Verwijderd

Topicstarter
in de winkel zijn er van die diskettes waar de smartmedia kaart in past zodat je via de diskette ingang je smartmedia kan uitlezen.
Is zoiets zelf te maken.

Ik weet dat het via USB kan, maar ik heb nu de beschikking over een laptop zonder usb.

Hoe kan ik dus zo goedkoop mogelijk de verbinding tussen camera en laptop tot stand brengen.

THX.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Er zijn ook PCMCIA kaartjes te krijgen waar je je SmartMedia kaartjes in kunt drukken. Lijkt me dat dat sneller werkt. Een floppy-adapter lijkt me een laatste reddingsmiddel....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Lijkt me slimmer om een PCMCIA kaartje te kopen met USB... kun je er ook nog andere dingen aanprikken inclusief je Digicam/Cardreader... misschien wel iets duurder maar dan is het wat multifunctioneler

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik wil juist geen dure pcmcia of andere adapters omdat ik deze laptop slechts voor de vakantie ter beschikking heb. Thuis plug ik de camera wel aan de usb.
De laptop die ik heb heeft geen usb :(
Wel een floppy drive. Vandaar de vraag of zoiets zelf te maken is want in de winkel kost zoiets nog 75,=

Hoeft net perse via de flop, al ik de foto's maar op de laptop krijg. (en goedkoop :) )

• Krypt
Wat je ook kan doen is een parallelle smartmedia reader kopen... is ook nog handig om overal mee naar toe te nemen en over aan te pluggen..

Volgens deze site zou die €59,- moeten kosten... en da's un redelijk dure denk ik...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals, ik weet dat er voor 40 tot 100 euro accesoires te koop zijn. Omdat ik de laptop maar 1 week tot mijn beschikking heb heb ik geen zin om voor 40 tot 100 euro iets aan te schaffen wat ik daarna weg kan gooien.
Mijn camera kan ik thuis gewoon via usb op de pc prikken.

ik ga dus op vakantie, heb een laptop zonder usb te leen en vraag me dus af of ik voor HEEL WEINIG de cam aan de laptop kan hangen.

ik heb al 32+32+16 mb smartmedia maar ik wil alles op highres schieten dus die zitten in twee weken tijd wel een keer vol :(
en om nou de complete pc met monitor mee te nemen gaat me ook weer te ver .

Verwijderd

Heeft je camera geen comaansluiting dan? Het gaat wel beretraag, maar dat maakt voor een week ook niet zoveel uit natuurlijk.

Ik kan allebei namelijk op mijn camera hangen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nou, ik denk niet dat het je gaat lukken voor het budget waar je het over hebt. Voor niets gaat de zon op, de rest kost geld.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dan koop je toch gewoon extra flash kaartjes??

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CompactFlash roels.. PCMCIA adapter voor 7 Euro :)

• Krypt
Op maandag 18 februari 2002 20:09 schreef [MYC]CBS het volgende:
nogmaals, ik weet dat er voor 40 tot 100 euro accesoires te koop zijn. Omdat ik de laptop maar 1 week tot mijn beschikking heb heb ik geen zin om voor 40 tot 100 euro iets aan te schaffen wat ik daarna weg kan gooien.
Mijn camera kan ik thuis gewoon via usb op de pc prikken.
Dan moet je maar niks kopen.. volgens mij is een Smartmedia card reader van €59,- toch altijd nog wat goedkoper dan een flopyadapter van €75,- zoals jij aangeeft..

Je moet iig een extern apparaat hebben, is het niet een USB PCMCIA kaartje dan wel een Floppyadapter of een cardreader...

En ik kan je zeggen... een cardreader is echt handig; mijn usb kabel voor mijn camera zit altijd in mijn fototas en thuis haal ik mijn foto's naar mijn pc met mijn cardreader..
Hoe kan ik dus zo goedkoop mogelijk de verbinding tussen camera en laptop tot stand brengen.
En het antwoord is al gegeven denk ik.. of niet doen en veel smartmedia kaartjes kopen (wat niet goedkoop is) of een goedkope alternatief en dat is denk ik die cardreader..

my 2 cents

Pvouput live

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Op maandag 18 februari 2002 22:23 schreef Bigs het volgende:
CompactFlash roels.. PCMCIA adapter voor 7 Euro :)
Ja :P Op de HCC waren ze helemaal cheapo, direct ff eentje meegenomen :)

CF heeft toch de meeste toekomst denk ik .... Multifunctioneel :)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik zoek al een tijdje zoon ding waarje van die kaartjes mee kan lezen in de diskette drive. Heb je misschien ook een linkje naar een site waar ze die verkopen??

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

...And the world goes on racing, like the world always will...

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Op dinsdag 19 februari 2002 11:25 schreef Parlor_Inventor het volgende:
http://shop.tweakers.net/geheugen/?Action=5

derde van boven
Dan nog een vraagje: Ben je drivers nodig om dat ding aan te sturen? En moet er ook een voeding (batterijen) aan?
Pagina: 1