Software in chip voor mp3 recorder?

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik weet niet of dit het goede forum is, het is eigenlijk een vraag voor een combinatie aan forums, bijvoorbeeld HA of GT, maar om hier te beginnen lijkt me op zich wel goed.

Ik wil graag een eigen mp3 recorder bouwen/maken. Ik wil dit doen d.m.v. een microfoon en een smart card o.i.d., met zo'n flash card en reader uit de T.net geheugenshop uiteraard.. :)

Wat ik dan (denk ik) moet hebben is een chip/IC met software erin, die geluid opneemt naar de flash card. Net als bijvoorbeeld de dictafoon functie op m'n Siemens S45 telefoon. Die kwaliteit is alleen klote en er kan niet zoveel in dat geheugen.

Ik wil eigenlijk weten is wat voor soort software er in zo'n chip moet/gaat, is dat gebaseerd op een bepaalde taal of mag je dat zelf bepalen? (Niet dat ik het kan, maar volgende stap wordt dan om iemand te zoeken die het wel kan :P )

Hoe werkt zoiets?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

mm, dit is meer iets voor C't of elektuur denk ik ;)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ja denk dat je hier niet zoveel info zal vinden. Wel moet je opletten hoeveel software je op die IC kwijt wilt namelijk. Ic van 1 MB zijn stervensduur en maakt het hele project niet leuk.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Wat je kan doen is een kant en klare mp3 encoder chip zoeken. Een decoder weet ik wel das de VS1001 van VLSI Oy uit finland ofzo. Maar daar kom je niet zover mee :D

Wat je dan nog moet hebben is een processortje wat de data uit dat chippie door stuurt naar je geheugen en op de juiste plaats opslaat. Hier kan je bijvoorbeeld een Atmel 90S8515 welke je dan zelf kan programmeren om de data door te sturen naar het geheugen.

Het is totaal niet echt een simpel projectje en raad je daarom aan, als je niet echt behendig bent met dit soort dingen, zo'n apparaatje te zoeken ipv zelf te maken. :P

Voor meer info over een mp3 DEcoder en hardware enzo kan je op www.yampp.com kijken.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 12:37 schreef wasigh het volgende:
mm, dit is meer iets voor C't of elektuur denk ik ;)
Idd het tijdschrift: C't van conrad heeft het al eens gemaakt...

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 18 februari 2002 12:59 schreef TimD het volgende:
Idd het tijdschrift: C't van conrad heeft het al eens gemaakt...
Heb je enig idee waar ik meer info hierover kan vinden? Ik heb even gekeken op de Conrad site maar als je daar iets specifieks zoekt kun je er niks vinden..

Ik heb trouwens ook een vraagje gepost op het forum van yampp, zij moeten me waarschijnlijk wel iets meer kunnen vertellen..

Tot zover bedankt voor alle replies, meer info is altijd welkom.. :)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hoewel het niet helemaal de oplossing is die je zoekt:
http://www.fnl.nl/ct-nl

Hier vind je (boven aan in het lijstje) een (heel) summiere beschrijving van het project en de mogelijkheid om de artiekelen na te bestellen. Ik heb die C't hier liggen, en ik moet zeggen dat het leuk is om te lezen.
M. P. Althoff, U. Holz, A. Kemper, P. Santo, M. Schwatke, S. Verse en H.Tillema
Duizenden afgedankte computers komen na verloop van tijd op zolder of in de kinderkamer terecht. Vaak genoeg worden ze zelfs weggegooid. Je kunt er echter nog vele jaren plezier van hebben, bijvoorbeeld door hem te gebruiken als onafhankelijke MP3-speler voor je stereo-installatie thuis. De noodzakelijke rekenperformance en het juiste geluid komen in ons project ter sprake.

-> Bestel de print en essentiële onderdelen in de F&L shop

|_____vakje______|

Pagina: 1