Vobis gigabyte mobo

Pagina: 1
Acties:

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ik heb een tijd geleden via via een gigabyte P3 bordje gekocht van iemand gekocht. Het bord kwam uit zo'n Vobis Highscreen kast. processortje gekocht, alles ingebouwd, geen probleem... dacht ik.

Ik wil Windows 2000 gaan installeren. Booten van CD, installatie starten... geen probleem. Installatie klaar, eerste reboot, en setup gaat verder in de bekende gui mode.

Op een gegeven moment gaat de setup allemaal pnp hardware zoeken. Lijkt allemaal goed te gaan. Tot op zo'n 80% de setup crashed. (BSOD: Hardware malfunktion) )*(!@#*&@#@!#

Hoe kan dat nou? Alle onderdelen hebben afzonderlijk gewerkt. Ook onder 2000. Ik moet iets fout hebben gedaan. Nog eens proberen. Zelfde probleem. Bios controleren, nog eens proberen, zelfde problem... grrrr!!! :(

Na lang zoeken ben ik erachter. Er zit zo'n ac97 soundcard onboard. athans... HOORT er op te zitten. De stekkertjes zitten er, de cd kabel aansluiting zit er, maar toen ging ik verder kijken... GEEN CHIP!!!! GEWOON ALLES ZIT ER BEHALVE DIE !(*@^ CHIP! Geen wonder dat Win2k op zijn bek gaat in de setup. Toen ik ac97 uitzette in de bios, liep het als een zonnetje.

Ik heb het bord verder bekeken, en ik kwam meer zaken tegen die er wel op horen, maar niet op zitten. (voltage jumpers, etc)

NOG een reden om nix bij Vobis te kopen. :r :r :r :r :r :r

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
jezus das wel flink balen ja
waarom ga je niet terug???

Tweakers Discord

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Maar believe me, die AC97 chip ben je liever kwijt dan rijk. Wat een baggerding is dat zeg :r

Sowieso zou ik iedereen willen adviseren direct een SB Live te kopen ipv. onboard troep. Heb ik zelf ook gedaan :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Idd een beetje vreemd dat die chip ontbreekt. Denk echt dat er gewoon iets fout is gegaan met het maken van dat bordje of dat die chip er mogelijk door onkunde van de computerbouwer is afgesloopt.
Maar het blijft vaag.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ik heb dat bord gekocht van een kennis. (hij had er 2) ZIJN mobo heeft precies hetzelfde!

Ik heb er nu idd ook een sblive op zitten. Is beter, maar ik had een ac97 goed genoeg gevonden voor een 2e systeempje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 18 februari 2002 12:49 schreef havana het volgende:
Maar believe me, die AC97 chip ben je liever kwijt dan rijk. Wat een baggerding is dat zeg :r

Sowieso zou ik iedereen willen adviseren direct een SB Live te kopen ipv. onboard troep. Heb ik zelf ook gedaan :)
die chip is idd een beetje :r
maar wel goedkoop

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

Nou het onboard geluid van mijn MoBo (zie sign) is echt goed hoor. Het geluid klink beter dan mijn Fortissimo 1 die in mijn oude systeempje zat.

Taal fouten inbegrepen ;)

• HenkSchouten
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09-2019
Is een bekend verschijnsel met AC97 chips. Ongeveer 1 1/2 jaar geleden ben ik ook avonden aan het tobben geweest. Als je de geluidskaart uitschakeld, Win2k installeerd en daarna de geluidskaart weer aanzet loopt alles als een zonnetje. Een ac97 bagger? :( kijk eens in geluidskaart testen (onder andere in C!T (Computer en Techniek) en je zult zien dat dat reuze meevalt. (Ok, is geen 5.1 oid, maar kan de vergelijking met "gewone" geluidskaarten best aan.):9

Alles van waarde is weerloos

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

Wallie

Herr

Op maandag 18 februari 2002 13:02 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Nou het onboard geluid van mijn MoBo (zie sign) is echt goed hoor. Het geluid klink beter dan mijn Fortissimo 1 die in mijn oude systeempje zat.
Op jouw bord zit ook geen AC97... wel opletten :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Het gigabyte bordje waar aan gerefereerd wordt is een doodnormaal bord zoals je bij iedere gigabytedealer zou kunnen kopen. Vobis heeft hier niets aan gewijzigd, dus daar de schuld neerleggen is te makkelijk *D

Probeer eens via gigabyte.com.tw een nieuwer bios te vinden, misschien dat dat wat ellende verlicht...

en ja, ik ben een Vobismedewerker >:)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18

'k gebruik die VIA AC'97 omdat m'n live suckt.. Kraakt als de tyfus. KT133a chipset... krijg et niet gefixt, nieuwste BIOS nieuwste drivers voor alles, helpt allemaal geen reet, kan hem in elk slot proppen, heb blijft kraken. 'k koop wel weer een PCI128 dat werkt tenminste :P

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
heb je ook een netwerk kaart erin? haal die er eens uit. Ik ken iemand die hezelfde had. Netwerk kaarten eruit en gaan met die banaan :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alléén als je hem ook daadwerkelijk snapt en belooft er geen kansloze topics over te openen >:) :X

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1