Toon posts:

Spellen met Multi-Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dit weekend draai ik met 2 monitors (17" inch op een Geforce 2 TI, en een 14" op een Riva TNT 2 M64)
maar welke spellen hebben hier ondersteuning voor??
Star Trek Armada 1 en 2. hebben hiervoor ondersteuning
(2 heb ik al gespeeld 1 heeft het ook)
UT doet het maar met 1 monitor, en Quake 3 start niet meer op. Deze zouden toch ook met 2 monitors moeten kunnen??

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 20:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

:?

Hoe had je je dat voorgesteld... Quake 3 of UT op 2 monitoren?

Ik wist eigenlijk ook alleen dat StarTrek armada op 2 monitoren kan. Misschien dat je op het forum van Matrox een antwoord kunt vinden. Die lui hadden toen toch de G400 met dualhead. Zullen vast wel mensen zijn die deze vraag ook gesteld hebben

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Dat Quake 3 niet opstart klopt, daarvoor moet je je secondary monitoren uitschakelen. Dat kan met UltraMon en geloof ik ook met PowerStrip.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik dacht dat Quake dat niet trekt, maar als het kan laat het me weten :)

Verwijderd

Volgens mij is er ook een adventure weet naam niet, was oorspronkelijk voor Matrox Dualhead kaarten gemaakt. Tja en UT en Quake met 2 monitoren lijkt me niet eens handig laat staan dat het iets toevoegd.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 10:50
Misschien Flight simulator 2002 of zo? (cockpit en windowview)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij moet dat kunnen hoor. Ik heb op een beurs en op inet Q3 op 3 monitoren gezien.
D.w.z. Links, midden, rechts, zo was dat beeld opgedeeld.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

onder linux is het iig geen probleem

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Ik heb ooit een keer een programmaatje gezien die UT in sofware rendering draaide maar waardoor je wel multi monitor kunt gebruiken (zelfs meer dan 2).

Ik weet alleen niet waar je het kan vinden :o

• FoolZero
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.planetquake.com/mhg/ut_1.jpg

;)
Mare twee monitoren en Quake of UT werkt niet echt prettig. Je crosshair valt van het scherm...

Wil je toch multimonitor werken, dan kun je kiezen om niet in Direct3D of OpenGL, maar in Software modus te werken.
In de UnrealTournament.ini zal je dan handmatig de resolutie kunnen instellen. Bijv: 2048*800 (2x1024*800)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Spelen met 360 graden view lijkt me tegen het cheaten aan zitten. (je moet dan wel je hele kamer vol met monitoren hebben staan)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 27 februari 2002 21:33 schreef Megistos het volgende:
Spelen met 360 graden view lijkt me tegen het cheaten aan zitten. (je moet dan wel je hele kamer vol met monitoren hebben staan)
Veel plezier ook, want je hebt toch echt maar een beperkt aantal resources per PC. Waarschijnlijk krijg je niet meer dan die vijf monitoren tegelijk aan het werk.
Los daarvan ben je dood tegen de tijd, dat je je hebt omgekeerd om te zien of er iemand achter je staat.
Overigens zou dit wel een geweldige FPS gameplay geven zeg! :9~
Mare misschien, dat je met geclusterde PC's wel een 360-situatie kan creeeren! ;)

Heal the internet ...

Verwijderd

Je moet wel een soort bijrijder hebben zoals bij rally ja.

Je hebt trouwens wel 360 graden dia-projectoren. Combineren met een lcd-projector voor je PC en taadaa!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 27 februari 2002 21:33 schreef Megistos het volgende:
Anders neem je gewoon zo'n VR achtige helm en zet je die op je knar. Geeft hetzelfde effect (beeld draait waar je heen kijkt) maar scheelt je een fortuin aan monitoren.

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Afbeeldingslocatie: http://www.spelletjesgarnaal.be/news/images/20020220/fly_1.jpg
:) :) :)

Verwijderd

^ ^
| |
| |

FPS spelen met meerdere muizen is weer een ander verhaal

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 27 februari 2002 21:49 schreef wacko het volgende:
[afbeelding]
:) :) :)
Koop dan GEWOON een vliegtuig ;).

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dat is denk ik nog 1500x zo duur (50.000 euro voor een eenvoeudig diengetje + 5000 vaan je A volledig als je het snel doet)

BTW. wat dacht je van dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.simpits.org/database/Sim_pit_pict/F16_sim1.jpg

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ga maar eens zoeken op aimsworth voor F-16 cockpits. als je dat met projectoren aanvult is de gemiddelde F-16 sim piloot bijna in de 7e hemel (echt F-16's vliegen is natuurlijk het ultieme)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Mensen, ik wordt een beetje geil :9~ van al die mega mooie opstellingen. Hoe kan ik ook zo een super FS thuis krijgen :?

Ik weet het! :D
Lieve Paashaas,

Eigenlijk wilde ik dit aan Sinterklaas vragen, maar aangezien dat nog veel te lang duurt hoop ik dit jaar iets anders te krijgen dan die ranzige chocolade eieren.
Is het misschien mogelijk om voor 1 keer een complete FS set a € 22.000 in mijn tuin te verstoppen? Dan zal ik dit jaar geen haas eten voor Kerst...

Met vriendelijke groet,

FoolZero

Heal the internet ...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
hehehe....
don't screw around with the easterbunny!!! ;)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het lijkt me in iedergeval wel mooi om een projector te gebruiken voor sims.. Dus niks multimonitors.. maar misschien wel multi-projector. :) Maar ja.. een beetje projector kost toch wel €4000.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:38
Stond er niet ooit in de Hoogspel (is jammer genoeg nu niet meer) een tutorial over zelf zo'n cockpit maken voor FS? Dat lijkt me namelijk echt cool, alleen beetje duur :(

There is no magic.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
ut zal idd (helaas) niet goedkoop zijn, nee
lijkt me best vet, zo'n complete cockpit op je kamer :P

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

© ocf81 1981-infinity

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hier een lijst met uitleg en pics van games die dualhead op matrox kaarten ondersteunen

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
Op donderdag 28 februari 2002 03:27 schreef SkoolieDie het volgende:
hier een lijst met uitleg en pics van games die dualhead op matrox kaarten ondersteunen
Ik heb een Geforce 2 MX 400, en ik zou het wel makkelijk vinden om als ik Counter-Strike speel, nog steeds irc te kunnen volgen, en msn en icq, natuurlijk, is dit mogelijk?

Uit bovenstaande opmerkingen kan ik opmaken dat het mogelijk moet zijn, maar er word meer over de toepassing ervan dan over het maken ervan gepraat.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
hey, ik krijg ook wel leuke id's hierdoor ;)
ik heb nog 2 monitoren staan (15" dacht ik)
ik heb nu 1x 17" @ GF2GTS 64 MB zitten.
zijn er PCI kaarten die 2 monitoren aankunnen en zo ja, wat kosten die?
dan lijkt het mij wel makkelijk als ik die 17" in het midden zet en links en rechts ervan 1 15" zodat ik bijv. op de linkse 15" en film kijk, terwijl ik @ de 17" lekker door GoT en eventueel op mijn rechtse 15" monitor een spelleke speel (maar dat zal mijn pc niet trekken (1600+, 512DDR, GF2GTS))

topicstarter: sorry als ik je topic jat :P

• CU2morO
Op dinsdag 16 april 2002 14:26 schreef CU2morO het volgende:
dan lijkt het mij wel makkelijk als ik die 17" in het midden zet en links en rechts ervan 1 15" zodat ik bijv. op de linkse 15" en film kijk, terwijl ik @ de 17" lekker door GoT en eventueel op mijn rechtse 15" monitor een spelleke speel (maar dat zal mijn pc niet trekken (1600+, 512DDR, GF2GTS))

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:48 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Ik heb een Geforce 2 MX 400, en ik zou het wel makkelijk vinden om als ik Counter-Strike speel, nog steeds irc te kunnen volgen, en msn en icq, natuurlijk, is dit mogelijk?

Uit bovenstaande opmerkingen kan ik opmaken dat het mogelijk moet zijn, maar er word meer over de toepassing ervan dan over het maken ervan gepraat.
Het is half mogelijk. Je kan het wel blijven volgen, maar je muis zit vast in CS. En vaak passen alle schermen zich aan aan de resolutie van het spel. Dus stel je hebt 2x 1024x768 en je speelt CS op 800x600, dan springt monitor 2 ook naar 800x600, en kan je een stuk IRC niet volgen

[edit]
Ultramon is een heel handig proggie dat een taakbalk op je 2de/3de/4de monitor zet. En daarop staan alleen de proggies die op dat scherm draaien, stuk overzichtelijker :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 14:31 schreef Ruud2001 het volgende:
:?

Hoe had je je dat voorgesteld... Quake 3 of UT op 2 monitoren?
Doom kon dit volgens mij al over een netwerk, maar in Quake heb ik er niet veel meer over gehoord.

• CU2morO
Op dinsdag 16 april 2002 14:26 schreef CU2morO het volgende:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik wil ook 4 moinotoren gaan draaien, 19" primair, 17" secundair en nog 2 14" als extra. Ik dacht aan 1 high-end videokaart met 2 uitgangen voor de 17" en 19" en dan nog een wat mindere videokaart met 2 uitgangen voor de 2x 14".

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1