Toon posts:

[opleiding] Grafische kant, weinig scripting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb VWO gedaan en doe nu Bedrijfs Informatie Technologie op UTwente maar ben toch van plan om met een andere studie te beginnen.

Omdat ik beelddenker ben heb ik niet zoveel zin in scripting en dat is ook een van de reden dat ik BIT niet echt fantastisch vind.

Wat mij leukt lijkt is een HBO opleiding die de volgende dingen onder andere behandelt:
- 3D, maya(?)
- 2D, photoshop, illustrator
- opmaak, Quark/Indesign
- Fonts
- User Interfaces (icons, webdesign etc...)
- etc...

Ik heb in dit forum onderdeel goed gezocht naar opleidingen maar de meeste opleidingen waarover ik hier lees gaan meestal over alleen webdesign of scripting.

Is het niet verstandig om een opleidingen FAQ te maken, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Verwijderd

'Multimedia Internet' op het

Grafisch Lyceum - Zwolle (Deltion College).

krijg je veel van wat je opnoemde, duurt 2 of 3 jaar (niv. 2 of 3 dus).

Info: www.deltion.nl

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:35
Maar geen HBO naTUURLIJK, duh!

Gewoon beetje uitvoerend werk wat je wil doen, dat kun je op zijn hoogst op MBO-niveau doen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 13:22 schreef ivy het volgende:
'Multimedia Internet' op het

Grafisch Lyceum - Zwolle (Deltion College).

krijg je veel van wat je opnoemde, duurt 2 of 3 jaar (niv. 2 of 3 dus).

Info: www.deltion.nl
staat helaas niet echt veel op die website. :(

Wat houdt dat niv. 2 of 3 in?
en 'Multimedia Internet', dus niet 3D enzo? Ik wil namelijk niet alleen maar voor het web ontwerpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 13:27 schreef stefijn het volgende:
Maar geen HBO naTUURLIJK, duh!

Gewoon beetje uitvoerend werk wat je wil doen, dat kun je op zijn hoogst op MBO-niveau doen
Ik wil wel minimaal HBO doen. Wat ik opsomde is niet het enigste maar een groot deel.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ook nog met m'n studiebegeleider praten. Misschien heeft hij goede tips of kan hij op een andere manier helpen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Een soort pret-opleiding zoek je? :P

Voor zover ik weet is er geen 'opleiding' die zoveel software pakketten leert. Software is namelijk iets wat je erg gemakkelijk zelf kunt leren (dus waarom ook zoveel geld eraan uitgeven??). Bovendien zouden de opleidingen dan ieder jaar hun stof aan moeten passen om up to date te blijven..

Zelf vond ik Vormgeving en ontwerp van Interactie aan de Haagse Hogeschool wel aardig.. Maar zit ook wat techniek in en redelijk veel organisatiekunde en shit.. Voordeel is wel dat je afstudeert als "Interaction Designer".. Wie wil dat nou niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 14:08 schreef Bosmonster het volgende:
Een soort pret-opleiding zoek je? :P

Voor zover ik weet is er geen 'opleiding' die zoveel software pakketten leert. Software is namelijk iets wat je erg gemakkelijk zelf kunt leren (dus waarom ook zoveel geld eraan uitgeven??). Bovendien zouden de opleidingen dan ieder jaar hun stof aan moeten passen om up to date te blijven..

Zelf vond ik Vormgeving en ontwerp van Interactie aan de Haagse Hogeschool wel aardig.. Maar zit ook wat techniek in en redelijk veel organisatiekunde en shit.. Voordeel is wel dat je afstudeert als "Interaction Designer".. Wie wil dat nou niet ;)
Die software pakketen waren meer als voorbeeld bedoelt.
Natuurlijk komt er ook bedrijfskunde, technologie en economie bij.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
[geheel offtopic]
Zou je misschien even kunnen vertellen wat je niet zint aan BIT? Ik wilde dit eigenlijk gaan doen volgend jaar, maar ik kan nog switchen natuurlijk..
tnx.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:40 schreef cutter het volgende:
Kunstacademie lijkt mij de beste optie.
http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/kmt-course/beeldvorm/bmt/bmt.html
kunstacademie en dan beeld en media technologie in utrecht is een goeie opleiding; maat van me heeft dat gedaan. bedenk wel dat de toelatingseisen enorm hoog zijn. van de 800 aanmeldingen komen er maar 20 oid doorheen. voor de happy few!

Verwijderd

Via is een leuk opleiding voor jou... denk ik zo

is meer voor de alfa types in de Informatica wereld

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 14:57 schreef de_das het volgende:

[..]

kunstacademie en dan beeld en media technologie in utrecht is een goeie opleiding; maat van me heeft dat gedaan. bedenk wel dat de toelatingseisen enorm hoog zijn. van de 800 aanmeldingen komen er maar 20 oid doorheen. voor de happy few!
paar vrienden en ik hebben aangemeld voor ID (interaction design). We kwamen makkelijk door (voorrondes stelt niet zo veel voor eigenlijk).

Maar die vrienden zijn dus van opleiding geswitch en zitten nu op een ander opleiding (binnen hku) zonder voorrondes.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 14:35 schreef brammetje het volgende:
[geheel offtopic]
Zou je misschien even kunnen vertellen wat je niet zint aan BIT? Ik wilde dit eigenlijk gaan doen volgend jaar, maar ik kan nog switchen natuurlijk..
tnx.
De opleiding opzich is best leuk. Soms een beetje saai en vervelend, maar welke studie heeft dat nou niet?

Het is denk ik gewoon persoonlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 14:59 schreef Kemo het volgende:
Via is een leuk opleiding voor jou... denk ik zo

is meer voor de alfa types in de Informatica wereld
Via?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje een stomme vraag over de voorrondes, maar zeggen jullie als ik dit laat zien:
plaatje

kansloos ofzo?

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:02 schreef Kemo het volgende:

[..]

paar vrienden en ik hebben aangemeld voor ID (interaction design). We kwamen makkelijk door (voorrondes stelt niet zo veel voor eigenlijk).

Maar die vrienden zijn dus van opleiding geswitch en zitten nu op een ander opleiding (binnen hku) zonder voorrondes.
ID (interaction design) is niet hetzelfde als beeld en media technologie :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:14 schreef de_das het volgende:

[..]

ID (interaction design) is niet hetzelfde als beeld en media technologie :)
yup maar is een prima manier om zo de voorrondes van media technologie te ontsnappen :P

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:07 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

Via?
http://www.si.hhs.nl/Studenten/Voltijd/I&I/02_opleidingsvariant.html#TopOfPage

quote van site: ....en binnen VIA wordt meer aandacht besteed aan de gebruikerskant van de automatisering (goed vormgegeven interactie)...

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:16 schreef Kemo het volgende:

[..]

yup maar is een prima manier om zo de voorrondes van media technologie te ontsnappen :P
:+ het gaat er om dat je gewoon vier jaar aan de hobby kan zonder dat er al teveel eisen aan je worden gesteld, wat best aardig lukt op een gemiddelde kunstacademie. in de grote boze wereld vraagt toch niemand om een gediplomeerde kunstenaar daar wordt je afgerekend op wat je kan.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44

BaRF

bijna kerst

Op maandag 18 februari 2002 13:40 schreef cutter het volgende:
Kunstacademie lijkt mij de beste optie.
http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/kmt-course/beeldvorm/bmt/bmt.html
m00ha ik zit nu te wachten tot ik hoor of ik door de 1e ronde ben :{

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Wat jij zoekt kan bij de Willem de Kooning Academie.

www.wdka.hro.nl

Het is een goede kunstacademie in Rotterdam. En scripting?? Hmm, krijg je daar zelden.

Ik ben daar webgegeaan na mijn eerste semester / eerste jaar omdat ik juist wil scripten, en al die technische dingen er omheen.
Pagina: 1