canal+ ook boven...

Pagina: 1
Acties:

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
Is het mogelijk om met een (legale) decoder voor canal+ (via de kabel) om dat ook boven op je tv te ontvangen? Mijn gedachte was om het inkomende signaal via de decoder weer op de kabel te gooien en dat boven op te vangen. Je krijgt dus zoiets...

inkomende signaal (kabel)--->decoder--->terug op (kabel)---------> boven opvangen (kabel) (tv)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Splitter na de decoder plaatsen..
dan kabel - tv
en kabel - boven..

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
okay bedankt! dan wordt het tijd voor een abbo voor 19euro p/mnd maar:)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Op maandag 18 februari 2002 12:16 schreef DeX het volgende:
Splitter na de decoder plaatsen..
dan kabel - tv
en kabel - boven..
Jip,

p.s. je verliest dan wel je stereo signaal, waarom dat zo is weet Canal+ zelf ook niet.

no comment

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Had je eerder mee moeten zijn wat wat er nu op canal+ draait is gewoon zwaar bagger (vindt ik) alleen voetbal is wel leuk maarja ik kijk toch alleen maar PSV en de films die erop komen heb ik allemaal al gezien in de bios of heb ik allang op dvd want ik ga niet wachten totdat canal+ ze gaat uitzenden. Toen het nog Filmnet heete toen hadden ze tenminste nog eens goede films.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 18 februari 2002 12:18 schreef appies het volgende:
okay bedankt! dan wordt het tijd voor een abbo voor 19euro p/mnd maar:)
Koop beter een schotel-set, heb je het gratis en nog een leuke hobby erbij ook :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 februari 2002 12:32 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Koop beter een schotel-set, heb je het gratis en nog een leuke hobby erbij ook :)
hehe, sprak de schotelman himself :P.

Is het niet zo dat je die decoder gewoon met scart aansluit? (of ook met scart aan kan sluiten?).

Voor zover ik het weet gaat er namelijk nooit een stereosignaal door een COAX-antenne-uitgang van een VCR/spelcomputer/decoder en dergelijke. Ik kan het natuurlijk flink fout hebben, maar alle apparaten die ik tot nog toe zo aansloot, deden hooguit mono.

En als je de scartuitgang op de TV beneden aansluit en de coax naar boventrekt, heb je dan alleen met canal+ geen stereo meer of bij alle zenders? Of heb je dan met canal+ via de scart ook geen stereo meer?

* JvS vindt het een beetje verwarrend

Het logisched lijkt mij: Coax de decoder in, scart naar de TV beneden en COAX naar de TV beneden en boven.

Beneden alles stereo (canal+ dan via de scart, stereo via COAX kan niet, de rest van de zenders wordt gewoon doorgegeven, net als een VCR dat doet) en boven Canal+ mono en de rest stereo. Enne, als je beneden canal+1 kijkt, kan je boven volgens mij niet canal+2 kijken :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als je nou TMF of MTv aanzet thuis is deze toch ook stereo (door de kabel) of heb ik het mis...?

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 18 februari 2002 12:13 schreef appies het volgende:

inkomende signaal (kabel)--->decoder--->terug op (kabel)---------> boven opvangen (kabel) (tv)
Ja, dat zou moeten werken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

je geeft zelf het goede antwoord al!

"Luie mensen worden ook moe!"

• tbusquet
Op maandag 18 februari 2002 14:02 schreef JvS het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet gaat er namelijk nooit een stereosignaal door een COAX-antenne-uitgang van een VCR/spelcomputer/decoder en dergelijke. Ik kan het natuurlijk flink fout hebben, maar alle apparaten die ik tot nog toe zo aansloot, deden hooguit mono.
Het ligt er maar helemaal aan, of er een stereo of een mono modulator in het apparaat zit. Mijn videorecoders geven op de modulated uitgang gewoon stereosignaal. En mijn C+ decoder trouwens ook. Bovendien laat zo'n apparaat het inkomende signaal gewoon doorgaan, dus gewoon een looptrue, in feite verandert hij dus niets aan het inkomende signaal. Behalve het gecodeerde C+ signaal,. dat komt de decoder binnen, wordt ge-demoduleerd, gedecodeerd en weer gemoduleerd, en dan volgens over die coax aansluiting verstuurd. Tenzij je de scart uitgang idd pakt, en dan wordt het gedecodeerde signaal niet meer gemoduleerd.

Vooral de oudere C+ decoders hebben nog stereo modulators erin zitten, alle nieuwe kan je alleen nog maar stereogeluid uit krijgen via de scart aansluiting.

Het verhaal van de C+ decoder geld dus ook voor een videorecoder. Mits er een stereo modulator in zit uiteraard.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 februari 2002 15:39 schreef CeeDee het volgende:
Als je nou TMF of MTv aanzet thuis is deze toch ook stereo (door de kabel) of heb ik het mis...?
Klopt, daarom zeg ik ook dat het dat soort apparaten zijn die geen stereo op de kabel kunnen encoderen :). Dus de videoband op kabelsignaal, de Nintendo op het kabelsignaal, de Canal+ decoder op het kabelsignaal.

het is niet zo dat er gewoon "beeld en geluid" op zit (effectief natuurlijk wel), maar het moet er echt in gecodeerd worden en op een bepaalde frequentie weer op de kabel gezet worden.

Maar ik twijfel nu alweer, want Grrrrrene vertelde me net, dat hij in hun studentenhuis denkt dat ze overal stereo via de VCR krijgen (via de kabel dus). En dan heb ik het niet over doorgeven van de zenders, maar over een PC waarop ze Divx'jes afspelen en waarvan de (stereo) geluidskaart op de scart-in is aangesloten... Als dat waar is (waar ik een heel klein beetje aan twijfel >:)), dan kunnen sommige VCR's dat dus wel, en heb ik gewoon gare dingen :o.

<hr>
Edit: Tbusquets verhaal hierboven is dus al antwoord op mijn vraag :). Dan

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

dan moet je ipv een splitter een versterker (met splitter er dus in) bijzetten, dan blijft het in stereo (hiero dan he) :)

• tbusquet
Op maandag 18 februari 2002 16:52 schreef novagamer het volgende:
dan moet je ipv een splitter een versterker (met splitter er dus in) bijzetten, dan blijft het in stereo (hiero dan he) :)
Waarom een versterker ?? Dat heeft niets te maken met het wel of niet stereo blijven van het signaal. Alleen met de signaal sterkte. Maar geef eens wat meer uitleg alsjeblieft.

Pagina: 1