Toon posts:

php + excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg iedere keer een lijst binnen met de excel extensie die ik wil publiceren op internet. Alleen deze is ca 1mb groot (iedere keer), vanwege vele images e.d. die erin zitten.

Nu wil ik deze lijst binnen 10 a 15 minuten uploaden en publiceren. Hoe kan ik dit doen?

Ik dacht eraan om alles apart uit te lezen en te importeren in mijn sql database... maar ja hoe doe ik dat?

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

pistole

Frutter

als je een beetje invloed kan uitoefenen op het formaat binnen die excel file (dus invloed op de mensen die het aanleveren) zou je kunnen vragen bijvoorbeeld een "named range" aan te laten maken.

Dit, icm een juiste ODBC koppeling geeft de mogelijkheid om die range als "tabel" te benaderen.
En dan ben je er!

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Het is helaas niet mogelijk om invloed uit te oefenen op het excel formaat. Ik begrijp trouwens niet echt veel van die reply, maar goed.

Ander idee?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

2 andere mogelijkheden:
• Schrijf in Visual Basic (for Applications) een macro die de gewenste gegevens in een eenvoudiger formaat publiceert en automatisch upload
• Bestuur het COM model van Excel (dat gaat aardig met de object browser vanuit VBA) en spreek dat aan vanuit PHP. (Je moet hiervoor wel je PHP scripts op een windows systeem draaien wat Excel geïnstaleerd heeft)

|_____vakje______|

Verwijderd

volgens mij kun je met excel een CSV (comma seperated value) lijst maken. Deze kun je dan weer importeren met behulp van een zelfgemaakt scriptje of phpMyAdmin...

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Wat moet je allemaal publiceren, en hoe? Moet alles, inclusief de plaatjes 1 op 1 overzetten in een database-tabel, of gaat het om enkele specifieke kolommen die je in enkele specifieke tabellen?

Ik had hetzelfde probleem met een grote Access-database, die in overleg met de klant nu wordt aangeleverd als CVS (comma delimited)-bestand wordt aangeleverd, met de (nieuwe) plaatjes apart. Het CVS-bestand is 2 MB groot en is na het uploaden in 8 seconden ingelezen, de foto's uploaden duurt doorgaans een minuutje. De klant draagt er zorg voor dat de database naar de juiste foto's verwijst.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Pagina: 1