Microsoft ISA Server met getweaked modem?

Pagina: 1
Acties:

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Ik zit dus met het volgende.

Ik heb een server [windows 2000 server] met daarop MS ISA die dus het internet voor de clients verzorgd.

Nu is daar ADSL die dus nu nog via VPN verbinding maakt, maar nu wil ik de modem tweaken en nog wel gewoon via ISA het internet delen? Hoe doe ik dit? Ik kan nergens vinden waar ik het kan instellen.

De rede waarom ik dit doe is dat het internet voor bedrijf en prive is, en het bedrijf moet via ISA lopen en prive gewoon direct aan ADSL.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/pics/lan.jpg

Dit is dus de situatie hoe hij moet worden, naar mijn idee is dat dus wel mogelijk alleen is het probleem nu dus hoe ik het internet voor het bedrijfsgedeelte verzorg.. :)

Wie kan mij helpen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Laat je ADSL verbinding op de server binnenkomen, en ga vervolgens te werk zoals je ook inet via de kabel zou delen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• dôh
Op maandag 18 februari 2002 13:07 schreef Koffie het volgende:
Laat je ADSL verbinding op de server binnenkomen, en ga vervolgens te werk zoals je ook inet via de kabel zou delen.
Hij komt dus ook op de server binnen (prive zit dus gewoon direct op internet en werk via server), maar ik weet dus niet hoe ik het moet instellen dat ik de verbinding deel als kabel? En ik kan niet van ISA afstappen dat moet ik van mijn opdrachtgever behouden. Maar alvast bedankt. :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoe heb jij ISA met Mxstream laten samenwerken? Bij mij wilde hij (zonder getweaked te zijn) niet de VPN-verbinding als internetverbinding aanvaarden... Heb je toevallig SP1 geinstalleerd?

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 13:15 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Hij komt dus ook op de server binnen (prive zit dus gewoon direct op internet en werk via server), maar ik weet dus niet hoe ik het moet instellen dat ik de verbinding deel als kabel? En ik kan niet van ISA afstappen dat moet ik van mijn opdrachtgever behouden. Maar alvast bedankt. :)
Dan kun je heel simpel je interne netwerk instellen, en vervolgens je routes naar buiten kiezen. Wel zorgen dat je bij de eigenschappen van je externe interface de gateway en de DNS server op het adres van het modem hebt staan. Als je regels dan kloppen moeten je clients gewoon op internet kunnen komen.

• dôh
Op maandag 18 februari 2002 13:35 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

Dan kun je heel simpel je interne netwerk instellen, en vervolgens je routes naar buiten kiezen. Wel zorgen dat je bij de eigenschappen van je externe interface de gateway en de DNS server op het adres van het modem hebt staan. Als je regels dan kloppen moeten je clients gewoon op internet kunnen komen.
Dus ik stel gewoon op de netwerkkaart die aan de hub met de adsl modem hangt als gateway 10.0.0.138 dns van de provider en geef ik de nic ip adres 10.0.0.150.

Maar waar op ISA stel ik dan de routes in? Ik ben er niet zo heel bekend mee. :?

Mxstream via VPN staat gewoon onder dialup verbindingen, daar heb ik hem dus toegevoegd, username en password ingesteld en klaar. :)

• dôh
^schop^

Ik heb nog even verder gezocht maar ik kon het niet vinden.. :(

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 13:49 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Dus ik stel gewoon op de netwerkkaart die aan de hub met de adsl modem hangt als gateway 10.0.0.138 dns van de provider en geef ik de nic ip adres 10.0.0.150.

Maar waar op ISA stel ik dan de routes in? Ik ben er niet zo heel bekend mee. :?

Mxstream via VPN staat gewoon onder dialup verbindingen, daar heb ik hem dus toegevoegd, username en password ingesteld en klaar. :)
nu precies het zelfde, alleen gaat ie niet over je dail-up, en hoef je je ook geen zorgen te maken over inbellen etc. Als je je regeltjes maakt moet het gewoon werken.

• dôh
Dus als ik je goed begrijp hoef ik alleen die dialup weg te halen en dan werkt alles gewoon nog? :D

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 21:59 schreef Bl@de het volgende:
Dus als ik je goed begrijp hoef ik alleen die dialup weg te halen en dan werkt alles gewoon nog? :D
jups :Y)

lang leve microsoft *D

edit:

maar wel ff die gateway en DNS bij je 2nd NIC er in gooien he?

• dôh
Op maandag 18 februari 2002 22:16 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

jups :Y)

lang leve microsoft *D

edit:

maar wel ff die gateway en DNS bij je 2nd NIC er in gooien he?
Is goed ik ga het eens proberen en als het niet lukt kom ik er op terug.

• dôh
Uhm, ik heb nu eindelijk de tijd gehad om ermee te gaan werken. Nu zit ik met het volgende probleem.

De modem hangt aan de 10mbit hub die weer op de NIC van de server zit. Verder zit er op de server nog een 100mbit NIC waaraan het bedrijfslan zit. Als ik nu op de pc's die prive zitten, dus op de 10mbit, dan kan ik gewoon internetten etc. Maar nu lukt het me niet om via de server te internetten. Bij ISA is alles zoals het was. Wel kan ik de modem vanaf de server pingen. Ik heb ook de gateway bij beide NIC's op de server ingesteld op 10.0.0.138 en de DNS opgegeven. Maar nog steeds geen internet, ook niet op de server zelf. En ja het lampje brand, anders kon ik niet op de prive pc's werken.

What could be wrong? Wat doe ik fout? :?

Thnx! :)

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

op www.isaserver.org kun je een heleboel vinden

isa doet heel erg wijnig als je geen rechten insteld

Pagina: 1