Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
dist-upgrade doet ook slim naar dependencies kijken enzo, alleen maar nodig bij een overstap naar een "stapje hoger". Als je via internet update en upgrade, is je bak al de nieuwste stable (r5), dist-upgrade maakt dan niks uit. Een cronjob kan natuurlijk, maar voor potato (stable) is het weinig zinvol, omdat die niet vaak word geupdate, en is dus een verspilling van bandwidth enzo.
Nee. Uit de manpage van apt-get:Op maandag 18 februari 2002 13:19 schreef ProZa het volgende:
Harstikke n00b vraagjes, maar ik moet het toch een keer leren
Als ik apt-get update en dan apt-get upgrade doe, wat is dan het verschil met apt-get dist-upgrade
Komt dit niet op hetzelfde neer ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| upgrade
upgrade is used to install the newest versions of all packages
currently installed on the system from the sources enumerated in
/etc/apt/sources.list. Packages currently installed with new
versions available are retrieved and upgraded; under no circum
stances are currently installed packages removed, or packages
not already installed retrieved and installed. New versions of
currently installed packages that cannot be upgraded without
changing the install status of another package will be left at
their current version. An update must be performed first so that
apt-get knows that new versions of packages are available.
dist-upgrade
dist-upgrade, in addition to performing the function of upgrade,
also intelligently handles changing dependencies with new ver
sions of packages; apt-get has a "smart" conflict resolution
system, and it will attempt to upgrade the most important pack
ages at the expense of less important ones if necessary. The
/etc/apt/sources.list file contains a list of locations from
which to retrieve desired package files. |
Ja en nee. Het gebeurt inderdaad, maar niet op de manier die jij je voorstelt. Aangezien je verwijzingen naar stable staan, zal een apt-get update / upgrade / dist-upgrade uit de stable tree gaan downloaden. Maar als er een nieuwe stable release is dan verandert die stable tree dus naar de nieuwe release. Op die manier zul je dus inderdaad de volgende stable release gaan draaien. Note: als je in je sources.list niet 'stable' maar 'potato' hebt staan, dan zal dit niet gebeuren.Als ik in de sources list alleen verwijzingen heb staan naar de stable releases wordt dan mijn release met dist-upgrade geupdate naar de volgende stable release ?
Ja.Kan ik met een cron job mijn systeem laten updaten en upgraden ? (hoef alleen maar ja of nee, anders leer ik niets)
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Het verschil tussen apt-get upgrade en apt-get dist-upgrade is dat de 2e versie beter omgaat met de dependencies die je krijgt als je je distro gaat upgraden (stable -> testing oid.). De gewone upgrade zal dan waarschijnlijk niet werken omdat hij eerst de verkeerde packages update waardoor de rest van de installatie misschien onmogelijk wordt door dependencies waar niet aan voldaan kan worden. apt-get dist-upgrade vermijdt dit door de belangrijkste zaken als eerste te doen zodat er altijd een werkend systeem is.
dist-upgrade gaat overigens niet automatich van je stable een testing of unstable release maken. Je moet hiervoor eerst je sources veranderen (dus de stable in je /etc/apt/sources.list veranderen in testing oid.).
Antwoord op je laatste vraag: Ja het is mogelijk om apt-get update & upgrade door de cron te laten doen :-)
suc6!
edit: Wat zijn we toch weer behulpzaam met z'n allen
dist-upgrade gaat overigens niet automatich van je stable een testing of unstable release maken. Je moet hiervoor eerst je sources veranderen (dus de stable in je /etc/apt/sources.list veranderen in testing oid.).
Antwoord op je laatste vraag: Ja het is mogelijk om apt-get update & upgrade door de cron te laten doen :-)
suc6!
edit: Wat zijn we toch weer behulpzaam met z'n allen
Dank voor de snelle antwoorden. Afgelopen weekend voor het eerst geinstalleerd
Werkt perfect op een oud laptopje als servertje, maar ik heb nog wel het een en ander te leren
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Pagina: 1