Toon posts:

A7V133 en Athlon Xp geven me een migraine

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand suggesties??!!!

Heb Athlon Xp in systeem gepropt, klapte er telkens uit kwam er niet uit.Heb ACPI aan en uit gezet, maakte niets uit(F5 bij install).
Kwam na 3 dagen achter dat het de A7V133 door issue was;Alle A7v133 voor revisie 1.05., dus 1.05 en lager, moet de Athlon Xp op Jumpersetting laten lopen.
Ik kwam er achter dat je de FSB kon overklokken door FSB-jumpers op 133 te laten staan en in de bios FSB aan te passen.
Systeem liep goed op 144 Mhz Fsb, dit alles was lucht gekoeld.

Heb alles uitelkaar gehaald om definitief in te bouwen en heb Geforce gelapt met schuurpapier. Na het inbouwen werden de Cpu en de Gpu watergekoeld. Cpu loopt een stuk koeler nu(full-load 40 graden). Het systeem loopt niet meer stabiel, klapt er na +/- 25 minuten met grafische benches
uit. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd; detonator 23.xx en 27.10 en 27.20, Via4in4.36 en 4.37 met en zonder Agp4.10, directx 8.1 overnieuw geinstalleerd met Vcore en Vio voltages lopen klooien,In bios van alles en nog wat geset. IDE-controller gedisabled(geen CD/DVD en H.disk)
alleen Raid-controller! Blijft er gewoon uit klappen. Ik weet niet meer wat er niet goed ziet of wat ik over het hoofd zie %%!#%$##$!%^%!!!!!!

Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen, afgezien van uit het raam gooien???

Configuratie:

A7V133-Raid Mobo (rev 1.05)
Athlon Xp 1700+
2 256Mb Dane-elec sdram modules (cas2-2-2)
330Watt Enermax voeding
Hercules prophet geforce2 pro
2 Maxtor 20gb schijven (raid 0)-> is bootdrive
Ibm 20Gb schijf (prim. IDE Master)
Sb live! ( in pci-slot 3!)
Realtek 8193(a) ethernetkaart (in pci-slot 4)
Aopen 10*40 DVD-rom (sec. IDE slave)
Lite-on 32*10*12 bakker ( sec. IDE master)

Softewaren+ drivers:

Win2000 proffesional servicepack 2
Directx 8.1
IE 6
Via 4in1437v(a)
Vagp410
Detonator 27.20

Bij vragen over Athlon Xp en A7v(133) kan ik je misschien helpen, weet ook alle Asynchrone settings.
A7v133 FSB kan niet boven de 133Mhz via jumpers worden geset, heb ik uit geprobeerd(alle combinaties).

Groetuh Raymond

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 17:39
Ik heb nu een Thunderbird 1400 draaien op een Asus A7V133, rev. 1.05 (geen punt) :O

max stabiel FSB 148 x multi 10 (bij 1500 reboot ie random,
soms na 10 soms na 30 min.). Niks gemod.
FSB 133 X 10,5 uiteraard geen problem (standaard) 8)7

Wat nu als ik upgrade naar een XP2000+ (model6,ofwel Palomino) ? |:(

Gaat dat werken met gebruik van jumpersettings ? Ik had al bergrepen dat jumperless niet zou gaan, en op de asus-site is de voorgaande info niet meer voorhanden (dwz onderscheid tussen rev.1.05 met en zonder punt)

Ik moet wel min op FSB133 kunnen draaien dus multi 12,5.
Is FSB148 bij multi 11 of FSB145 x bij multi 11,5 beter, of krijg ik dat niet stabiel ?
Dank ! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door gerbruggeman op 25-03-2003 18:36 . Reden: additie ]

Help Java!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Cpu op standaard zetten en nog een keer proberen.
Misschien iets fout gegaan met het lappen van je gpu?
Ram op SPD zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door Black_Adder op 25-03-2003 19:01 ]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ik denk dat je je geforce toch gekilled hebt dan :(
Zijn best gevoelig die krengen... (weet ik uit ervaring)

Ik zou eens eff een andere videokaart proberen. Dan weet je het zeker

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Denk nog eens twee maal na waarom je het onderstaande opmerking had gezien toen je in dit topic reageerde:
Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!
Daarnaast: voor elk nieuw, op zichzelf staand probleem dien je gewoon een nieuw topic te openen en niet op oude koeien te voortborduren.
en op de asus-site is de voorgaande info niet meer voorhanden (dwz onderscheid tussen rev.1.05 met en zonder punt)
Dit staat echt wel op de Asussite :z

In de Technische PMG FAQ staat welke processoren je allemaal op je moederbord kunt prikken B)

/overbodig

• gerbruggeman
BalusC schreef op 25 March 2003 @ 20:00:[...]
Denk nog eens twee maal na waarom je het onderstaande opmerking had gezien toen je in dit topic reageerde:
Wat ? Waar heb je't over ?
[...] Daarnaast: voor elk nieuw, op zichzelf staand probleem dien je gewoon een nieuw topic te openen en niet op oude koeien te voortborduren.
Dat heb ik gedaan. Werd heel bot zonder pardon op slot gedaan en ik moest maar verder zoeken.
Na 2 dagen zoeken kwam ik op dit topic en haakte hierop in de hoop dat dit wel mocht van "de heren-hoogheid-moderatoren"
Ook dit mag blijkbaar niet.
[...]
Dit staat echt wel op de Asussite :z
Onzin, niet dus.
Als je mijn bericht wat nauwkeuriger had gelezen was je opgevallen dat
de gedetailleerde info op de Asus-site (die er voorheen wel stond) is verdwenen (dus geen revisie-verschillen meer en mogelijkheden bij bijv rev.1.05 met en zonder punt).
In de Technische PMG FAQ staat welke processoren je allemaal op je moederbord kunt prikken B)
Daar heb ik tenminste wat aan !
Had ik geen weet van, bedankt voor de tip.
/overbodig
Ja jouw commentaar ook (op de mpg faq na dan) :X

Help Java!

• gerbruggeman
en aan de tpmg heb ik ook niks: verwijzing naar de asus-site alwaar ik wederom constateer dat er in de revisie-verschillen is "gesneden"

Ik houd me aanbevolen voor tips of forums waar dit soort topics/vragen niet meteen getorpedeert worden.
Danku !

Help Java!

• gerbruggeman
Voor diegenen die met hetzelfde zitten, hetgeen waar ik naar zocht staat op de link onderaan (onderste 2 tabellen op de page).
Dit stond voorheen op de duitse asus-site en is vertaald. :r http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Help Java!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Damn, slotje vergeten.

Edit:

1) Omhoogkicken van topics met een op zichzelf staand probleem is niet gewenst. Stel je eens voor dat alle de 25.000 actieve Gotters dat zouden doen :| Laat oude topics lekker in de sloot zitten.
2) al de vragen die je stelt zijn echt wel te beantwoorden mbv de faq, search, supportsites, gezond verstand, etc.. Dat is dan ook de reden dat er een slotje op komt. Dit is Gathering of Tweakers.
en aan de tpmg heb ik ook niks: verwijzing naar de asus-site alwaar ik wederom constateer dat er in de revisie-verschillen is "gesneden"
Op de CPU support tabel staat anders overduidelijk dat pas vanaf rev 1.05. (met punt, ja) de XP wordt ondersteund :z
Ik houd me aanbevolen voor tips of forums waar dit soort topics/vragen niet meteen getorpedeert worden.
Als je de FAQ Forumgedrag had gelezen, dan had je al een hoop tips en één forum gevonden :)

[ Voor 103% gewijzigd door BalusC op 26-03-2003 09:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.