Toon posts:

40gb 7200/80gb 5400 Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welke is sneller...
ik weet er zijn al 1324354 topics over 5400rmp/7200rpm
maar het gaat mij hier om, welke sneller is ik wil eigelijk een 80gb 5400 omdat ie zo lekker stil is en geen koeler nodig heeft
maar is een 80gb 5400 even snel/langzamer/sneller dan een 40gb 7200rpm ?

Verwijderd

Wat denk je nou zelf |:(

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 20:47

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 18 februari 2002 12:56 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Wat denk je nou zelf |:(
idd, die 7200rpm is natuurlijk sneller. Maar wel kleiner ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja duh de 80gb heeft een hogere data doorvoer omdat hij een hogere datadichtheid heeft maar hoe staat tegenover dat hij minder rpm heeft?

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb sinds dit weekend een Seagate Barracuda IV 7200 40 GB. Het is niet de allersnelste 7200 rpm schijf, maar ik moet zeggen dat ik hem absoluut niet hoor.
Dit is voor mij erg belangrijk, want ik moet naast mn pctje slapen.
Hiernaast wordt de schijf bij mij max. 35 graden, zonder extra HDD-koeler.

Kortom, ga je voor 7200rpm én stilte, dan moet je deze schijf zeker meenemen in je vergelijking.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mijn schijfje in mijn notebook (een 4000rpm ding) haalt een Maxtor 7200 met gemak in.
Maxtor is zo zwaar ruk. Met die schijf duurde het 4 minuten langer om mijn systeem te booten.
heb er nu weer een 7200rpm barracuda IV van Seagate inzitten en dat werkt echt stukken beter.
ik zou iig geen maxtor nemen, wil je enigszins iets overhouden van snelheid.

Verwijderd

ik heb een Maxtor 40 gb 7200 rpm en hij is super stil, en heeft geen koeler nodig

wat wil je nog meer ;)

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:25

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op maandag 18 februari 2002 13:54 schreef Chocopuff het volgende:
ik heb een Maxtor 40 gb 7200 rpm en hij is super stil, en heeft geen koeler nodig

wat wil je nog meer ;)
Als je een beetje lang met je harde schijf wilt doen zou ik zeker er een koeler opgooien. Ik heb mij 7200rpm ook met koeler, ijskoud en je hoort totaal nix omdat die dingen gewoonweg weinig toeren maken

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 18 februari 2002 13:08 schreef Terw_Dan het volgende:
mijn schijfje in mijn notebook (een 4000rpm ding) haalt een Maxtor 7200 met gemak in.
Maxtor is zo zwaar ruk. Met die schijf duurde het 4 minuten langer om mijn systeem te booten.
heb er nu weer een 7200rpm barracuda IV van Seagate inzitten en dat werkt echt stukken beter.
ik zou iig geen maxtor nemen, wil je enigszins iets overhouden van snelheid.
Dan hebbie waarschijnlijk STRONT in je ogen gehad .. en was het een hele andere schijf ... ik heb thuis 20/40 gb maxtor schijven .. en die haal je ECHT NIET in met dat 4000 rpm dingetje .....

• NuKeFaCe
Op maandag 18 februari 2002 13:56 schreef Erazzzer het volgende:

[..]

Als je een beetje lang met je harde schijf wilt doen zou ik zeker er een koeler opgooien. Ik heb mij 7200rpm ook met koeler, ijskoud en je hoort totaal nix omdat die dingen gewoonweg weinig toeren maken
Mijn HD'S werden ook TE heet ... dus daarom maar de decoupeerzaag van PA erin gezet :) (die zwarte roosters :)

sorry voor de layout fuck up ... (wist zo snel de code voor een kleine image niet :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nukeface/fotos/pc/10290010.JPG

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 13:19
Mja, ik wil mijn 40 Gb 7200 RPM Maxtor nou ook niet echt langzaam noemen. Maar, ik heb nu dus naast die 7200 RPM Maxtor 2 x 40 Gb 5400 RPM Western Digital, en qua snelheid ontlopen de schijven elkaar niet veel hoor. De 5400 RPM schijven zijn ietsje langzamer, en ik geloof dat de access time ook wat hoger ligt. Maar wordt het een 2e schijf, zou ik gewoon een 5400 RPM schijfje halen.

Ennuh, die 5400 RPM schijfjes worden dus niet warm, ik heb er 2 direct boven elkaar hangen, gaat perfect.

• NuKeFaCe
ik heb ook nog een WD 10 gb 5400 rpm ... en die zit idd bijna aan dezelfde snelheid als m'n maxtors ..... het voordeel van 7200 rpm is dat de sequential read VEEL hoger is dan bij een 5400 rpm schijfje .....

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 11:12

Snow_King

Konijn is stoer!

Mijn 5400 RPM Maxtor 40Gb is snel zat!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 14:02 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Dan hebbie waarschijnlijk STRONT in je ogen gehad .. en was het een hele andere schijf ... ik heb thuis 20/40 gb maxtor schijven .. en die haal je ECHT NIET in met dat 4000 rpm dingetje .....
Zekers wel, die Maxtor vertraagt mijn systeem dermate dat er bijna niet meer op te werken is (dus als je het OS er op hebt staan).
dat ding doet 3 keer zo lang over fdisken en formatteren als een 60GB 7200rpm van Seagate.

Maxtor is gewoon zwaar ruk.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 15-04 18:08
Sinds wanneer heeft een HD koeling nodig? Dat ding werkt toch ook wel zonder dat er een fan op zit?

Neem de 80gig Maxtor op 7200 toeren. Lekker groot en snel :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 12:59 schreef El_GringO het volgende:
Ik heb sinds dit weekend een Seagate Barracuda IV 7200 40 GB. Het is niet de allersnelste 7200 rpm schijf, maar ik moet zeggen dat ik hem absoluut niet hoor.
Dit is voor mij erg belangrijk, want ik moet naast mn pctje slapen.
Hiernaast wordt de schijf bij mij max. 35 graden, zonder extra HDD-koeler.

Kortom, ga je voor 7200rpm én stilte, dan moet je deze schijf zeker meenemen in je vergelijking.
Idd, geweldige hd, geen geluid en toch snelheid...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 14:55 schreef -DD- het volgende:

[..]

Idd, geweldige hd, geen geluid en toch snelheid...
Hier kan ik me dus bij aansluiten.

• NuKeFaCe
Op maandag 18 februari 2002 14:26 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Zekers wel, die Maxtor vertraagt mijn systeem dermate dat er bijna niet meer op te werken is (dus als je het OS er op hebt staan).
dat ding doet 3 keer zo lang over fdisken en formatteren als een 60GB 7200rpm van Seagate.

Maxtor is gewoon zwaar ruk.
Mja ... heb zelf ook een seagate barracuda .. en ook ZEER tevreden mee ... maar ook geen problemen met maxtor.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met quantum en ibm heb ik juist de grootste problemen mee gehad, met mijn huidige maxtor heb ik tot nu toe geen enkele nare ervaring mee.

Tevens is deze maxtor (d740X) ook m'n snelste schijf tot nu toe :)

Kortom, met maxtor heb ik zelf de beste ervaring.
Maar die IBM en Quantum waren echt geen suck schijven ofzo, maar Maxtor is tot nu toe de beste :P

39

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Op maandag 18 februari 2002 12:53 schreef gpvelzen het volgende:
welke is sneller...
ik weet er zijn al 1324354 topics over 5400rmp/7200rpm
maar het gaat mij hier om, welke sneller is ik wil eigelijk een 80gb 5400 omdat ie zo lekker stil is en geen koeler nodig heeft
maar is een 80gb 5400 even snel/langzamer/sneller dan een 40gb 7200rpm ?
sneller, 't is maar net waar je hem voor wilt gebruiken...
wil je images zoals backups of cd's, divx etc. erop zetten dan is 5400 rpm prima. zet je er een OS op doe dan 7200rpm, die heeft over het algemeen een kleinere acces time. kijk even op maxtor.com naar de specs. hoeveel gegevens per platter is een goede indicatie als je a/b vergelijkt. -> hoe meer per platter hoe hoger de density is en dan kan 5400 sneller zijn. (aangenomen dat de afmetingen van de schijf hetzelfde zijn) je zou ook naar heads per platter kunnen kijken maar da's meestal 2 meen ik. hoe meer hoe beter.

Verwijderd

kerel wat heb jij voor een lelijke bedovertrek

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 19:08 schreef Herretje het volgende:
waar slaat dit nou weer op??? te weinig aandacht van je moeder :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 19:08 schreef Herretje het volgende:
maakt dat uit??
hij kijkt toch naar zijn PC als ie in zijn bed licht :)

Verwijderd

Topicstarter
stel ik m'n vraag dan maar ff bij welke 7200 rmp hdd van 40gb kan ik zonder actieve koeling gebruiken (hij komt in een 5,1/4 bay) en is lekker stil?

seagate 7200rpm barracuda IV?
Maxtor.....
niet alleen tussen deze 2 maar ook andere merken, welke?

Verwijderd

slomer dan die 7200

lijkt me nog redelijk logisch

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Neem een IBM, die blijven ook koel....en die dekbedovertrek valt best mee hoor.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 19:35 schreef gpvelzen het volgende:
stel ik m'n vraag dan maar ff bij welke 7200 rmp hdd van 40gb kan ik zonder actieve koeling gebruiken (hij komt in een 5,1/4 bay) en is lekker stil?

seagate 7200rpm barracuda IV?
Maxtor.....
niet alleen tussen deze 2 maar ook andere merken, welke?
Ik zou gaan voor die Seagate, die werken allemaal hartstikke goed. (maar ik ben dan ook een overduidelijke Seagate fan)./

Verwijderd

Het verschil tussen 40GB en 80GB is aanzienlijk, ik weet natuurlijk alleen niet wat je er mee wilt gaan doen.
Het verschil tussen 5400 en 7200 RPM ligt em hoofdzakelijk in de access-times, qua pure data-doorvoer ontlopen ze elkaar niet echt waanzinnig veel.
Als je een OS erop hebt zou ik dus echt wel 7200 nemen, als het puur een 2e HD is zou ik echt 80GB nemen

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op maandag 18 februari 2002 12:58 schreef gpvelzen het volgende:
ja duh de 80gb heeft een hogere data doorvoer omdat hij een hogere datadichtheid heeft maar hoe staat tegenover dat hij minder rpm heeft?
Bullshit! Die 80GB heeft dezelfde datadichtheid als die 40GB 7200rpm maar gebruikt gewoon 2 platters i.p.v. eentje.
De 7200rpm is dus een stuk sneller dan de 5400rpm schijf.

Verwijderd

Ik had een 40 gb 7200 rpm IBM (jaja... de beruchte) met een fsb van 115 in een kast draaien met geen enkele airflow tussen de onderkant van de bracket en de floppydrive... na 3 maanden kapte hij er mee..... DAT MOET JE DUS NIET DOEN!

ik heb nu een nieuwe (precies dezelfde), met een 100 mhz fsb, hij heeft nu onder en boven ruimte, maar de airflow moet ik nog aanbrengen. Ik heb nu ook een nieuwe kast, een antec bigtower (dus niet die supergrote server tower), en daar kan ik lekker veel coolers in knallen...:)
Pagina: 1