casefan voeding omdraaien

Pagina: 1
Acties:

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Kan je de voeding van je casefan omdraaien? En zoja blaast ie dan andersom? Kan je em met een knopje andersom laten blazen. Leek me wel handig, maar weet iemand of dat zomaar kan :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Je kan m omdraaien. Als je een auto omdraait gaat ie in zŽn vooruit de andere kant oprijden dan toen ie nog niet was omgedraait. Dus ja: hij gaat de andere kant opblazen :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 13:10 schreef Stropdas het volgende:
Je kan m omdraaien. Als je een auto omdraait gaat ie in zŽn vooruit de andere kant oprijden dan toen ie nog niet was omgedraait. Dus ja: hij gaat de andere kant opblazen :D
Ja maar voor hetzelfde geld blaas je em op :P
Maar mooi :) kan ik ff verder denken wat ik met wat koelers ga doen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De meeste koelers kun je niet omdraaien door de voedingskabeltjes om te draaien. Je moet over het algemeen de hele koeler omdraaien. Met - op + en + op - doet hij het gewoon niet...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Je kan een (elektronische) fan alleen de andere kant op laten blazen door de hele fan om te draaien. De draden verwisselen zal dus niet werken. Verder wil jij niet dat jouw voedingsfan de andere kant opblaast. Want dan blaat ie alle warme lucht de kast in...

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Als je met de voeding, die rooie en zwarte draadjes bedoeld, en die omdraaid,zal dat niet werken, nee, je moet heel die fan eruit halen en die omgekeerd terugzetten(staat een pijltje op de fan welke kant ie opblaast)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
waarom zou je het eigenlijk willen :?

warme lucht stijgt, en dan ga jij een beetje warme lucht bovenin je kast blazen?

zo moet het niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case1.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case2.gif

zo moet het wel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case3.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case4.gif

Asjeblief

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 18 februari 2002 13:21 schreef internetinfo het volgende:
waarom zou je het eigenlijk willen :?

warme lucht stijgt, en dan ga jij een beetje warme lucht bovenin je kast blazen?

zo moet het niet:

[afbeelding] [afbeelding]

zo moet het wel:

[afbeelding] [afbeelding]

Asjeblief
Liefst nog die laatste 2 combineren. :)

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

ik heb het wel gedaan en het werkt erg lekker bij mij.
Eerst ging de fan na een kwartier steeds harder blazen => takeherrie, nu lekker stil.

Verder zitten er wel roostertjes onderin de voeding, maar daar ligt een printplaat overheen dus de warme lucht komt de kast niet in.
Heb het gecheckt en cpu wordt er niet warmer van.
Voeding zlef is ook veel koeler. Maar dit ligt dus wel een beetje aan de opbouw van je voeding. Als je een nogal open voedingsbehuizing hebt zal je wel meer warme lucht in je pc krijgen en das naturulijk niet goed.

Oerbrood!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Hmm t is niet de voedingsfan die ik wil omdraaien. Maar wil 2 fans in me kastdeur doen. Die BLAZEN richting me kamer in de winter.. en ZUIGEN in de zomer. En dacht misschien kan ik de + en - omdraaien :) Maar dat gaat dus niet. Dat d8 ik al helaas

(dit ivm met een server in de kast en dat ik op zolder slaap :) en t in de zomer HEET is in dat hok. En in de winter koel. Vandaar)

[edit] ff meer toelichting

• JT
  • Laatst online: 24-02 12:19

JT

VETAK y0

Op maandag 18 februari 2002 13:22 schreef obsidian het volgende:

[..]

Liefst nog die laatste 2 combineren. :)
Maar dan het liefst met 2 intakes, anders krijg je onderdruk, waardoor de HSF z'n warmte minder goed kwijt kan aan de lucht.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 18 februari 2002 13:28 schreef JT het volgende:

[..]

Maar dan het liefst met 2 intakes, anders krijg je onderdruk, waardoor de HSF z'n warmte minder goed kwijt kan aan de lucht.
Tja, ligt eraan wat je als intake en outtake hebt natuurlijk. (120mm Delta HP als intake geeft genoeg overdruk hoor)

Maar inderdaad, je kan beter wat meer CFM intake hebben dan outtake ja.

• JT
  • Laatst online: 24-02 12:19

JT

VETAK y0

Op maandag 18 februari 2002 13:34 schreef obsidian het volgende:

[..]

Tja, ligt eraan wat je als intake en outtake hebt natuurlijk. (120mm Delta HP als intake geeft genoeg overdruk hoor)

Ja, ok, maar uitgaande van dezelfde type fans.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Het werkt waarschijnlijk niet altijd, ik probeerde het oook maar bij mij deed hij het toen helemaal niet meer

• Haywire
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Afgezien van de elektronische kant van een fan omdraaien heb je ook nog de "aerodynamische" kant; ook al kon je er voor zorgen dat je fan de andere kant op draait, wil dat nog niet zeggen dat hij dan ook lucht efficient de andere kant op werkt.

De schoepen van een fan zijn gemaakt om 1 kant op te blazen en hoewel er misschien wel iets gebeurd, werkt het de andere kant op een stuk minder goed.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:34 schreef obsidian het volgende:

:?

Een beetje onderdruk was toch juist goed?

edit=typo

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zoals een aantal mensen al aangaven: dat gaat idd neit werken. Waarom niet? omdat de motor gepolariseerd is, meestal door middel van een diode.

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 18 februari 2002 15:21 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

:?

Een beetje onderdruk was toch juist goed?

edit=typo
Nee, juist niet goed. Liever een beetje overdruk dan onderdruk maar eigenlijk moet de binnendruk gelijk aan de buitendruk zijn

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:26 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Nee, juist niet goed. Liever een beetje overdruk dan onderdruk maar eigenlijk moet de binnendruk gelijk aan de buitendruk zijn
Oh, weer iets geleerd :D

Maareh, hoeveel graden zou het nou schelen, als je een beetje onderdruk hebt ipv gelijk of overdruk? Toch zeker niet zoveel?

Verwijderd

straks krijg je een lage druk gebied in je kast ! dan is mooi alles naar de knoppen !

Verwijderd

lol :P

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op maandag 18 februari 2002 13:27 schreef FastBunny het volgende:
Hmm t is niet de voedingsfan die ik wil omdraaien. Maar wil 2 fans in me kastdeur doen. Die BLAZEN richting me kamer in de winter.. en ZUIGEN in de zomer. En dacht misschien kan ik de + en - omdraaien :) Maar dat gaat dus niet. Dat d8 ik al helaas

(dit ivm met een server in de kast en dat ik op zolder slaap :) en t in de zomer HEET is in dat hok. En in de winter koel. Vandaar)

[edit] ff meer toelichting
LOL :D jij wil dus je server als verwarming gebruiken in de winter :P

Verwijderd

hoe komt iemand er bij 'overdruk' in zn case te krijgen :? :?
Dat ding is aan alle kanten lek.
Of je moet hem zó goed isoleren: oceral rubber tussen, en dichtkitten. Dan nóg kunnen jou fans GEEN overdruk in je case maken, zo sterk zijn ze niet |:(

just my 2 € cents..
Pagina: 1