Toon posts:

Interactief in DOS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een opstart disk maken voor dos die iets uitvoert op mijn PC hij kopieert automatisch wat naar de A: als hij hier mee klaar is wordt de PC geboot Proggie via DEBUG gemaakt, maar nu wil ik graag heben dat de PC vraagt "verwijder disk en druk op enter voor reboot" Het liefts zou ik dan ook nog hebben dat ie checkt of de disk nog in de drive zit ja of nee en dan met een melding komt.

Alvast Bedankt

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

pause

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maar pause werkt niet in een COM bestandje wat je gemaakt hebt met DEBUG, of je moet uitvinden hoe je een intern DOS commando aanroept in assembly, echter dat kan ook wel met een kleiner stukje eigen assembly... Checken of de disk nog in de drive zit, daarvoor zul je ff moeten surfen en kijken of je daar code voor kunt vinden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 18 februari 2002 12:21 schreef limoentje het volgende:
Maar pause werkt niet in een COM bestandje wat je gemaakt hebt met DEBUG, of je moet uitvinden hoe je een intern DOS commando aanroept in assembly, echter dat kan ook wel met een kleiner stukje eigen assembly... Checken of de disk nog in de drive zit, daarvoor zul je ff moeten surfen en kijken of je daar code voor kunt vinden...
Volgens mij overdrijf je; HTX heeft alleen maar het reboot commando in debug gemaakt (zo'n 14 bytes reboot.com bestand). Z'n kopieer routines heeftie ongetwijfeld in een DOS batch file gepropt.
Custom prompt maak je door
code:
1
2
3
ECHO verwijder disk en druk op enter voor reboot
PAUSE > nul
REBOOT

voor een toel om te sjekken of je disk er nog in zit, zou je eens kunnen kijken naar Norton Batch Enhancer; een setje tools uit 1989 dat ondertussen waarschijnlijk wel als een soort van freeware beschikbaar is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

okee, ik overdrijf :) maar dan had de post wel wat duidelijker gekund...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt ik ben al een stuk geholpen met "pause" ik kwam er gewoon niet op.
en ik heb inderdaad mijn kopieer routines in een batchfile gepropt.

Desalniettemin had ik het ook wel in assembly willen weten maarja het resultaat is er en dat is het belangrijkst op dit moment.

En volgens mij was me post duidelijk :P
Pagina: 1