[SB-Live] Line-in probleem

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Voordat iedereen gaat verwijzen naar de FAQ en de search:
Helaas staat er niets in de FAQ van AV
Helaas levert de SEARCH niet de gewenste resultaten op (kep wel ondermeer topics gevonden als deze: [topic=95576/1/25] alleen wordt daar dus ook weer niet de oplossing aangedragen die mij verder helpt)
Ook heb ik gebruik gemaakt van [topic=222919]

Ik heb onder post nummer 150 m'n vraag ook gesteld maar geen antwoord gekregen. Een dag later nog maar eens een keer omhoog geschopt. Geen resultaat. Nu (weer een dag later) nog steeds geen reactie :'(

Volgens mij is dat topic nogal uit de mode.

Bij deze open ik dus toch maar zelf een topic.

Dus wederom m'n vraag:
Ik krijg om één of andere reden m'n line-in van m'n Soundblaster L!ve Platinum niet aan de praat (zowel front van livedrive als achterkant van m'n kast aan de kaart zelf).

Ik heb de line-in niet gemuted. Ook de hoofd-volume-regel-knop staat niet op mute.

Ik snap er geen ruk van.

Ik heb namelijk een WinTV Theatre gekocht en wil die dus aan m'n geluidskaart hangen. TV zonder geluid vind ik nou niet echt geweldig

Alleen wil m'n SB dus niet meewerken.
Ik heb ook heel wat topics over de WinTV theatre doorgesnuffeld om te kijken of ik daar een oplossing kon vinden... niet dus

Er komt wel geluid uit de line-out van m'n WinTV; ik heb gewoon een koptelefoon erin gedrukt om te controleren of de TV-kaart wel werkte qua geluid.... Dus aan de TV-kaart ligt het niet....

Wiet heeft nog wat tips?
Ik wordt hier in ieder geval knap simpel van.
Ik hoop dat ik nu wel geholpen kan worden ;(

Verwijderd

heb je al geprobeerd om bij de opname instelling van je SBmixer de line in te selecteren ?

Verwijderd

Kan je die tvkaart niet intern op je live aansluiten, op de aux dus?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 15:07 schreef Flamez het volgende:
heb je al geprobeerd om bij de opname instelling van je SBmixer de line in te selecteren ?
Jups... been there, done that, no effect
Op maandag 18 februari 2002 15:43 schreef KIP het volgende:
Kan je die tvkaart niet intern op je live aansluiten, op de aux dus?
Jups... been there, done that, no effect

Kortom... het sux nogal ;(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Dit boefje schopt z'n topic toch maar weer omhoog... :'(

Ik had niet gehoopt dat dat nodig zou zijn.

* WFvN is vrij verdrietig... De meeste probleemtopics die hij opent bloeden dood zonder oplossing :'(

Verwijderd

al iets anders uitgeprobeerd op je line in om te testen ?

al geprobeerd om je front bay los te koppelen van je audigy ?

al eens gekeken of niet ergens in de creative proggies digital input geselecteerd staat ? want ik kan me herinneren dat de sb dan de analoog in of output uitschakeld

paar mogelijkheden .. kweet het ook nie :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 23:34 schreef Flamez het volgende:
al iets anders uitgeprobeerd op je line in om te testen ?

al geprobeerd om je front bay los te koppelen van je audigy ?

al eens gekeken of niet ergens in de creative proggies digital input geselecteerd staat ? want ik kan me herinneren dat de sb dan de analoog in of output uitschakeld

paar mogelijkheden .. kweet het ook nie :?
Yes... Weer wat usefull tips waar ik nog niet aan heb gedacht :D

Ik zal m'n bevindingen later deze dag posten

Thanx voor zover

edit:

Ik ben er vandaag niet aan toegekomen... ;(
Kep nog wel vakantie...

Morgen is een nieuwe dag

Verwijderd

'k Vindt in al het bovenstaande onduidelijkheid nogal troef.
De mixer van de SBLive heeft vele schuifregelaars, maar slechts één daarvan is line in, en wel de rode helemaal links. Alle andere regelaars zijn output en hebben geen enkele invloed op het opnameniveau.
Zo las ik de opmerking "Ik heb de line-in niet gemuted."
Nee, natuurlijk niet want die KUN je niet eens muten.
Als je met de linkermuisknop op het icoontje boven de rode schuifregelaar klikt kun je de gewenste ingangsbron kiezen.
Daarna het opname volume met diezelfde rode schuifregelaar instellen. That's it. Werkt bij mij in ieder geval perfect.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik kom net uit m'n bed en lees dit topic nog een keer door want ik wilde net de tips van Flamez gaan toepassen (op de eerste na want die had ik al geprobeerd).

Zie ik dat er een nieuw bericht is toegevoegd...
Op donderdag 21 februari 2002 00:17 schreef ebouma het volgende:
'k Vindt in al het bovenstaande onduidelijkheid nogal troef.
De mixer van de SBLive heeft vele schuifregelaars, maar slechts één daarvan is line in, en wel de rode helemaal links.
En dat klopt dus niet...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/line-in1.gif
Alle andere regelaars zijn output en hebben geen enkele invloed op het opnameniveau.
owkee... that makes sense. Alleen als je bij die andere regels de line-in op volume 0 zet, hoor je de boel dus niet (en dat was in eerste instantie m'n probleem). Het opnemen staat daar dus inderdaad los van.
Zo las ik de opmerking "Ik heb de line-in niet gemuted."
Nee, natuurlijk niet want die KUN je niet eens muten.
Okee... ik zal het even anders stellen..
Ik heb gebruik gemaakt van de standaard mixer van microsoft (en ook met de SB-mixer)
Bij de record-zooi kan je de line-in inderdaad niet muten maar wel selecteren!!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/line-in3.gif
En dat heb ik ook gedaan...
Als je met de linkermuisknop op het icoontje boven de rode schuifregelaar klikt kun je de gewenste ingangsbron kiezen.
Daarna het opname volume met diezelfde rode schuifregelaar instellen. That's it. Werkt bij mij in ieder geval perfect.
En dat heb ik net gedaan...

Andere geluidsbron gekozen die ik aan m'n line-in heb gehangen... deze keer geen TV-kaart maar m'n server met SB-AWE64Gold.

Verder ook met de SB-mixer de rode balk op line-in gezet

En ik kreeg waarachtig weer geluid :D

Maar nu komt de grap...

Ik wilde dus wel graag duidelijk voor ogen hebben wat nou de oorzaak was; wat ik nou verkeerd deed. Dus wat doe ik?

Ik ga weer aan het spelen met de instellingen (alleereerst maar m'n speakers weer van 2 op L!ve-surround gezet) en geluid was weer pleite.... :(

Ik weer puzzelen... Bij wisselen van aantal speakers wordt dus de hele hap gemuted |:(

Alles lijkt nu weer te werken maar ik snap nog steeds niet waarom ik daar zelf niet ben uitgekomen want ik ben...
Ik moet bekennen dat ik bij de sb-live-mixer niet op ben gekomen om die rode (= record |:() te verzetten... maar dat mag niets uitmaken omdat ik in de mixer van microsoft dus WEL de juiste hap heb geselecteerd in het record-gedeelte...

Nja... ik moet wel iets verkeerd gedaan hebben maar ik zou zo niet weten wat...

Zal wel een enorme vlaag van wazigheid zijn geweest in m'n hoofd :+

Ik dank u allen

* WFvN staat zichzelf nog even flink te pijnigen |:( en te schamen
Pagina: 1