, maar ik kan gewoon niet vinden of het ook mogelijk is om ook te regelen dat gebruikers alleen vanaf 1 computer kunnen inloggen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 18 februari 2002 19:28 schreef TaZz het volgende:
Maar goed, daar gaat het nu helemaal niet om.....

Ik weet wel hoe ik users/groepen moet beheren, maar ik kan gewoon niet vinden of het ook mogelijk is om ook te regelen dat gebruikers alleen vanaf 1 computer kunnen inloggen.
alleen als je je machine als een domain controller hebt ingericht, niet als ie standalone is..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je moet idd een domaincontroller hebben en dan doormiddel van computer- en userpolicies (dus niet bij users&groups) aangeven waar wel en niet ingelogd mag worden.

Verder heb je niet alleen een domaincontroller nodig, maar als ik het goed heb moet ook Active Directory draaien.

Om je AD en GPO's (Group Policy Object) in orde te krijgen, ben je nog wel even bezig, denk ik...

En gebruik gewoon (start>run>) MMC en zet daar alles in wat je nodig hebt. Dat is een stuk overzichtelijker om alles zo te krijgen als je wilt...
Pagina: 1